Bukefalos 28 år!

Vad säger ni om dessa hovar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad säger ni om dessa hovar?

*fortsätter på en tanke som väcktes av inlägget ovan*


Oavsett om hovslagaren har rätt eller ej, så skulle jag inte tveka med att åka till veterinären.
Man kan inte ställa diagnos genom telefon eller mail.
Man kan inte ställa diagnos om njurfunktionerna och därmed veta vad som behövs som hjälp utan vissa tester.
Men man kan gissa och testa och kanske förvärra.

TS, jag är inte emot "naturläkemedel". Jag är bara emot folk som tror sig veta saker utan någon säkerhet. Speciellt njurarna kan vara svårdiagnostiserade.
Dessutom kan hästen visa "fel" symptom för att passa in i standardfallet.
 
Sv: Vad säger ni om dessa hovar?

Nej nej. Såhär är det.

Hovslagaren har sett hästen och sagt att den har problem med njurarna. Tintilar har sen (säger hon iaf..) ringt flera veterinärkliniker och I TELEFONEN pratat med veterinär, som har sagt att det är inte möjligt för en hovslagare att se om en häst har njurproblem eller ej.

Nu försöker tintilar klara sig ur knipan genom att försöka 'kasta tillbaka' att flera i tråden sagt att en hovslagare är inte kompetent att avgöra njurproblem, och säger att 'varför ska hon åka till klinik bara för att en hovslagare säger att hästen har njurproblem, hovslagaren kan inte sånt ju?'

Det är ett kappvändande och negligerande av hästens behov som helt ärligt får mig att må illa.

:bow: :bow:
 
Sv: Vad säger ni om dessa hovar?

Nej nej. Såhär är det.

Hovslagaren har sett hästen och sagt att den har problem med njurarna. Tintilar har sen (säger hon iaf..) ringt flera veterinärkliniker och I TELEFONEN pratat med veterinär, som har sagt att det är inte möjligt för en hovslagare att se om en häst har njurproblem eller ej.

Nu försöker tintilar klara sig ur knipan genom att försöka 'kasta tillbaka' att flera i tråden sagt att en hovslagare är inte kompetent att avgöra njurproblem, och säger att 'varför ska hon åka till klinik bara för att en hovslagare säger att hästen har njurproblem, hovslagaren kan inte sånt ju?'

Det är ett kappvändande och negligerande av hästens behov som helt ärligt får mig att må illa.


Ytterst väl formulerat....:bow:

Kom igen nu TS, hur kan du låta honom förbli oröntgad med sådana kassa hovar? Vad har du att förlora på att åka till en klinik för en ordentlig koll över hans allmäntillstånd?
 
Sv: Vad säger ni om dessa hovar?

Det var så jag minns det som du beskriver det.
Jag antar att det är samma häst som har dykt upp i en annan tråd. Jag tycker att det börjar bli lite väl olustigt.

Till ts
Jag har definitivt inte något emot naturläkemedel. Tvärtom är jag ganska intresserad av olika örters medicinska effekter och använder dem själv ibland. Men om jag var du hade jag inte satt så stor tilltro till naturmedicinen som du gör. Det har framgått tidigare denna sommar bla i andra trådar ex salttråden att du gör uttalanden som definitivt inte stämmer överrens med verkligheten. Jag har påpekat detta tidigare och gör det än en gång. Så åk till veterinären med hästen.
 
Sv: Vad säger ni om dessa hovar?

håller helt med, detta e bara skrämmande...:crazy:
 
Sv: Vad säger ni om dessa hovar?

*KL*

Eftersom man nu har kommit från ämnet i sin helhet, och enbart uppmanar TS att söka veterinärhjälp. Jag tror att tillräckligt många har framfört sin åsikt i fallet, och att budskapet har gått hem.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 629
Senast: verser
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 968
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 698
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp