Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har släpat in alla kartonger. Nu är det ännu mer kaos i huset :p
Nåja, det blir bra sen när det är klart.

Nu ska jag packa en jobbväska till imorgon, göra en smoothie och en chiapudding, duscha, tvätta håret, föna håret och fixa kvällsmat :)
 
Blir mer och mer förtjust i min märkesverkstad.

När jag lämnadein bilen förra veckan så visste jag att det var slut på spolarvätska. Varningslampan lyste och det pep.

Åkt med en dunk i bakluckan men det har gått att spola ändå och varnngslampan hade av någon mystisk anledning slocknat..

Fyllde på idag och fick till min överraqskning inte i mer än en halv flaska. Verkstaden har alltså fyllt på nån liter spolarvätska också.
:love: :love: :love:
 
Det som behövs när det gått så lång tid är en provtryckning av skorstenen och det bör ni kunna boka in själva.

När vi pratade med sotaren sa de att vi skulle kontakta hyresvärden, trots att vi ville boka själva.
Ska ringa igen imorgon.

Fast det låter nästan orimligt att det skulle kunna bli SÅ dyrt som 15 000 kr/månad. Visst att det ÄR väldigt dyrt att värma ett hus med el, men femhundra kronor om dagen? Hur stort är det :confused: ? Och vad hade den fd hyresgästen för inomhustemperatur?

Det vet jag inte, det var en kompis till mig som kände de som bott här innan. De hade fått en faktura på 14000 efter att ha kört elpatron i december. De kanske ljög, men jag vågar fan inte chansa.
Huset är ca 100 kvadrat, ganska otätt.
 
Det vet jag inte, det var en kompis till mig som kände de som bott här innan. De hade fått en faktura på 14000 efter att ha kört elpatron i december. De kanske ljög, men jag vågar fan inte chansa.
Huset är ca 100 kvadrat, ganska otätt.
Fast chansa behöver man ju inte. Det är bara att hålla koll på elmätaren och se hur förbrukningen ligger. Sätter ni på elpatronen så kan ni kolla av med jämna mellanrum under ett dygn, och då ser ni ju hur mycket el den drar. Men förhoppningsvis löser det sig med panna och skorsten snart i stället :) .
 
Bara att säga att ni har inskrivet i kontraktet att ni ska ombesörja sotning och sånt, så det är bara för dem att pallra sig dit och provtrycka asap. Märkligt distrikt om de inte kommer ut.

Ja jag tyckte med det verkade konstigt. Det borde ju vara i deras intresse att komma ut.
Ska ringa igen imorgon och se vad de säger.
 
Redan i natt var det kaos mest överallt inkl Landvetter,även om man undrar varför,det är ju vinter i Sverige så det borde inte komma som en överraskning.:crazy:

Jag som bor i krokarna kan upplysa om att det kom mycket och snabbt.
(Jag skrev ju själv att det kom ordentliga flingor och att dom var stora)
Skulle tyvärr inte tro att vare sig Landvetter eller andra flygplatser har extra folk står och trampar ifall det kommer.
Dock kan jag ju tycka att det inte vore helt orimligt att kolla väderleksrapporten och ha lite beredskap men är väl som överallt, kostar pengar :crazy:
 
Om det vore så väl.
Jag ska inte förklara med risk för att en och annan kan tycka det är lite otrevligt.
Alltså, jag är nog "ganska" härdad vid det här laget för jag har sett och varit med om det mesta i den vägen efter ett liv som först "sommarlantis" och sen helårslantis, det som är gränsfall till kräkvarning om man inte är van är när nån kossa har mastit och man måste handmjölka den spenen och konsistensen mest liknar yoghurt. :yuck:
 
Jag vet. Men neo funkar ju ofta så.
Är bebis kopplad till syrgas mm så funkar ofta inte eget rum. När hon är större kanske de kan få det, men nu antar jag hon behöver personal i närheten dygnet runt. Vi har nyligen haft en neo-runda i familjen, där det blev eget rum först när alla värden var topp, och syrgasen borttagen.
menar NATURLIGTVIS inte att flickan ska ha eget rum....
 
Jag beholder egentligen producera två sidor till med arbete idag. Men jag är för trött :arghh: (egentligen blev det två sidor till när jag gjort mina nya grafer men då det flyttade på lite grejer så blev det bara en sida till :(). Spenderade också eftermiddagen med att organisera material för labb mötet på Fredag.

Men det jag håller på och somna sittandes vid skrivbordet så får väl försöka få till fem sidor i morgon för att komma ikapp :crazy:
 
Herregud, har bott här i typ en vecka nu. Tåget går bara max 50 meter från mig. Ett kom nyss dundrandes förbi.. tutandes.. hörde ingen smäll eller några inbromsningar..fort som stryk gick det med. Av alla 75+ tåg dagligen typ är detta det första jag hört åka förbi tutandes, inte tut tut tut utan TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT. Ja, ni förstår.. det är svårt att härma ett tåg.

Nar vi bodde bredvid jarnvagen i Kanada (i alla smastader bor man alltid bedvid jarnvagen dar:cautious:) tutade tagen i tid och otid hela tiden ... och klockan 7 varje sondags morgon blev det ett lang tjuuuuuuuut/tuuuuut som med stor sakerhet vackte hela sta'n. :banghead:

Blir mer och mer förtjust i min märkesverkstad.

När jag lämnadein bilen förra veckan så visste jag att det var slut på spolarvätska. Varningslampan lyste och det pep.

Åkt med en dunk i bakluckan men det har gått att spola ändå och varnngslampan hade av någon mystisk anledning slocknat..

Fyllde på idag och fick till min överraqskning inte i mer än en halv flaska. Verkstaden har alltså fyllt på nån liter spolarvätska också.
:love: :love: :love:

Har fylls alla vatskor alltid pa nar man byter olja pa bilen. Mycket praktiskt, men det innebar att jag kande mig latt forvirrad och fick leta lite nar jag behovde fylla pa sjalv mellan oljebytena.:o
 
Hemma. Rätt trött efter att ha kört en massa bil och vart på Migrationsverket och Skatteverket. Vi (jag och I) käkade på Max innan vi åkte hemåt, det var riktigt gott :d
 
Har fylls alla vatskor alltid pa nar man byter olja pa bilen. Mycket praktiskt, men det innebar att jag kande mig latt forvirrad och fick leta lite nar jag behovde fylla pa sjalv mellan oljebytena.:o
Grejen var att detta inte var en service. :) På en service förutsätter jag att allt sådant kollas och bockas av.

Detta var reparation av en bestämd del på bilen som var beställningsvara. Felsökning nån vecka innan, och sedan reparation. Men den dagen de reparerade så fyllde de på spolarvätska och kollade ite annat "bara-för-att" och det utan att ta betalt.
Gratis extra pyssel helt enkelt.

Man hör och läser så mycket negativt om just märkesverkstäder och fusk i bilbranschen så jag är superglad att jag hittat en verkstad som sätter lite extra omsorg på besöken :love:
 
Grejen var att detta inte var en service. :) På en service förutsätter jag att allt sådant kollas och bockas av.

Detta var reparation av en bestämd del på bilen som var beställningsvara. Felsökning nån vecka innan, och sedan reparation. Men den dagen de reparerade så fyllde de på spolarvätska och kollade ite annat "bara-för-att" och det utan att ta betalt.
Gratis extra pyssel helt enkelt.

Man hör och läser så mycket negativt om just märkesverkstäder och fusk i bilbranschen så jag är superglad att jag hittat en verkstad som sätter lite extra omsorg på besöken :love:

De flesta markesverkstader har gor sa. Och tvattar bilen nar de har den inne.:up:

Det har hant att jag har funderat bade lange och val om bilen VERKLIGEN inte behover nagon sorts service sa den blir ordentligt tvattad och "detailed" da de handtvattar och jag kor igenom automat tvatt som inte ar lika effektiv alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 171
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 047
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 018
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 831
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp