Vad skulle ni göra...Långt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

fast problemet med TS är att hon vägrar inse att det faktiskt är ett rasproblem, vilket vi alla här sa åt henne innan. Hon förnekar det ju än, och verkar inte vilja ha hjälp om det inte står det hon vill höra.

Hon gjorde även samma misstag en gång till när hon köpte en oreggad rottweiler valp, så nä, jag tror inte TS kommer att lära sig!
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

hmmm...ja...? Var detta svar till mig? Jag skrev ju att denna hund har svåra smärtor i och med att den måste gå på smärtstillande. Vilket för övrigt är något jag anser att en hund inte bör göra annat än en kort tid tills den tillfrisknar. Om en hund måste ha smärtstillande regelbundet/dagligen för att ens kunna fungera så anser jag att det inte är ett fullgott hundliv..... och denna hund är bara 3 år och redan så illa däran, bara det är ju en anledning att avliva denna hund.

En parentes: En uppfödarkollega behöll en valp ur en kull där valparna nu blir två år. Den hon behöll hade tyvärr 0/3 på armbågarna och C/E på höfterna. Hon avlivade hunden för en dryg månad sedan då hunden började få så pass ont så den inte kunde fungera utan smärtstillande längre....
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Se så, alla kan vi göra misstag och att fela är mänskligt.
TS ber om hjälp men det slutar med tråkiga påhopp och negativa ironiska inlägg.

Och jag tycker TS ska skämmas baske mig.
Hon ber om råd från kunniga hundmänniskor, tillochmed ägare av samma blandning, som tar av sin tid och ger realistiska åsikter runt en oseriös avel.
Vad har de för detta? Ingenting. Inte ett tack, inte ens en tanke skänker TS deras argument, utan skriver i ursprungstråden om röntgade tikar och valpar hit och dit. (Ja, tiken var röntgad med D, och valpar röntgas inte alls.)

Sedan blir hunden precis som alla kunniga förutsåg, och då har TS mage att lägga ut en ny tråd där hon bekräftar allt som alla redan sagt, men inte ens då verkar hon ha tagit det till sig.
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

*KL*

Jag TS får ta sig själv på orden i denhär härvan, dvs lyssna på det hon faktiskt skrev själv.

MaRomer i ursprungstråden skrev:
e det så att det inte skulle funka och hon slulle blir aggresiv eller nåtta annat tror jag det är humanast för alla att hon får sommna in
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Se så, alla kan vi göra misstag och att fela är mänskligt.
TS ber om hjälp men det slutar med tråkiga påhopp och negativa ironiska inlägg.

Gud vad jag är trött på folk som "gapar" påhopp så fort några inte håller med, eller säger vad de tycker.
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

ojoj, jobbigt att hon har resonerat så...

En sak ska TS dock ha cred för, hon verkar ha mognat betydligt sen den ursprungliga debatten och kanske kan inse nu varför vi avrådde henne då?
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Jag älskar diskutioner blandras vs renras.. det är kul när det hettar till.
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Eh, om du har läst tråden så ser du att det inte är någon Blandras/renras tråd, utan att det handlar om en korkad korsning. Har någon ens nämt renras här?
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Jag tycker dom är förbannat uttjatade men denhär tråden är lite speciell ...
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Nej jag måste erkänna att jag inte läst alltihopa ordentligt men såg i alla fall vad det var för blandras.. Varför är det en korkad blandning? Det har väl inte enbart och göra med hunden beteende? Visst är det raser som kräver mycket men jag ser aldrig omöjligheter hos raser eller blandraser.. Hundar med oönskade beteenden finns hos alla hundar... Renras eller blandras spelar ingen roll!!
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Nu håller ju DU på att göra det här till en blandras vs renrastråd..? Kan du inte läsa någon av alla de 1865 st som redan finns istället?
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Nej jag bara förklara att problemet finns överallt.. det beror inte på att det är en "korkad" blandning.. God Jul på dig också!
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Nej jag bara förklara att problemet finns överallt.. det beror inte på att det är en "korkad" blandning.. God Jul på dig också!


Väldigt väldigt många gånger beror det på en "korkad" blandning. Men det vill inte blandrasfolket ta till sig.
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Tråden hamnar om en specifik hund/situation. Du pratar rent generellt. GIVETVIS finns problemet även på andra ställen. Men i det här fallet beror problemet till största del på en korkat utförd korsning som sen hamnade i händerna på folk som inte var tillräckligt insatta (frivilligt eller ej) och som inte klarade av att hantera konsekventerna.

Det är flera i den här tråden som har erfarenhet av att just den här korsningen är riktigt riktigt besvärlig.
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Jag har själv en sån blandning, jag har varit i kontakt med många ägare av den här blandningen, jag har träffat min hunds lillebror, som f.ö såldes när han var 10 månader i brist på intresse vilket var himla otippat! :grin:

jag anser mig kunna säga att det ÄR en korkad blandning, jag har inte hört om 1 enda som är helt okomplicerad, antingen har de lynnesfel eller HD fel, eller både och. Så ja, det är en otroligt idiotisk grej att blanda pyreneér med Rottweiler, och dessutom sälja dem som bra familjehundar. Det är för många som är riktigt kassa mentalt för att det ska ens vara något bra med blandingen!
 
Sv: Vad skulle ni göra...Långt!

Kanske kan det vara dåliga individer i korsningen av specifik ras.. Men det har inte och göra med raserna i sig att dom blandats.. Bara dålig uppfödning och hundägare. Blandraser är lika viktigt när det gäller hälsa såklart och blandrar man hundar med dåliga gener från början så blir det tråkiga följder. två dåliga indvider kan dessvärre ge dåliga valpar och har man sedan hundägare med lite kunskap så blir det ännu värre..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 346
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 867
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 355
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp