Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan vad tråkigt! Sånt man verkligen tror man ska slippa när man lämnar till en "vän" :turd:
:heart

Vän?

Låter som en soppa i vilket fall och hoppas det löser sig för er! Man kan inte behandla och sedan faktiskt fakturera henne efterhand? Kanske inte går? Noll koll..

Åh vad surt och sorgligt :( Hoppas ponnyn mår bra snart igen.

Men stackars ponnyn :( kram :heart


Vän? och dessutom djurskyddsinspektör?
Fy f****n ( och en hel radda till valfria mindre fina ord) :rage::cry:




:heart

Ponny ska äta metacam i 14 dagar. Återbesök om 3 veckor.
Hon kommer bli bra som det ser ut nu men det kommer ta tid och kosta massor. Dessutom kommer hon alltid dras med fångrisken igen :(

Människan hänvisar till att hon lämnade tillbaka en frisk ponny.
Jag har bevis på motsatsen så måste jag gå en jobbiga vägen så gör jag det eftersom jag kan bevisa det. Men helat av allt önskade jag att människa bara faktiskt kunde ta sitt ansvar.
 
Jag gör tvärtom. Är inte spruträdd för själva sprutan (har blivit lite botad pga hundens allergi så ger henne sprutor själv en gång i månaden) men finner ett extremt starkt obehag när nålen är i mig så jag brukar säga det och be dom göra det snabbt och då låter dom alltid den bästa göra det :)

Åh, så bukes (och kanske världens, jag är helt såld utifrån de bilder som du lagt upp ibland :love:) sötaste cavalier har problem med allergi? :( Men visst, behagligt är det ju inte med en nål i sig.
 
  • Gilla
Reactions: MM
:heart

Ponny ska äta metacam i 14 dagar. Återbesök om 3 veckor.
Hon kommer bli bra som det ser ut nu men det kommer ta tid och kosta massor. Dessutom kommer hon alltid dras med fångrisken igen :(

Människan hänvisar till att hon lämnade tillbaka en frisk ponny.
Jag har bevis på motsatsen så måste jag gå en jobbiga vägen så gör jag det eftersom jag kan bevisa det. Men helat av allt önskade jag att människa bara faktiskt kunde ta sitt ansvar.

Fy så tråkigt allting! ❤️
 
:heart

Ponny ska äta metacam i 14 dagar. Återbesök om 3 veckor.
Hon kommer bli bra som det ser ut nu men det kommer ta tid och kosta massor. Dessutom kommer hon alltid dras med fångrisken igen :(

Människan hänvisar till att hon lämnade tillbaka en frisk ponny.
Jag har bevis på motsatsen så måste jag gå en jobbiga vägen så gör jag det eftersom jag kan bevisa det. Men helat av allt önskade jag att människa bara faktiskt kunde ta sitt ansvar.

Den var alltså hos henne som fodervärd och blev konstaterad sjuk på en gång när den kom tillbaka?
 
Mormor blir bara sämre och sämre så hon har inte så lång tid kvar. Ny undersökning hos läkaren idag visade att hennes hjärta blivit ännu mer sämre.
Imorgon får jag allt ta en sväng dit och umgås lite tror jag allt. Var något mer jag skulle göra men den som ändå kom ihåg vad det var..

:heart

Jag är så himla ledsen och besviken. Ponnyn som kom hem har inte mått bra sen dess och är nu utredd på klinik.
Inte nog med att hon kom hem med 30 kg övervikt vilket var mitt krav att hon inte fick gå upp i vikt, hon hade dessutom en tappsko och veterinären har konstaterat att hon haft en obehandlad fångkänning under tiden hon varit iväg och att hon är dubbelsidigt halt på båda fram. :(

Jag lämnade henne till någon som kallade sig min vän , som jag trodde var pålitlig och dessutom arbetar som djurskyddsinspektör och har egen häst.
Jag lämnade en frisk ponny och fick hem en brutalt fet, sjuk och skadad ponny i stället. Som människan dessutom ridit på :cry:
Och människan vägrar svara på mer än nåt enstaka sms och verkar inte vilja ta något som helst ansvar.

Så nu rasar ekonomin igen. Det här kommer kosta många tusenlappar och ponnyn har dessutom en livslång sjukdom nu. Tack för det lixom.

Schysst vän man har :rage:

Skit!
:(

Jag hade ocksa en sadan "van". Hon fick bade sadel och en hast trailer av mig mot att hon tog hand om hasten i ett antal manader medan jag flyttade tvars over landet ... jag fragade om hon behovde mer pengar for mat till honom, men det behovdes inte alls.
Jag fick tillbaka en hast som var sa utmarglad att veterinaren sa att han var mellan 1 och 11/2 pa Henneke skalan :(
Nu ar min hast nastan lite rund igen :love: men jag kanner mig fortfarande som "en dalig manniska" for att jag inte hade battre koll.:(
 
:heart



Jag hade ocksa en sadan "van". Hon fick bade sadel och en hast trailer av mig mot att hon tog hand om hasten i ett antal manader medan jag flyttade tvars over landet ... jag fragade om hon behovde mer pengar for mat till honom, men det behovdes inte alls.
Jag fick tillbaka en hast som var sa utmarglad att veterinaren sa att han var mellan 1 och 11/2 pa Henneke skalan :(
Nu ar min hast nastan lite rund igen :love: men jag kanner mig fortfarande som "en dalig manniska" for att jag inte hade battre koll.:(
Ja jag känner igen det där. Jag har ganska stort kontrollbehov och valde att lita på henne, när jag frågade sa hon att det gick bra, att ponnyn inte gått upp i vikt osv.
30 kg på en b-ponny på 112cm är i inget som går obemärkt förbi. Man kan inte känna revbenen med våld ens en gång :(
Och jag har så dåligt samvete för att jag litade på henne och kontrollerade bättre men jag trodde jag kunde lita på en av mina närmaste vänner. Inte fasen trodde jag att hon skulle ljuga mig rakt upp i ansiktet.hon visste dessutom att det var sånt här som jag var så rädd för att det skulle hända.
 
Ja jag känner igen det där. Jag har ganska stort kontrollbehov och valde att lita på henne, när jag frågade sa hon att det gick bra, att ponnyn inte gått upp i vikt osv.
30 kg på en b-ponny på 112cm är i inget som går obemärkt förbi. Man kan inte känna revbenen med våld ens en gång :(
Och jag har så dåligt samvete för att jag litade på henne och kontrollerade bättre men jag trodde jag kunde lita på en av mina närmaste vänner. Inte fasen trodde jag att hon skulle ljuga mig rakt upp i ansiktet.hon visste dessutom att det var sånt här som jag var så rädd för att det skulle hända.
Fy fasen vad ledsamt.
 
Jahapp, tjejen som verkade så bra och skulle flytta in i stallet i november svarar inte på stallägarens kontaktförsök. Så det blev väl inget med det då.
 
Jag har just hamtat min andra kopp kaffe for morgonen och contemplerar att det ar dags att starta dagen medan jag tittar pa colibries som haller pa i tradet utanfor fonstret.:love:
I South Carolina hade vi massor av colibries, eller hummingbirds som de heter pa Engelska, men pa ostkusten finns bara en art (ruby throated) och de ar migratory sa dar hade vi dem bara fran april tills Oktober. Har finns 5-6 olika arter under sommaren och sedan har vi en art som overvintrar, Anna's, och som nu harjar i var bakgard.
Nar jag ar ute pa baksidan med hundarna surrar de fram och tillbaka over huvudet pa oss och nu nar jag sitter har dricker de fran droppar pa tradets blad (hummingbirds dricker ofta i dropparna fran regn eller en vattenspridare) och ater sockerlosningen jag har i deras "feeder".
Det ar en "naken kvist" utan blad mitt framfor fonstret dar de ofta satter sig mellan turerna till "feedern" ... de forgyller verkligen dagen for mig trots att de inte ar sa territorial som Ruby Throated pa ostkusten som bjod pa super flygningar hela tiden for att halla borta alla andra fran feedern. :p
 
Jag har just hamtat min andra kopp kaffe for morgonen och contemplerar att det ar dags att starta dagen medan jag tittar pa colibries som haller pa i tradet utanfor fonstret.:love:
I South Carolina hade vi massor av colibries, eller hummingbirds som de heter pa Engelska, men pa ostkusten finns bara en art (ruby throated) och de ar migratory sa dar hade vi dem bara fran april tills Oktober. Har finns 5-6 olika arter under sommaren och sedan har vi en art som overvintrar, Anna's, och som nu harjar i var bakgard.
Nar jag ar ute pa baksidan med hundarna surrar de fram och tillbaka over huvudet pa oss och nu nar jag sitter har dricker de fran droppar pa tradets blad (hummingbirds dricker ofta i dropparna fran regn eller en vattenspridare) och ater sockerlosningen jag har i deras "feeder".
Det ar en "naken kvist" utan blad mitt framfor fonstret dar de ofta satter sig mellan turerna till "feedern" ... de forgyller verkligen dagen for mig trots att de inte ar sa territorial som Ruby Throated pa ostkusten som bjod pa super flygningar hela tiden for att halla borta alla andra fran feedern. :p
Kolibrier minns jag från Kalifornien. Men det jag VERKLIGEN kan sakna - av någon märklig anledning - är eldflugorna i Ohio. Jag älskade att se dem varma, fuktiga sommarkvällar.... :love:
 
Åh, så bukes (och kanske världens, jag är helt såld utifrån de bilder som du lagt upp ibland :love:) sötaste cavalier har problem med allergi? :( Men visst, behagligt är det ju inte med en nål i sig.

Ja, hon har tyvärr det men hon är världens finaste ändå :heart
Bara för dina fina ord om Dora så bjuder jag på några bilder från senaste promenaderna :love:

AQKAAAAC9TRodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTllNGUyMzY5NjA2ZWU1YjM0ZDVmY2YyLmpwZw


AQKAAAACAY1odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTllNGUyM2RkZGYyYjM1OTFiZGMxNDZmLmpwZw


AQKAAAACYbpodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTllNGUyM2QyYTZiMjI5Y2I1Yjk0MGMzLmpwZw
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
27 361
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 296
Senast: MJLee
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 522
Senast: Milosari
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp