Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näst sista gången på Turbo nu. Hämtade tjejerna tidigt för att de skulle få pyssla, istället har de varit så i luven på varann så det är löjligt. :arghh:
 
4 dagar kvar på jobbet.
Känns mysko men bra ändå eftersom jag har ett annat att gå till sen.
Ska besöka nya jobbet nästa vecka och sen är det bara att vänta på att få börja haha.
Fast ska passa på och koppla av, gå promenader, lyssna på musik och läsa medan jag inte har nåt jobb att gå till.
 
För att han vet att pannan inte är godkänd och måste tryckas om,vilket kan innebära en massa pengar för reparationer både på panna men framför allt på skorstenen.

Det är antagligen så. Nåt galet måste det ju vara, vad skulle det annars spela för roll att vi hellre tar ut oc betalar för sotare än gör det själva?
Jäkla tur ändå att vi ringde sotaren och fick veta hur det ligger till.. Har som sagt kontaktat kommunen i hopp om lite rådgivning och kommer ringa hyresgästföreningen imorgon förmiddag.
 
:arghh::arghh::arghh::arghh: Fick precis veta att tvättstugan i huset ska tas bort. Istället ska de ha en bastu där. Herregud vad jag måste flytta. Det är inte direkt så att det finns vettig plats för tvättmaskin och någon form av tork-grej i lägenheten :banghead: Hur f*n tänker människorna som bestämmer där egentligen!?
 
Och jag är typ sjukt nervös.
Vi ska har release på halva jamen idag (och jag ska muta den ena instruktören med violfiskar :angel: ) och den andra instruktören vet ju om min lilla...."crush". Ikväll lär hon ju få reda på vem det är, om han är där samtidigt...
Å andra sidan kan jag alltid skylla eventuella hjärnsläpp på att det är just release...Herregud.
 
Ojojoj nu är det inte kul att bo i vårt hus! Vi ska enligt kontraktet "ansvara för sotning". Det finns ett sota själv-kit i pannrummet men ingen av oss känner för att klättra upp på taket så vi bestämde oss för att ringa sotaren. Det skulle vi inte gjort. Visar sig att här inte blivit sotat av sotare sen 1993, det finns inget tillstånd för självsotning och pannan är inte besiktigad. Heja! Vi får inte elda i pannan och det är minusgrader ute. Sambon är helt uppgiven och vågar inte elda mer, hyresvärden säger att han ska "ordna det" men vad "det" är vet jag inte.

Ta hit sotaren för sjutton gubbar och fixa!

Det som behövs när det gått så lång tid är en provtryckning av skorstenen och det bör ni kunna boka in själva.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 103
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 062
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 995
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp