Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vendelay

Börjar närma sig BF nu, och jag börjar få lite smått panik över att bebisen inte har någon säng.
Har tittat på spjälsängar, och blir mest chockad över att de alla är så grymt stora, får ju plats minst fem bebisar på rad i dom. ;) Stokke Sleepi var så charmig, men lika dyr haha - 5000 spänn utan extra delarna som man kunde bygga ut sängen med.
Kollar runt på blocket dagligen för att hitta något med, men allt är så fruktansvärt tråkigt eller så svarar de inte när man ringer.. En babykorg är nog det jag är mest inne just nu.

Vad har ni för sängar?
~ A
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Jag skulle vilja ha någon form av vagga. Någon som har tips? Ni som redan har barn!
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

vendelay skrev:
Börjar närma sig BF nu, och jag börjar få lite smått panik över att bebisen inte har någon säng.
Har tittat på spjälsängar, och blir mest chockad över att de alla är så grymt stora, får ju plats minst fem bebisar på rad i dom. ;) Stokke Sleepi var så charmig, men lika dyr haha - 5000 spänn utan extra delarna som man kunde bygga ut sängen med.
Kollar runt på blocket dagligen för att hitta något med, men allt är så fruktansvärt tråkigt eller så svarar de inte när man ringer.. En babykorg är nog det jag är mest inne just nu.

Vad har ni för sängar?
~ A
Hade en söt babykorg den första tiden, tror det var tills de var tre månader, och sedan fick de spjälsäng. Visst är de små i en spjälsäng, men de ärså söta när de kryper upp i ena hörnan och ligger där i en boll och sover! :D :love:
Tänk vad fort tiden går..min yngsta är snart 2 år gammal!! :eek: Det var ju som igår han föddes......
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

På natten sover barnen med oss i familjesängen. På dagen sover Viktor (16 månader) i vagnen och Elliot (3 månader) i en hårdlift på köksbänken eller i bärsjalen.

Om jag skulle köpa spjälsäng nu skulle jag köpa Ikeas SNIGLAR eftersom den är billig och går att ta bort långsidan på så att man kan ställa den bredvid sin egen säng och enkelt kunna dra åt sig barnet när det behövs.

För att göra spjälsängen trängre skulle jag lägga en ihoprullad handduk/filt under lakanet i en ring. Då blir det som en liten mysig grop som ofta gillas bättre av spädisar som är vana att ha det trångt och inte så ofta gillar att ligga platt utfläkta på rygg.

Blixtra: Om jag hade ett barn (svårt när det finns ett litet storasyskon som vill leka tarzan :)) och mycket pengar skulle jag absolut satsa på en takvagga. Babyproffsen och Babyland tror jag för en modell som heter Leander som är jättefin.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

mitt tips är IKEA... billigt och bra.
Bebis kommer sova i spjälis på nätterna då min sambo har såna muskelspasmer = farligt...
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Vi hade en sån babykorg i början som vi lånat av en släkting. Dock sov sonen ingen annanstans än med oss de första tre månaderna och sen var han för stor för korgen så mitt tips är att köpa en säng på en gång, eller låna en korg/vagga så inte det blir bortkastade pengar om h*n inte vill sova däri.

Vi har Troll Elle från Barnens Hus. Inget speciellt med den mer än att den har höj å sänkbar sida. Men har du nära till IKEA välj en säng därifrån så får du mycket för pengarna!
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

min kille, nu 4 månader sov de första 7 veckorna i vagnen, jättebra och lätt att ha med sig bredvid sängen och så. Han gillade inte alls spjälsängen i början men sedan när han var 7 veckor så gick det hur bra som helst! En kompis bäddade ner sin baby i badbaljan på natten, med en massa filtar under så klart, och hon sa att det var super...ännu lättare att bära med sig från rum till rum, och lagom trångt för en baby som gillar att ligga trångt i början. :)
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Köpte en liten minisäng som låg mellan mig och min man i vår säng. Den hette "snuggle nest" Den sov vor bebis i de första månaderna.
Bra ifall man är orolig för att rulla på bebisen och mysigt för bebisen med lite kanter nära runt sig. Även käck att ta med ifall man sover borta.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Mina 3 barn har sovit i spjälsäng från dag 1..
Sedan har de övergått till en låg utdragbar säng och sedan en vanlig "stor" säng.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Inget av mina barn hade egen säng förrän de blev två år. De sov hos mig.
Jag är alldeles för trött på nätterna för att kliva upp, hämta bebis, lägga tillbaka.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Mina båda har haft vagga den första tiden (3 mån kanske?) och sen spjälsäng. Har dock ärvd spjälsäng som många barn sovit i så jag har inte behövt köpa ngn :p. Det samma gäller vaggan som faktiskt min farfar också sov i :).

Sen har det såklart blivit en del sömn i min säng ockås, så länge de ammats på natten.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Vi har en babykorg som min man och hans syster sov i när de var små, elins och fredriks kusiner har oxå hunnit med att sova i den plust några andra släktingar... :D Men elin sov kanske någon gång ibland i den, annars sov hon mest mellan oss... Runt tre månader köpte vi en spjälsäng på Barnens Hus, sen försökte jag vara "hård" på att hon skulle somna i den på kvällen men under natten hamnade hon nästan alltid i våran säng...

Medans Fredrik har nu sovit nästan alla nätter i babykorgen... Jag har inte kunnat ligga och amma honom utan suttit i en fotölj och dels för att han sover väldigt dåligt i våran säng då han blir för varm.

På dagarn sov elin antingen i famnen eller i våran säng, det tog nästan två månader innan hon gillade vagnen medans fredrik har sovit bra i vagnen redan från början... han sover även ibland i sjalen men det blir oxå för varmt för honom.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Min son sov brevid mig första tiden, han började natten i sin spjälsäng (fast då var han nog några månader när jag tänker efter...).. nej som spädis sov han hos mig (och gubben) med anledning av amningen.
jag orkar inte gå upp och hämta en unge mitt i natten, det är lättare att bara dra upp BH:n :smirk: är SÅ trött nattetid, så kunde han amma hur länge han ville och jag kunde somna om :D .
Men jag hade spjälsängen brevid våran så att han inte kunde ramla ur om han skulle ligga på ytterkant (om det var det bröstet det skulle ammas ifrån).
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Mina har haft en äkta BB-säng, en sådan där genomskinlig plastbubbla på stålrörsställning med hjul. Suveränt att rulla med sig och ha koll på bebin. De gillar också att se ut genom plasten :) Den har funkat fram till fjärde månaden ungefär.

Någon som vill ärva den?
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Första veckorna sov sonen i vår säng. Han protesterade redan på BB och ville absolut inte ligga i plastbaljan utan bredvid mig. När han var ett par veckor så gick det bra att lägga honom i spjälisen. Vi har en Gulliver från IKEA. Jag skulle inte lägga ut några stora summor på en spjälsäng, det är inte säkert att bebisen vill sova där och jag skulle inte ha hjärta att tvinga den. Dessutom så används den så kort tid så jag tycker inte att det känns motiverat att köpa en säng för 5000, men det är ju jag det.
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

CillaW skrev:
Inget av mina barn hade egen säng förrän de blev två år. De sov hos mig.
Jag är alldeles för trött på nätterna för att kliva upp, hämta bebis, lägga tillbaka.
Jag var så lyckligt lottad att jag hade en man som fixade det :love: . Han tog hand om barnen på natten och jag sov utan att höra något. Vi hade det så för att han hade lättare för att vakna och somna om och för att han faktiskt hörde när barnen var ledsna.
Så jag känner inte igen mig i alla föräldrars berättelser om vakenhet på nätterna.... :o :D
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Syrrans nyfödde sover i sin barnvagn den första tiden. Det är mycket lättare säger hon att de sover i den för då slipper man kliva upp och plocka upp dom bara för att vyssja dom till sömn..Är bara att gunga på vagnen...dvs om dom nu inte är hungriga vill säga, men om dom bara vaknar sådär...
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

*glömde*
på dagen så sov min kära son i soffan eller i barnvagnen, inne eller ute på trappan...
Och det gjorde han tills han i alla fall var nästan året :D .
 
Sv: Vad sover/ska era spädbarn sova i?

Snuggle nest låter så mysigt, men jag vet inte om det skulle funka. Min pojkvän vaknar inte ens när han rullat på mig, tänk en liten bebis då. >.<
Vagnen hade nog funkat som säng om det inte hade varit så att vagnen måste stå på nedervåningen och jag sover övervåning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 444
Gravid - 1år Sonen är sex veckor idag och kan bara sova längre stunder om han får sova på mage. På rygg så sover han ungefär en timme som mest sen...
2
Svar
21
· Visningar
3 730
Senast: _Flicka_
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 387
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Nån som har provat och vad tyckte ni? Det är allstå som vyssan lull-tassar fast de gungar spjälsängen automatiskt. Låter väääldigt...
Svar
4
· Visningar
4 344
Senast: Ishtar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp