Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Hade babykorg på en träställning med små hjul första tiden sedan en spjälsäng fr. IKEA (Till salu förresten, spj.sängen alltså)
Det går ju att göra det mysigt även i en spjälsäng för riktigt små.

Lycka till!
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Min dotter älskade sin vagn så jag brukade lyfta bort liggdelen och låta henne sova i den på golvet ända tills hon vaknade på natten och ville ha mat och då brukade jag somna innan hon var klar så då fick hon ligga kvar i min säng, men jag hade ju ingen sambo som kunde lägga sig på henne när hon var liten... Får se hur det går den här gången.

Måste hålla med om att Stokke Sleepi ser himla mysig ut. Undra om man kan få någon liten farmor eller mormor att sponsra med en sån...
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Vi hade en korg i början, men lilltjejjen trivdes aldrig i den så vi fick ta fram spjällsängen som vi köppt på IKEA och där sov hon jättebra. Vi la lite nallar och snuttefiltar i hörnerna så det blev lite mysigare.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Vi har spjälsäng, fast barnen sov inte i den på nätterna. De sov i vår säng, mycket behändigt när man slipper gå upp mitt i natten för att trösta, mata, m.m. Dessutom så tror jag att vi är naturligt skapta för att sova tillsammans med våra barn, mina ungar har alltid sovit hela nätterna igenom utom någon vecka då o då när det händer mycket i utvecklingen. De har inte ens vaknat när de var hungriga, utan bara gnytt lite. :D
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Enligt någon barnläkare jag lyssnade på för rätt länge sen (minns ej namnet, det var en föreläsning) så sker inte plötslig spädbarnsdöd då barnet sover i föräldrarnas säng, dessutom hade denne läkare aldrig varit med om att ett barn blivit ihjälklämpt av sina föräldrar i deras säng. Något att tänka på?
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

du har inte sett min 100 kilos sambo när hans muskler ska slappna av.... han är farlig ;) armarna och benen far kors och tvärs och är man inte van så kan man få sig regäla smällar....
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Precis, man kan inte klämma ihjäl sina barn i sömnen om man inte har någon sjukdom/åkomma som påverkar sömnen eller om man tar läkemedel/droger som påverkar medvetandet. Även när man sover djupt "vet" man var man har de små.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

vi har en spjälsäng som våran bebis sover i. visst ser det ut som en jättesäng men å andra sidan kan man ju använda den länge. Dottern sov i den tills hon var nästan 2 år och då krävs det ju att den är lite större.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Jag har läst lite här på Barn ett tag nu. Har inget eget barn, och heller inget på väg än på ett bra tag.

men jag kan konstatera att jag störtdiggar Silverkedjan. Du har alltid bra förklaringar och råd till alla. Ingen sprillans barnvagn och nu bäbissängen... :smirk:
Dessutom har du islandshästar, pricken över i:et :D
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Blixtra skrev:
Jag skulle vilja ha någon form av vagga. Någon som har tips? Ni som redan har barn!

Jag inredde en stor gammal mangelkorg, fäste kedjor runt den och hängde upp den i taket vid fotänden på vår säng.

Jättesmidigt att bara "sparka" till den när dottern började halvknorra mitt i natten :idea: .
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Min dotter låg i våran säng tills hon blev 4½ år nästan varje natt och när hon flyttade ut flyttade hon bara ner på golvet på en madrass nedanför min sida. När hon var 6 år flyttade hon till sitt egna rum och sin egna säng som är 90 cm bred för att vi lätt skall få plats om hon skulle behöva tröst och närhet någon natt. Har dock inte behövts så ofta.
Allra först hade vi en vagga men bytte ut den snabbt mot en spjälsäng som hon sov dagtid. Den ena sidan är höj och sänkbar (värt sin vikt i guld när man skall lägga ner en sovande baby i sängen) och även avtagbar helt om man så önskar.
En äldre model säng som jag är förtjust i och har kvar ut i fall att någon med småbarn kommer och sova över (lätta att sätta ihop utan massa skruvar hit och dit) och någon gång när dottern blir så stor att hon får egna barn.

Om barnet känner att spjälsängen känns för stor finns ju möjligheten att "minska" den med hjälp av kuddat, tecken mm. Jag tror tom det finns inlägg att lägga i sängen för just detta syftet om man inte vill "tillverka" eget.
Vagga är söt men själv skulle jag inte lägga ner dom pengarna för några få månaders användning. Då får det allt vara något jag kan låna.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Min gullunge har sovit i sin spjälsäng av ek (special beställd, för att matcha vuxen sängen ;) ) med en äkta resårmadrass, sen han föddes för 7 månader sedan. Nu har inte vi köpt den fina sängen utan vi har fått låna den av en släkting, går lika bra som att köpa eget :idea: . Ville gärna ha pojken i våran säng i början men blev så stel i kroppen av att jag låg så stilla för att inte "störa" klimpen.

Han har sovit hela nätterna :love: sen han var några månader gammal o slutade med nattmålen. Men det går inte att få honom att sova inne på dagtid. Bara vagnen ute som gäller...Tur att vi har en veranda så han kan ligga ute även när det regnar o snöar :o
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Våra har sovit i spjälsäng ända sedan dom kom hem från B.B. Vid 3mån. ålder i eget rum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 444
Gravid - 1år Sonen är sex veckor idag och kan bara sova längre stunder om han får sova på mage. På rygg så sover han ungefär en timme som mest sen...
2
Svar
21
· Visningar
3 730
Senast: _Flicka_
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 386
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Nån som har provat och vad tyckte ni? Det är allstå som vyssan lull-tassar fast de gungar spjälsängen automatiskt. Låter väääldigt...
Svar
4
· Visningar
4 344
Senast: Ishtar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp