Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det SNÖAR ute..... :mad::yuck:

Igår fick jag ett infall och planterade en massa frön från paprikan som jag skar upp. Men insåg sedan att jag tydligen skulle ha låtit fröna torka någon dag innan jag petade ner dem i jorden. Är det kört nu....?? De kommer att mögla, eller något?? Får väl se vad som händer :) !
 
Jag funderar på att flytta. Sov hur bra som helst i Ungern. Somnade runt 23/00 o sov som en stock till ca 09 där jag vaknade utvilad o allt.

Var efter det gårdsvakt där jag somnade runt 23/00 och vaknade runt 08. Inte helt utvilad förvisso.

Hemma. Somnar runt 00/01 o vaknar 03 o 05. Om jag somnar till efter det så vaknar jag definitivt inte utvilad. Förstår inte hur jag ska lösa detta. För 2 år sedan kunde jag sova mig genom människor som borrade o hade sig liksom.

Djuren är lugna nattetid med. Så de väcker mig inte.
 
Idag kör jag lite extra bling!
DSC_0484.JPG
 
:arghh:
Jag har ju kommit underfund med att jag inte riktigt tål mina katter så jag lägger ett lätt överkast på sängen. Det hindrar deras massiva pälsfällning att irritera alltför mycket. De använder min säng som dagbädd. :meh:

Igår kväll när jag stapplade upp till sängen rinner det en röd katt från sängen. Han hade legat UNDER täcket, under överkastet. Kattskrälle.
 
Det har kommit flera cm snö här vilket jag tycker är sjukt irriterande. Jag vill ha vår och igår kunde jag se stora delar av gräsmattan, nu är allt vitt igen. Jaja, det lär ju smälta bort under dagen antar jag.
 
Har en bra dag idag.

Igår kapade jag mer än 30cm av håret och idag tog jag mig upp 10 min tidigare och slägnde på lite mascara. 1000 saker att hinna med idag men det känns lätt.

Effie rusar runt som en tok och ska leka med allt och alla. snart kommer hon somna så jag jan jobba i lugn och ro.'

Hästen börjar må bättre. Livet känns lite ljusare

29468370_10155512946881819_2679735827275014955_n.jpg
 
Jag skrev till bästis igår kväll att snöar det i natt går jag antingen i ide, i strejk eller bärsärkagång. Det snöade i natt. Jag är för trött för att gå bärsärkagång och har för mycket att göra för att gå i ide eller i strejk så jag är inkonsekvent och sitter på jobbet och dricker te.

Märkvärdig sak hände - jag plockade fram ett paket med tepåsar som jag fick av något företag för att testa för längesen och inte har druckit av på länge - men det har stått först i ett skåp och sedan legat i en flyttlåda. Nu när jag öppnade det låg det en plastpåse i - med typ tio påsar mango chai. Jag har ingen aning om var det har kommit ifrån. Någon kan förstås ha petat ner dem för att vara snäll och överraska men det kan vara typ ett och ett halvt år sedan, jag vet inte.

Men. Teet var jättegott och om en timme ska jag iväg på ett märkligt jobbevenemang med hen som bor ihop med @Killaloe. Vi känner inte varann och hen vet säkert inte ens vem jag är, det blir roligt att se om vi får prata med varandra :D
 
Dammsuger och rollar kläder från hår. :(

Inser hur mycket jag faktiskt avskyr att HA katt. Droppen kom igår när galenpannan krupit in under täcket. Så natten har varit täppt....

Jag gillar djur och jag tycker i princip om katter. Men min ena katt är verkligen inte det minsta sympatisk.
Men, nu bor vi ihop och jag får vackert bita ihop tills han blir gammal.

Nu har jag släppt ut dem. Den ena vackra och sympatiska bad om att få gå ut och den dryge lyfte jag ut. De kan gott vara ute i solskenet istället för att håra ner inomhus.

Snörvel.:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 206
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
830
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 633
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp