Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

+ Diskurs - jaaaa! Jag är fortfarande lite chockad tror jag :)

Förresten har jag ju läst lite också ;)

Dolken från Tunis blev det igår, jättespännande och välskriven förstås. Älskar tant Agatha.

På kvällen läste jag Det är så konstigt nuförtiden av Karin Flygare, om att bli förälder till sin förälder genom demenssjukdom. Väldigt stark.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Grattis! Vad kul! Ska försöka läsa bloggen i sommar.

Dolken från Tunis var min allra, allra första Agatha Christie-deckare!:D Den fick mig att älska tant Agatha och läsa alla hennes böcker! Just den har jag inte läst igen, konstigt nog, måste nog göra det!
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Grattis! Vad spännande det låter och jag ska också hålla lite utkik efter dig :)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

+ Karfitsa - tack! :) Ni är typ de första jag berättar det för förutom de närmaste - har fått för mig att jag ska hålla tyst innan jag har all info och sådär, men jag var ju tvungen att berätta för er! Lovar att berätta när den dyker upp :)

Jag fick hem En man som heter Ove idag (komplett med signatur och ritad Saab) - kan knappt hålla mig från att börja läsa NU men ska nog vänta till ikväll i alla fall...
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Är det förresten någon här som har läst något av Jan Mårtensson? Jag håller på med något slags biografi som han har skrivit och tycker att språket är en plåga.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Är det förresten någon här som har läst något av Jan Mårtensson? Jag håller på med något slags biografi som han har skrivit och tycker att språket är en plåga.

Jag har läst hans deckare, det är avkopplande och man anar rätt snabbt vad som kommer att hända men lite små roliga ändå. Men ja språket lämnar en del övrigt att önska, ibland väldigt högtravande till ibland försöka svänga sig med "gatuspråk" och det blir väldigt konstigt... Men hans recept brukar vara bra! :D
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Högtravande ja! Jag känner som att han håller mig på armslängds avstånd pga det. Jag läser Oss håller inga bojor, oss binder inga band, men jag tror inte att jag tar mig igenom den.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Är det någon som läst Sång till den storm som ska komma? Jag har så himla svårt att komma in i den, och därför kommer jag ingenstans och får inget sammanhang. Jag funderar på om jag ska slå ihop den och ta den vid ett annat tillfälle istället.


Jag läste den i en solstol i höstas och tyckte jättemycket om den men hade det nog också lite trögt i början. Kände mig lite historielös som hade så dålig koll på Kambodja och blev sugen på att läsa mer om landet.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Och du får lite rutin!

Ja! Vilket definitivt inte sitter fel för mig just nu :) Jag hoppas att vi kör igång redan veckan efter midsommar, antar att det inte blir redan nästa vecka men man kan ju börja läsa i alla fall :)

Jag spenderade dagen idag med min kompis vars "styvmamma" det är som håller i det hela, och hon hade fått ett väldigt trevligt intryck av projektet när de talades vid igår.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag läste just en recension av Jan Mårtenssons senaste alster och där kritiserades just hans språk. Så du är nog helt rätt ute! Jag kommer ihåg hans deckare som lite småputtriga, ganska trista historier. Språket har jag inget minne av.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Anna;15874718 Jag fick hem En man som heter Ove idag (komplett med signatur och ritad Saab) - kan knappt hålla mig från att börja läsa NU men ska nog vänta till ikväll i alla fall...[/QUOTE skrev:
Du lär få svårt att sluta läsa.... helt underbar bok! Tycker jag då alltså.:D
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag smygläste de första två sidorna när jag var och kissade nyss ;) (jag är en sån där som inte kan göra någonting utan en bok i handen, jag lagar mat och borstar tänderna med en bok i handen... vilket är anledningen till att jag frös in en pocketbok häromveckan :D) och är redan stormförtjust! Jag tror att jag går och lägger mig tidigt ikväll...

Kolla min Saab!

dsc00423_51b89f1f9606ee6b3a973c34.jpg


:D
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Ja, en, i 15-årsåldern eller så. Fattar inte att han fick smörjan utgiven...:o
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Anna, vad kul! Ska lusläsa din blogg:)

KL

Den jag läste i förra inlägget, När gud var en kanin, var bra! Normalt är "barndomsskildringar ur en vuxens putslustiga perspektiv" inte riktigt min genre, men den här var mer. Och varm och fin.

Läser just nu:

null_zps2beafb37.jpg
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Anna, vad kul! Ska lusläsa din blogg:)

KL

Den jag läste i förra inlägget, När gud var en kanin, var bra! Normalt är "barndomsskildringar ur en vuxens putslustiga perspektiv" inte riktigt min genre, men den här var mer. Och varm och fin.

Läser just nu:

null_zps2beafb37.jpg

Ja tack, jag får ju se till att ha åtminstone några som läser mig från början ;) Nu är jag jättetramsig och nojig för eventuell fotografering i samband med presentationen i papperstidningen. Haha. Försöker även tänka ut bra svar på potentiella frågor typ favoritbok och favoritförfattare och sånt... oj oj, jag behöver en mediacoach! :D

En bekant rekommenderade När gud var en kanin häromdagen så den ska jag leta rätt på! Det ser ut som om du har det jättemysigt på semestern, ta en skvätt Retsina för mig!
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Ååååh vad härligt det ser ut! Ser massor fram emot min egen resa i september, då jag tänkte försöka göra som du - äta gott och läsa massor med böcker :D

Ja, det är livet:D

Fast nu ska jag snart hem - och banta:meh:. Har jag tur kommer jag ner i normal vikt lagom till nästa resa. Ska också åka i september:)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Svårt att säga, började på den ikväll.

Men ja, det verkar så.

Ska just sätta mig på balkongen och klippa några sidor till innan läggdags. Det är vindstilla och fortfarande, kl elva på kvällen, 25 grader. Läge för AC inatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp