Bukefalos 28 år!

Vad krävs i kondition för en 3 milare??

caradan

Trådstartare
Har funderingar att rida en PP på 3 mil i april men hästen rids endast ganska sporadiskt (ca 3-5 gånger/vecka i lugnt tempo) Men 3 mil är ju inget speciellt och en bra grundkondition borde väl räcka för att klara det??

Vad är max pulsslag? (är det 60/min?)
 
Ja det kan den klara för max tiden ligger oftast på vanlig skritt tid för tre mil , vet dom som badar efter vägen och klarar sig på max tiden lycka till mvh anders
 
Tack då kör jag nog på det...och hoppas på att det går bra :-)

(behövs licens för pp??)
 
Om licens behövs beror på arrangören av pp, verkar det som. Jag tänkte satsa på en i augusti, där behövs grönt kort och ryttarlicens samt vaccinationsintyg. Förra året behövdes det på samma ritt bara vaccintyg. Kolla propositionen!
 
Japp dt gjorde dom och det har jag med gjort på min första pp och stannat och fikat på flera ställen , vi tog det så lungt på våran första pp så det var inte sant , men nu ska jag sattsa lite mer i år på några tävlingar, försöka på lite placeringar i höst med min travare om det går som jag vill , :banana:
 
du får komma och prov på hos våran klubb den 20-4-04 , vi kör en pp då och den ena slingan ligger på 22 km och den andra på 15 km eller så tar du båda så blir det 37 km , där krävs inget sådan bara vaccinations intyg
mvh anders :banana: :banana: :banana:
 
Det ligger i närheten av Laxå , vi har det på Laxå ridklubb område och rider där om kring ,
 
*rodnar lite*
Vart ligger Laxå? Västergötland? Hur många mil från Linköping, ungefär?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 677
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 803
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 477
Senast: jemeni
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 215
Senast: AbCdE
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp