Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde med sova.... :angel:
Musfällorna laddade med falukorv för natten och jag hoppas på fångst för jag hör dom i väggarna :cautious:
 
Det var varst vad ni pratar mycket.:p

Vi har nyss kommit hem fran en middag ute pa Italiensk restaurant med goda vanner. Maten var god, vinet annu battre och vi har haft en jatte trevlig kvall med mycket skratt och prat.

IMG_0281_zpsvwcyrwqh.jpg


@athena_arabians, torkade chilies (Chipotle och Morita) ar inhandlade Sedan kopte jag ocksa en pase chili ancho som ingar i vartenda (nastan) mexikanskt recept. Pasen ar jattelik. Om du ar interesserad delar vi pa den. det finns inte pa en karta att jag ska anvanda hela pasen pa det narmaste halvaret (eller aret) i alla handelser. Om du inte redan har en kaffe kvarn lar du nog fa skaffa en. Har kommer chilin 'au naturel'
Om det inte vagde sa mycket gissar jag att du garna skulle vilja ha det har. :D Bild fran den lilla lokala Mexar affaren.:cool:
PM'a din address so skickar jag det pa Mondag eller Tisdag. :)

IMG_0279_zpse5hska8d.jpg
 
Jag har gjort fyra matlådor med Bibampap och äter nu de sista tacosresterna till kvällsmat.
Hjälp en mindre vetande.
Vad är Bibampap?

Sitter och dricker te, har ingen frukost hemma mer än rostbröd i frysen och konsum har inte öppnat än.
Klappar en spinnande kattunge som sitter i knät och är kelig.
Ganska trevligt.
 
Godmorgon. Dags att stiga upp.

Idag ska jag städa dom där toaletterna som aldrig blev städade igår. Och rida den där hästen som bara blev longerad och promenerad igår. Och så är det visst min tur att stå för middagen idag (vi har ett system vi kallar matlördag för att involvera barnen i matlagningen lite mer. Vi har varsin lördag då vi planerar maten och lagar den (barnen med så mycket hjälp dom behöver) och den här veckan var det min tur. Dock sköt jag upp det till idag eftersom tonåringen var på tjejmiddag igår).
 
Snön på ena gräsmattan är nästan borta O_o givetvis är hela gårdsplanen och vägen in en isgata :meh:

Jag hoppas det här mildvädret (gärna med regn) fortsätter för jag vill bli av med isen!
 
Godmorgon!

Mössen tackade för falukorven :devil: Själv intar jag kaffe och ska snart försöka pallra mig ut en sväng :)
 
Hjälp en mindre vetande.
Vad är Bibampap?

Sitter och dricker te, har ingen frukost hemma mer än rostbröd i frysen och konsum har inte öppnat än.
Klappar en spinnande kattunge som sitter i knät och är kelig.
Ganska trevligt.

Bibambap är typ en koreansk pyttipanna. Åtminstone beskrivs det så i receptet. Oavsett vad det är så luktade det väldigt gott :d

Himla mysigt med kattunge :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 039
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 335
Senast: Scata
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp