Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annars är jag på sluttampen av Gellert Tamas Det svenska hatet och ger @Tassetass helt rätt, den tog sig och blev mycket bra. Han är en mästare på helikopterperspektiv och foga samman pusselbitar till en samhällsbild.
Just läst ut. Och gick raka spåret och beställde Mattias Gardells bok om Peter Mangs och Åsne Seierstads om Breivik.

(Sen får jag väl läggas in för depression.)
 
Klar med Belgravia. Det är inte min grej, det där med kostymdrama, men jag fastnade ändå till slut och som helhet var den helt okej. Gillar man Austen och Downton Abbey ska man läsa den.
Får jag låna den? (Om du har den som pappersbok :p ) Älskar downton abbey, och gillar kostymdrama över lag :D
 
Gökens rop blev lite lättare i högre hastighet. Men jag är nog för splittrad överlag den här veckan för att engagera mig mer än vad jag redan gör...
 
Får jag låna den? (Om du har den som pappersbok :p ) Älskar downton abbey, och gillar kostymdrama över lag :D

Tyvärr har jag den bara som Kindle-utgåva, sorry! Fanns inte i någon av de svenska apparna heller och den svenska e-boken var mycket dyrare, så jag köpte den engelska till Kindle (dock har jag ingen Kindle, utan bara appen till min iPad) - det finns en hel del skoj i Amazons Kindleshop, ofta ganska nya böcker för någon dollar och sådär :)
 
... vilket påminner mig om att jag i går köpte en e-bok (på engelska från en svensk sajt) för 9 kr. Det är typiskt mig att slå till på sånt billigt och sedan glömmer jag att ens ladda ner den. :meh:
 
Jag följde råden till andra här i tråden och började med Gökens rop av Robert Galbraith och den är nog ok, men uppläsaren sååååååå seeeeeeeg! Han gör en massa konstpauser och konstiga antoningar :banghead: jag vet inte om jag kommer stå ut hela boken, har tagit mig två timmar på snart en vecka...
Jag lyssnar alltid på dubbel hastighet. Det som stör mig med den här boken är att hans tal blir alldeles för sluddrigt då så man hör inte vad han säger. Kör nu på 1.5, men det är lite långsamt. :banghead:

Klar med Fyren mellan haven och jo visst, jag grät mig igenom sista kapitlet. :o Den var ok.
 
Tyvärr har jag den bara som Kindle-utgåva, sorry! Fanns inte i någon av de svenska apparna heller och den svenska e-boken var mycket dyrare, så jag köpte den engelska till Kindle (dock har jag ingen Kindle, utan bara appen till min iPad) - det finns en hel del skoj i Amazons Kindleshop, ofta ganska nya böcker för någon dollar och sådär :)
Då hittar jag den säkert på biblioteket framöver :)
 
Jag började förresten på nya Maria Wern-boken inatt, eftersom min hjärna tyckte att jag skulle vara vaken mellan 01:30 och 04 ;) Det du inte vet heter den väl. Jag tycker att de är trevliga och lagom underhållande men det börjar väl snart räcka, detta är nummer arton i serien.
 
Jag lyssnade klart på Hemma hos Bettan för några dagar sedan och nä, jag tyckte inte den var sådär fenomenalt bra alltså. Rätt förutsägbar och rätt osympatiska huvudpersoner.

Lyssnar på Pojken som byggde egna världar och alltså, jag tycker den är bra - på sitt sätt. Men jag hade så mycket hellre velat veta hur mamman har det snarare än pappan. Som det är nu så får en liksom pappans version och det kan ju vara nog så intressant, men det verkar trots allt vara mamman som är primärförälder och då hade hennes relation till deras autistiska son känts rimligare att berätta om. Men det är klart, då hade ju inte Milecraft varit Lia viktig. (Jag vet att boken bygger på författarens erfarenheter, men ändå!!! Det känns liksom surt att farsan är rätt misslyckad men ändå får cred för att han hittar ett sätt att ha en relation till sin son)

Sen läste jag Finns det en, finns det flera och jag blur inte klok på McFarlane?! Ibland skriver hon så bra och träffsäkert med flera vettiga poänger för att i nästa stund skriva något avfärdande om feminism och rätt stereotypt trist. Men ja, boken var väl helt okej iaf om än inte fenomenal.
 
Jag lyssnade klart på Hemma hos Bettan för några dagar sedan och nä, jag tyckte inte den var sådär fenomenalt bra alltså. Rätt förutsägbar och rätt osympatiska huvudpersoner.

[...]

Sen läste jag Finns det en, finns det flera och jag blur inte klok på McFarlane?! Ibland skriver hon så bra och träffsäkert med flera vettiga poänger för att i nästa stund skriva något avfärdande om feminism och rätt stereotypt trist. Men ja, boken var väl helt okej iaf om än inte fenomenal.

Håller helt med om båda. Kunde inte förstå mig på personerna i Hemma hos Bettan överhuvudtaget. Och ja, McFarlane är ojämn som sjutton, jag tyckte att just denna var rätt tråkig. Och lite för lång.
 
Kanske råkade shoppa hem alla fyra Patrick Melrose böckerna av Edward St Aubyn från The English Bookshop och det kaaaan ha slunkit med ett par Penguin-muggar också :angel:
 
Raskrigaren lyssnade jag på för ett bra tag sedan (höstas?) och den dyker upp och ger mig rysningar ibland, fortfarande.
Kan tänka mig det. Är väldigt nyfiken på den. Han verkar ju vara fullständigt galen, trots att han inte var psykiskt störd i lagens mening.

Fortsätter på samhällsreportagespåret efter Tamas och har börjat på Mannen som slutade ljuga (alltså Sture Bergwall/ Thomas Quick) av Dan Josefsson.
 
Just läst ut. Och gick raka spåret och beställde Mattias Gardells bok om Peter Mangs och Åsne Seierstads om Breivik.

(Sen får jag väl läggas in för depression.)

"En av oss" av Seierstad var i mitt tycke väldigt läsvärd. Skickligt gjort av författaren att ta sig an ett så laddat ämne på ett väldigt bra och neutralt sätt.
 
Jag läser just nu band två av Slaveriets Historia, skriven av Dick Harrisson.
Intressanta böcker, ger ett perspektiv på slaveri som inte helt stämmer med den - i vanlig ordning - förenklade bild man (dvs jag) fått ur skolans historielektioner.
 
"En av oss" av Seierstad var i mitt tycke väldigt läsvärd. Skickligt gjort av författaren att ta sig an ett så laddat ämne på ett väldigt bra och neutralt sätt.

Kul att höra! Jag har bara läst Bokhandlaren i Kabul av henne innan och var inte odelat förtjust. Men Breivik tror jag att hon fått bra recensioner för.
 
Fortsätter på samhällsreportagespåret efter Tamas och har börjat på Mannen som slutade ljuga (alltså Sture Bergwall/ Thomas Quick) av Dan Josefsson.
Har du läst Hannes råstams bok om Bergwall? Josefssons bok är lite grann en fortsättning på den, till viss del. Men jag gillade båda :)
 
Kan tänka mig det. Är väldigt nyfiken på den. Han verkar ju vara fullständigt galen, trots att han inte var psykiskt störd i lagens mening.

Fortsätter på samhällsreportagespåret efter Tamas och har börjat på Mannen som slutade ljuga (alltså Sture Bergwall/ Thomas Quick) av Dan Josefsson.
Mannen som... har jag läst (¨på riktigt¨) och gick (går?) det till så kan man inte bli annat än mörkrädd.
 
Jag lyssnar alltid på dubbel hastighet. Det som stör mig med den här boken är att hans tal blir alldeles för sluddrigt då så man hör inte vad han säger. Kör nu på 1.5, men det är lite långsamt. :banghead:.
Lyssnar nu på nummer två, Silkesmasken, på 1,5 och det funkar när jag har lurar men i bilen blir det en hel del ¨say what?¨ , dubbla hastigheten är inte att tänka på med den uppläsaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 762
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 091
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 750
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp