Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnat på Midvintermörker. Inte alls min typ av bok, den lät mer intressant än vad jag tyckte att den var. Stod ut hela boken men nja, jag kommer inte läsa Midsommargryning som är andra delen.

Nu lyssnar jag på Divergent. Mer min smak :)
 
VARFÖR byter dom uppläsare i en serie?! Som dessutom "bara" är på tre böcker :banghead: :arghh: *sliter mitt hår*
Har alltså kommit till tredje boken i Divergent-serien :meh: och det är ny uppläsare, två olika dessutom! En kvinna och en man, mannen pratar med ett lägre tonfall så jag får hålla på att flippa med volymen var annat kapitel när dom byter läsare :turd:
 
VARFÖR byter dom uppläsare i en serie?! Som dessutom "bara" är på tre böcker :banghead: :arghh: *sliter mitt hår*
Har alltså kommit till tredje boken i Divergent-serien :meh: och det är ny uppläsare, två olika dessutom! En kvinna och en man, mannen pratar med ett lägre tonfall så jag får hålla på att flippa med volymen var annat kapitel när dom byter läsare :turd:
Varför dom bytt kvinnlig inläsare är obegripligt, men kapitlen blandas ju mellan Four och Tris så inte märkligt ändå med två uppläsare. :) Jag störde mig också i början, men det blev enklare att lyssna allt eftersom :up:
 
Varför dom bytt kvinnlig inläsare är obegripligt, men kapitlen blandas ju mellan Four och Tris så inte märkligt ändå med två uppläsare. :) Jag störde mig också i början, men det blev enklare att lyssna allt eftersom :up:
Jo, sant att dom delar mellan Four och Tris, men ändå :cautious: *tjurig*

:rofl:
 
Torgny och jag försökte stifta bekantskap genom att jag försökte lyssna på Dorés bibel häromsistens. Det gick inte så bra. Högtravande tjöt. Men jag förstod ju sedan att den var del ingen serie, och salig herr Lindgren har själv sagt att den nog är obegriplig om en inte läst de två första. Så jag kanske får ge honom en chans till någon gång, om jag får feeling.

Annars läser jag Belgravia av Julian Fellowes, manusförfattaren till Downton Abbey. Inte riktigt min grej, men det är till en cirkel och jag har faktiskt fastnat tillräckligt för att komma att läsa ut den. Den är hemskt välskriven, jag blir bara alldeles tokig på alla namn! De har för- och efternamn, men även adelstitlar som inte har med efternamnet att göra, en salig röra.

Och så vill jag uppmana alla att lyssna på Glenn Hyséns bok Ha det gôtt. Jag skrattar så tårarna rinner - men den har lite djup också, ska sägas, om än rätt väl kamouflerat ;) han pratar fint om sina barn, till exempel, bl.a när Anton kom ut som gay och lite annat. Underbart, men det hjälper om man gillar fotboll och göteborgsvitsar åtminstone lite grann :)
 
Har lyssnat på "De sista vittnena" av Svetlana Alexievich. Nedslående men väldigt intressant och lärorikt.

Nu har jag börjat på "Little women" av Louisa May Alcott. Hittade den på storytel bland klassikerna, och minns så väl när Joey läste den i Vänner :D Än så länge gillar jag den!
 
Lyssnar på "Sanning och Skvaller" av Curtis Sittenfeld, småkul men mest blir jag sugen på att läsa om riktiga "Stolthet och Fördom" igen. Sen har jag börjat läsa "In the Woods" av Tana French, känns lite som jag är sist på jorden med det :D
 
Har lyssnat på "De sista vittnena" av Svetlana Alexievich. Nedslående men väldigt intressant och lärorikt.

Nu har jag börjat på "Little women" av Louisa May Alcott. Hittade den på storytel bland klassikerna, och minns så väl när Joey läste den i Vänner :D Än så länge gillar jag den!

Åh, vad jobbigt om du måste ha mobilen i frysen medan du lyssnar! ;) :D

(Det var väl i och för sig Varsel som fick vara i frysen men äsch, vem räknar?)
 
Jag följde råden till andra här i tråden och började med Gökens rop av Robert Galbraith och den är nog ok, men uppläsaren sååååååå seeeeeeeg! Han gör en massa konstpauser och konstiga antoningar :banghead: jag vet inte om jag kommer stå ut hela boken, har tagit mig två timmar på snart en vecka...
 
Jag följde råden till andra här i tråden och började med Gökens rop av Robert Galbraith och den är nog ok, men uppläsaren sååååååå seeeeeeeg! Han gör en massa konstpauser och konstiga antoningar :banghead: jag vet inte om jag kommer stå ut hela boken, har tagit mig två timmar på snart en vecka...

Det är så himla irriterande när det i grunden är en bok man tror sig kunna gilla men uppläsaren sabbar. Vissa röster klarar jag helt enkelt inte av och då ryker boken också tyvärr.
 
Det är så himla irriterande när det i grunden är en bok man tror sig kunna gilla men uppläsaren sabbar. Vissa röster klarar jag helt enkelt inte av och då ryker boken också tyvärr.
Sjukt frustrerande! Å andra sidan så har jag hittat böcker jag aldrig skulle tittat åt annars pga bra uppläsare :up:
 
Åh, vad jobbigt om du måste ha mobilen i frysen medan du lyssnar! ;) :D

(Det var väl i och för sig Varsel som fick vara i frysen men äsch, vem räknar?)
Nejdå, även Little Women fick bo i frysen när Joey läste den :angel:
Hoppas inte jag ska behöva det dock, då jag ju har en iPhone ;)
 
@Anna Och jag skulle inte läsa Glenn Hysén om den så var den enda boken jag hade tillgång till på en öde ö. För mig är han den största Göteborgstönten av dem alla, och konkurrensen är hård.

Ett tag hemföll jag åt att läsa hans krönikor i GT bara för att de se hur hemska de var. Karln framstod som platt, dum och oförmögen att verbalisera sina tankar och känslor. När han skrev om en god väns barn som fått cancer slutade ingressen "Det känns röva".

Aldrig mer Glenn Hysén.

End of rant.
 
Annars är jag på sluttampen av Gellert Tamas Det svenska hatet och ger @Tassetass helt rätt, den tog sig och blev mycket bra. Han är en mästare på helikopterperspektiv och foga samman pusselbitar till en samhällsbild.
 
Jag följde råden till andra här i tråden och började med Gökens rop av Robert Galbraith och den är nog ok, men uppläsaren sååååååå seeeeeeeg! Han gör en massa konstpauser och konstiga antoningar :banghead: jag vet inte om jag kommer stå ut hela boken, har tagit mig två timmar på snart en vecka...
Jag hade precis samma problem!! Hatade den uppläsningen så slutade lyssna efter typ 10 minuter :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 235
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 108
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 426
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
105 845
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp