Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
:( Fick just veta att en vän till familjen ligger på sjukhus och är riktigt dålig men läkarna kan inte riktigt komma på orsaken. Streptokocker i blodet och får antibiotika intravenöst men det verkar som om det är något mer, kraftig viktnedgång sen september, lungor, njurar och magsäck är undersökt och nu letar de vidare. :( Det är en människa med orimligt stort hjärta för alla.

Fy så tråkigt :cry: hoppas på att de kan bota vännen :heart
 
Jag har just kokat risgrynsgröt som står och sväller nu. Ska knalla bort till en affär o köpa en födelsedagspresent till en kompis strax, detta:
IMG_3816W.jpg


Har vart inne hela dagen o sovit efter nattjobb. Behöver lite luft!

//r
 
För att skorstenen skulle bli underkänd och det kostar multum att fixa?

Antagligen.. Jäkla skit är det i vilket fall. Vi får lägga massa tid och energi på att bråka med honom bara för att han visade sig vara dumsnål... Jag vet varken ut eller in just nu.
 
Kommit hem från jobbet. Åt lunch på Zolaco och handlade lite mat på Hemköp innan jag åkte hem.
Väl hemma är det dimma i karet. Så vattenbyte och gjorde rent filtret. Så kanske dimman försvinner
 
Antagligen.. Jäkla skit är det i vilket fall. Vi får lägga massa tid och energi på att bråka med honom bara för att han visade sig vara dumsnål... Jag vet varken ut eller in just nu.
Därför kan kontakt med kommunen vara bra.
Han kanske får ett föreläggande...

Plus att han ju ljugit. Han har hyrt ut en bostad med eldningsförbud.

Ni har väl antagit att uppvärmningskostnaden var för ved. Inte för el.
Hade ni flyttat dit om ni vetat att (den lagliga) värmen kostade så där hiskeligt?

Egentligen är det inte ni som ska bråka med honom!! Det ska kommun och hyresgästförening göra.
 
Vilket skit med snön och jag har varken lust eller rygg till att byta däcken idag,nästan 3kg köttfärs tinad,inget ströbröd men det visste jag ju redan för jag skulle ju handla och det går ju att lösa med annat bröd,men jag har ingen mjölk/grädde heller så nu är frågan om jag ska gå bort till bonden och ta med mjölkkannan, eller om det är hämtning idag så tanken kanske är tom.
 
Det kostar inte mycket att gå med i hyresgästföreningen och de hjälper er direkt! Gubbfan spelar rysk roulett med ERA liv som insats!

Vi är med i hgf. Kanske ska ringa dem då.
Är det miljö och hälsa på kommun man vänder sig till?
Det här känns bara värre och värre, och större och större, ju längre tiden går. Nu har snart hela dan gått utan att det hänt något.
 
Vi är med i hgf. Kanske ska ringa dem då.
Är det miljö och hälsa på kommun man vänder sig till?
Det här känns bara värre och värre, och större och större, ju längre tiden går. Nu har snart hela dan gått utan att det hänt något.
Ja, du ska ringa både hyresgästföreningen och kommunens avdelning för Miljö och hälsofrågor. Det heter lite olika i olika kommuner. Kanske miljöförvaltningen?

När några av mina elever bodde hos en oseriös hyresvärd och hade kallt och massor av kackerlackor kontaktade jag kommunen som ville ha det skriftligt.
Då var det inte alldeles akut. Men hos er är det ju akut! Ni måste ha värme.
Ring!
 
Ja, du ska ringa både hyresgästföreningen och kommunens avdelning för Miljö och hälsofrågor. Det heter lite olika i olika kommuner. Kanske miljöförvaltningen?

När några av mina elever bodde hos en oseriös hyresvärd och hade kallt och massor av kackerlackor kontaktade jag kommunen som ville ha det skriftligt.
Då var det inte alldeles akut. Men hos er är det ju akut! Ni måste ha värme.
Ring!
Fast det är ju inte akut,dom kan sätta i elpatronen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 090
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 130
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp