Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat hem lite mat. Försöker hitta energi till en promenad med vovven men orken tryter. Men är skönt när man tagit sig ut så ska försöka göra just det.
 
Fy, jag är hellre svårstucken än spruträdd. Så du får mina sympatier. Jag brukar förvarna den som ska sticka mig med att det brukar vara svårt, men understryka att jag inte alls är spruträdd så att de ska bli mindre obekväma i situationen.
Jag brukar också förvarna,blir dom minsta lilla tveksamma så blir det inget,så ingen press alls :D Eller om dom börjar förklara att det är ju bara ett litet stick :mad:
 
Sten nummer ett är nu limmad. Så snart den torkat är det dags för resten :up:

22489836_1736618103024376_991642507434087259_n.jpg
 
Jag är inte rädd för nålar och är lättstucken, däremot svimmar jag(eller är nära) 80% av gångerna :D är samma med vaccinationer och när jag piercade septum :p
 
Har haft en riktigt produktiv dag på jobbet, men nu börjar inspirationen och energin sina. Bara ungefär tre timmar kvar nu, kämpa!:bump:
 
Sitter på jobbet och tittar ut genom fönstret. Vädret är så himla lustigt just nu, himlen är typ grågrön och solen skiner knappt utan är bara ett oranget klot.
 
Fått lite gjort. Tandis, fixat med mammas pension, pratat med Nordea ang nytt visa kort. Mitt gamla gick ju sönder i helgen och eftersom de, enligt vad jag visste, bara skickade nytt kort till folkbokföringsadressen där jag inte bor för närvarande skapade det problem för mig. Plus då att jag upptäckte att from 1 oktober är mitt lokala Nordea kontor bara rådgivning :mad:

Vågar dessutom inte använda det andra visa (skandia) eftersom det är något fel och min PIN kod inte fungerar, det är en gång kvar innan det spärras. Satt i telefonkö i 20 minuter hos Nordea (kundtjänst är definitivt inte deras starka sida :grin:) men slutet gott, allting gott. Visade sig att de kan skicka nytt kort till en avvikande adress och sedan loggar man in på internetbanken för ny PIN kod.

Just det, och pratat med bilverkstad som kommer och byter däck, jo jag vet, men jag har inte gjort det på 30 år, och det kan vara värt 200 kr att få det gjort. De ska också kolla om batteriet är dött. Förhoppningsvis inte, men jag när inga större förväntningar.

På vägen hem slank jag in på sushistället, 'stor sushi med extra wasabi att ta med dig :angel:) och fick en gratis läsk med mig igen. :D
 
Nu är min elev så där irriterande igen. Typ frågar om jag kan komma och göra fältarbete i morgon (nej det kan jag inte med mindre än 24hrs varsel jag har möten inplanerade, ok om det hände nu och då men nu är det så här varje gång) och vad vi ska göra (???? det är ju inte jag som planerat det). Sen sa jag att det är ju Tisdag?? (vi har inget godkänt arbete på Tisdagar då vi måste få tillstånd att gå in i förväg och eleven kan bara jobba på Måndagar, Torsdagar och Lördagar så det är dagarna vi har godkänt på så jag var lite förvånad över att hen frågar om en Tisdag).

Eleven svarar med att den enbart kan jobba på Måndagar, Torsdagar och Lördagar och påpekar hu mycket jobb hen har de andra dagarna.......jag är måttligt förvirrad. Som vanligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
27 903
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 788
Senast: Halcyon
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 539
Senast: Milosari
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
497
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp