Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch.
sitter med beslutsvånda.
Jag är för sjuk, för trött, för utarbetad för att kunna vara kvar i de organisationssammanhang där jag verkat i så många år. Får inse att jag är en gammal, förvirrad och väldigt trött kvinna utan ork att brinna och vara engagerad. Vad ska jag säga ifrån mig och vad skulle jag kunna ha kvar utan att skämmas för min klena insats.
Livet är inte kul just nu.

KRAM!!! :heart

Så där känner jag iofs också ibland. Inte för att det förbättrar din situation du upplever nu. Hoppas att det ordnar sig för dig. Och du, jag tror att du brinner bra mkt mer än många andra!
 
Just nu känner jag mig sliten men försöker tänka på att om en vecka kommer jag att chilla här:

635833698882113983-FEA-MEXICO-1.jpg
 
Svär högt! :rage:

Jag har en ilämningsuppgift som jag har bett läraren om hjälp med. Men ingen hjälp har jag fått. I dag skulle en annan sista inlämningsuppgift inlämnas. Senast kl 24,00. Sen är kursen klar.
Eftersom jag inte fått nån svar så tänkte jag skicka in båda i dag så får vi se vad läraren säger helt enkelt. Då får jag nyss ett meddelande att min lärare har satt slutbetyget i kursen redan nu och underkänt mig :rage:
Alltså vad fan! :mad:
Jag har mailat läraren igen utan resultat. så nu skickar jag in uppgifterna sen tänker jag ringa dom i morgon och undra vad dom håller på med :banghead:
 
Hästarna är hoppade och båda uppförde sig ordentligt. Ska lägga upp några bilder på Facebook, dammsuga och förbereda maten innan mamma kommer hit.
 
Tittar på vinterstudion och tremilen. I rentvättade stallkläder skulle åka, gick förbi tv'n och fastnade.
 
Det är assvårt!
Hittade den här sidan när jag tog hjälp av google och kanske ska det gå, satt även om tittade igenom bilder jag kunde använda som profilbild, men många av dom är gamla och inte alls hur jag ser ut nu, t ex några var innan jag hade min piercing och hål i öronen eller det kanske inte spelar någon roll?
 
Känner mig förbannat nöjd, jag har lärt mig läxan nu och kan säga "nej jag har slutat med det där, ta nån annan" utan att skämmas det minsta. :banana:

Nyss dök det upp ett par som ville att jag skulle fälla några träd på en tomt, dom verkade förvånade när det blev svar som ovan och dom småpengar sånt är värt är inte värt allt slit innan träden ligger på marken. Det ska släpas motorsåg, vajerspel och allt övrigt och jobbet tar en dag och sen har jag ont i ryggen 14 dar efteråt så, nej, nu är det slut med sånt.
 
Snart dags för karln att åka hem :( dock kommer han upp redan på torsdag kväll igen :heart får se om det är tillräckligt med snö för engelbrektsloppet på söndag :crazy:
 
Snart dags för karln att åka hem :( dock kommer han upp redan på torsdag kväll igen :heart får se om det är tillräckligt med snö för engelbrektsloppet på söndag :crazy:

Det känns som tveksamt, det ska ju vara varmt här hela veckan. Det är nästan så jag ser hur snön försvinner här utanför kontoret, jag skämtar inte O_o
 
Sådär ja, har varit ute på en uteritt tillsammans med den andra tjejen i stallet och tjenare va hästarna va busiga. När vi skulle ta in dom brallade de och sprang flera varv innan jag fick tag på min donna.
Sen när vi red ut, märktes det att de var på hugget och gärna ville sticka, så vi fick öva lydnad. När vi skulle galoppera brallade även min tant till lite, kände hur galoppsprånget blev lite mer luftigt och att bakbenen typ flög ut bakom henne, lilla tanten bus. :p
Det var mycket nöjda hästar som fick komma ut i hagen, tror de märker att våren är på ingång. :)
 
Nu blir det en kort promenad med hunden och sen en tar vi en långpromenad om ett tag.
Är totalt snurrig men ska försöka packa klart nere så mycket jag kan.
Måste ju ha nån tallrik kvar men annars så
 
Självklart problem för mammas tåg. Hon skulle anlänt till Lund 12.35 men tåget står stilla i Eslöv. Tåget framför har rökutveckling så det kommer eventuellt ta tid :mad:
 
Usch.
sitter med beslutsvånda.
Jag är för sjuk, för trött, för utarbetad för att kunna vara kvar i de organisationssammanhang där jag verkat i så många år. Får inse att jag är en gammal, förvirrad och väldigt trött kvinna utan ork att brinna och vara engagerad. Vad ska jag säga ifrån mig och vad skulle jag kunna ha kvar utan att skämmas för min klena insats.
Livet är inte kul just nu.
Som jag uppfattar dig, dina hälsoproblem, din arbetssituation så har du absolut ingenting att skämmas för. Ta en paus från allt externt engagement, känn efter vilket/vilka uppdrag som känns viktigast för dig och på vilken nivå du kan tänkas orka engagera dig. Du behöver inte sluta brinna för något bara för att du inte orkar engagera dig 150%, ibland är det bättre att lämna över till nästa generation.

Jag förstår att livert inte är kul just men det blir ännu mindre kul om du kollapsar totalt och fastnar i väggen. Jag tycker att du skall tillåta dig att se på resultaten av vad du har bidragit med (utan att jag vet detaljer) och ta hand om dig själv så att du kan komma tillbaka på en nivå anpassad till var i livet du befinner dig.

Jag har också förstått att din arbetssituation är på gränsen till vad en helt frisk person mäktar med och att det är ändring där som borde vara din prio 1.

Varm Kram Tanten:heart
 
Det känns som tveksamt, det ska ju vara varmt här hela veckan. Det är nästan så jag ser hur snön försvinner här utanför kontoret, jag skämtar inte O_o
Japp ska ju inte bli kallt här i krokarna förrän till helgen, och då bara ett par minus, dom ska ha möte om det, ev blir det inställt :( :down: skitväder :turd:
 
Snart kommer mamma och hennes man över till lillebror för att kolla på luftmadrasserna jag försökt sova på i helgen, båda två har läckt luft O_o Den ena trodde mamma gjorde det, men visade sig att den andra också gjorde det :turd: Så inatt pumpade jag upp den vid tolv halv ett när vi skulle sova, halv fyra vaknade jag av att höften var i golvet, pumpade upp den igen, och halv sex samma visa igen...Klockan åtta samma visa igen :confused::banghead::turd: Det är såna elektroniskt uppblåsbara som blåser upp sig själv, så knappas jag som glömt stänga nån ventil :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Norma
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 078
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 962
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp