Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:arghh:
Jag har ju kommit underfund med att jag inte riktigt tål mina katter så jag lägger ett lätt överkast på sängen. Det hindrar deras massiva pälsfällning att irritera alltför mycket. De använder min säng som dagbädd. :meh:

Igår kväll när jag stapplade upp till sängen rinner det en röd katt från sängen. Han hade legat UNDER täcket, under överkastet. Kattskrälle.

Det finns bara ett svar: de är katter och därmed gör de alltid exakt vad inte ska göra. Sådant är livet som kattskit. Var bara glad att båda katterna inte bestämt sig för att din huvudkudde alt ömt slingrade runt din hals. :meh:

Eller sitter och jamar halva natten och skrapar på dörren några timmar :grin:
 
Det finns bara ett svar: de är katter och därmed gör de alltid exakt vad inte ska göra. Sådant är livet som kattskit. Var bara glad att båda katterna inte bestämt sig för att din huvudkudde alt ömt slingrade runt din hals. :meh:

Eller sitter och jamar halva natten och skrapar på dörren några timmar :grin:
Hade nån av dem betett sig så hade jag nog avlivat faktiskt. Så djurmänniska jag är.
Tyvärr.
 
Haft bakslag i två dygn. Brist på återhämtning kanske? Tog mig inte till jobbet i går. Mår bättre i dag.
Många tankar som snurrar just nu. Mycket som ska ordnas, beslutas och lösas. En burk med energi hade varit bra att ha just nu ;)
 
Haft bakslag i två dygn. Brist på återhämtning kanske? Tog mig inte till jobbet i går. Mår bättre i dag.
Många tankar som snurrar just nu. Mycket som ska ordnas, beslutas och lösas. En burk med energi hade varit bra att ha just nu ;)

Jag kör på sockerfri Power King. Garanterat inget nyttigt eller bra i den :angel: Men jag är så gammal att det inte har någon betydelse :D Min kropp är redan klassad som farligt avfall :rofl:
 
Förstår att du behöver pysa ur dig och lätta på trycket. Andas och njut av latten och kom ihåg: du är supermamma, supermamma delux!
Kram om du vill ha :heart


:heart Skönt att maken fick dig att ta promenaden, jag tror att den gjorde dig gott! Njut av lite vila nu! :heart

Det där lät värre än bakis och slagborr @MM Hoppas att resten av dagen blir mer harmonisk!

:heartheart:heart
Du gör allt vad du kan för att dina barn ska ha det bra, kom ihåg det! Orken tryter ibland och då är det okej att bryta ihop. Man behöver det.

Man behöver få ur sig.
Kram!

Tack allihopa :heart
Ägnade gårdagen åt att slappa i soffan och kolla på film på förmiddagen och knapra huvudvärkstabletter hela dagen för den vägrade släppa. Svärföräldrarna skickade sms om att om sonen vägrar åka taxin hem så kör dom och hämtar honom. Har jag sagt att dom är fantastiska :heart
Men han åkte faktiskt hem med taxin och hade lite klagomål om förmiddagen när han kom hem men dom tystnade snabbt när jag visade att nya Biltemakatalogen hade kommit med posten :p

Idag är det bra igen :)
Och ja, ibland behöver man släppa på ventilen och ni här är såå underbara :love:
 
Väntar på att Zooplus ska komma med hemleverans med mat till katt och kanin. Lite jobbigt att dom inte kan ge ens en ungefärlig tid för jag behöver åka iväg med berget av återvinning och göra en snabbhandling av mat inför helgen innan mini ska hem från förskolan.

Har lämnat in första skoluppgiften och har nog valt ut en bok att läsa. Är det någon här som läst Hungerspelen? Det är inte riktigt min genre och vill inte läsa ett sömnpiller :cautious:
 
Väntar på att Zooplus ska komma med hemleverans med mat till katt och kanin. Lite jobbigt att dom inte kan ge ens en ungefärlig tid för jag behöver åka iväg med berget av återvinning och göra en snabbhandling av mat inför helgen innan mini ska hem från förskolan.

Har lämnat in första skoluppgiften och har nog valt ut en bok att läsa. Är det någon här som läst Hungerspelen? Det är inte riktigt min genre och vill inte läsa ett sömnpiller :cautious:
Vilka böcker har du att välja mellan? :)
 
Vilka böcker har du att välja mellan? :)

Ska läsa en dystopi och får välja rätt fritt. Fick en lista med några jag kan välja mellan men hittar jag någon annan så skulle jag bara dubbelkolla att den var ok :)
Ska sedan diskutera den mot en annan dystopi, antingen en bok eller en film, så jag ska egentligen välja 2.
 
Ska läsa en dystopi och får välja rätt fritt. Fick en lista med några jag kan välja mellan men hittar jag någon annan så skulle jag bara dubbelkolla att den var ok :)
Ska sedan diskutera den mot en annan dystopi, antingen en bok eller en film, så jag ska egentligen välja 2.
Jag hade nog valt Kallocain av Karin Boye då, för jag kommer mig aldrig för med att läsa den annars :D
 
Ska läsa en dystopi och får välja rätt fritt. Fick en lista med några jag kan välja mellan men hittar jag någon annan så skulle jag bara dubbelkolla att den var ok :)
Ska sedan diskutera den mot en annan dystopi, antingen en bok eller en film, så jag ska egentligen välja 2.
Jag läste Divergent av Veronica Roth och tyckte att den var rätt bra, starka kvinnor och om att välja rätt väg i livet. Sen kan du titta på Hungerspelen och jämföra dem, intressant vinkel där det är två kvinnor som står i huvudrollen och vilka val de gör.
Men Kallocain som @Ninnurur föreslår är också bra, spännande att den är så pass tidig!
 
Ska läsa en dystopi och får välja rätt fritt. Fick en lista med några jag kan välja mellan men hittar jag någon annan så skulle jag bara dubbelkolla att den var ok :)
Ska sedan diskutera den mot en annan dystopi, antingen en bok eller en film, så jag ska egentligen välja 2.
Både divergent och hungerspelen är bra. Vill du ha något som utspelar sig i Sverige kan jag rekommendera Stjärnklart av Lars wilderäng, är en trilogi. Första boken är helt klart bäst, det spårar ut lite i den sista :p
 
Jag tvättar dvs springer fram och tbx mellan tvättstugan och lägenheten. Sen blir det lunch och en runda i affärerna tror jag, se om jag kan hitta en påskduk och ett par påskägg. En liten avstickare för att plocka påskris också :)
 
Vet inte om jag ska kolla tv eller starta datorn och kolla nåt på play.
Kl 14 ska jag prova kolla curling-VM på youtube. De direktsänder Sverige mot … hmm? Något annat land. Aldrig kollat direktstreaming förut så få se om det fungerar.
Borde gå och avboka min tvättid.
Fryser.
 
Jag läste Divergent av Veronica Roth och tyckte att den var rätt bra, starka kvinnor och om att välja rätt väg i livet. Sen kan du titta på Hungerspelen och jämföra dem, intressant vinkel där det är två kvinnor som står i huvudrollen och vilka val de gör.
Men Kallocain som @Ninnurur föreslår är också bra, spännande att den är så pass tidig!

Både divergent och hungerspelen är bra. Vill du ha något som utspelar sig i Sverige kan jag rekommendera Stjärnklart av Lars wilderäng, är en trilogi. Första boken är helt klart bäst, det spårar ut lite i den sista :p

Läste om Divergent och den kan vara en som faller mig i smaken tror jag. Ska kolla med läraren om den är ok :)
 
Fortfarande ingen leverans. Får helt enkelt göra mina ärenden jag måste fixa, men givetvis kommer paketet komma då :meh: :banghead:
 
Ilska kan tydligen ge en massa energi.
Kom till stallet, det planerade elavbrottet var tydligen tidigarelagt utan meddelande :banghead:
Och dessutom så grävde dom upp infarten till stallet utan att jag meddelats detta. Det resulterade i att jag fick parkera bilen hos grannen och pulsa till stallet genom ett jävla snöfylld dike med snö upp till knäna med två hundar pga av grävmaskinen som uppstod varenda liten millimeter av infarten :rage::arghh:
Jag ä en inte vidare stolt över mitt raseriutbrott jag fick :o:angel: men fick energi så stallet är klart för dagen.
Stackars killar som fick en avhyvling :cautious:
Jag måste nog ta tag i mitt humör snart :cautious::o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 163
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp