Vad ska ni ha för skor i vinter?

Mirre

Trådstartare
Behöver nya skor till vintern men vet inte vad jag ska ha. Är väldigt frusen så behöver skor som verkligen håller värmen samtidigt som de är snygga.
 
Jag köpte de här förra senhösten/vintern, jag är nöjd :)
 

Bifogade filer

  • 1692183211507.png
    1692183211507.png
    80,3 KB · Visningar: 42
Hann inte ändra innan tiden gick ut, men något jag lärt mig är att ha lite extra plats i skon, det är luften som blir varm, för trång sko = kallt. Och att inte ha dragkedja utan "flärp" innanför, köpte ett par vinterkängor/stövlar en gång utan sån, hade dem på mig från affären till bilen och gick sen tillbaka och lämnade tillbaka dem eftersom det blåste rätt in.
 
Joe Nimble och Belenka (har sen innan).

Men behöver köpa ett par gårdsstövlar till de där svinkalla dagarna. Får så himla ont i k ryggen av hälar på skorna dock, så får de om jag kan hitta dom perfekta eller om det får bli nån kompromiss.
 
Jag har köpt ett par graninge kängor förra året som jag tänker mig ha många år. Jag som alltid är frusen har inte frusit i dem alls förra vintern och hållit mig torr. Jag tycker de är snygga också, men är lite grövre så förstår om inte alla gör det.
 
Normala vinterdagar har jag vinterstövlar från Joe Nimble och vivibarefoot, med strumpor från darn tough eller smartwool. Upplever att bra strumpor gör betydligt mer än fodringen i skorna, så länge det är isolerande sulor i skorna.

Är det under -10 så är det icebugs som gäller, en av deras varmare modeller, en storlek större än jag brukar för att få plats med riktigt tjocka yllesockar och ändå kunna vicka på tårna.
 
Har en modell som heter Røros från Kastel. Har två par, ett par med ullfoder och ett par utan. Båda är varma, dom mer ullfoder är för varma stora delar av året. Det enda som jag inte tycker om är att dom är för låga när det kommer snö, så är lite på jakt själv efter ett par höga vinterstövlar. Men om det inte är ett problem så rekommenderar jag dom ☺️
 
Jag köpte ett par kängor från Helly Hansen i vintras. Mycket stabila och sköna för mina trasiga fötter, tillräckligt varma för sommaren här i Göteborg.
Finns snyggare, men insåg när jag provade dom att mina fötter har längtat efter dessa.
10874_728-1-main.jpg
 
Min erfarenhet av dr martens är att dom blir så satans hala! Vad har du för några?
Jo, men så sköna och så lagom varma. Passar till det mesta!

Jag har 1460, cherry red - älskar färgen! Tog ett par veckor att gå in, de är stenhårda från början. Sen har jag ett äldre par, i mjukare skinn, som jag inte vet vad de heter. Också supersköna.
 
Tycker också Dr Martens är hala + gör inte missen jag gjorde att köpa med stålhätta när en vill ha dom på vintern 😅🥶
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
308
Senast: Törnrosa
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 333
Senast: Tassa
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 857
Senast: kamomillo
·
Trädgård & Växter Vi har en liten tråkig rabatt där jag vill plantera en marktäckare. Problemet är att de små syrenernas rötter är enorma och att det inte...
2
Svar
22
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp