Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått i mig lite frukost.

20160207_083759.jpg
 
Hästarna är ute, stallet är klart och migränen håller på att ge med sig :)
Funderar på vad jag ska äta till frukost, får botanisera lite här hemma..
 
Godmorgon.
Nu har jag varit hes i över en vecka, pga den där förkylningen jag fick förra lördagen. Själva förkylningen är nästan borta, men rösten har inte kommit tillbaka än, så gissar att lite förkylning finns kvar på stämbanden eller något... suck.
 
Sovmorgon idag men funderar på att äta frukost nu. Dagens svåra val kommer bestå i att bestämma mig för om jag ska städa tvättstugan först eller åka till stallet.
 
Åh, varför ska det vara så svårt att skriva en presentation och välja en profilbild? Tycker det är jättesvårt, eller rättare sagt det är första gången jag tycker det är svårt, då det handlar om en profil till en dejtingsida.
 
Jag har vaknat, utfodrat mig och barnet och funderar nu på om jag ska vara duktig (sortera papper i pärm), halvduktig (tömma kameran och börja redigera) eller nöjsam (färglägga). Det lutar åt att nöjet vinner :angel: :D
 
Jag har vaknat, utfodrat mig och barnet och funderar nu på om jag ska vara duktig (sortera papper i pärm), halvduktig (tömma kameran och börja redigera) eller nöjsam (färglägga). Det lutar åt att nöjet vinner :angel: :D
Duktig först och belöna dig med målarbok?
 
Verkar ha fått sålt ett par ridbyxor. Skönt, nu ska jag få ut några bett på annons också och såvar det lite kläder. Måste verkligen röja ut sånt jag inte har användning för. Så måste jag ta en allvarlig funderare på svarven och bandsågen i källaren, spara eller sälja.. Vill spara, men är det vettigt? Får bli något beslut där under våren.
Har tavlor som ska hängas och hängas och hängas om med och en hylla som ska upp i ridhuset.
 
Usch.
sitter med beslutsvånda.
Jag är för sjuk, för trött, för utarbetad för att kunna vara kvar i de organisationssammanhang där jag verkat i så många år. Får inse att jag är en gammal, förvirrad och väldigt trött kvinna utan ork att brinna och vara engagerad. Vad ska jag säga ifrån mig och vad skulle jag kunna ha kvar utan att skämmas för min klena insats.
Livet är inte kul just nu.
 
Usch.
sitter med beslutsvånda.
Jag är för sjuk, för trött, för utarbetad för att kunna vara kvar i de organisationssammanhang där jag verkat i så många år. Får inse att jag är en gammal, förvirrad och väldigt trött kvinna utan ork att brinna och vara engagerad. Vad ska jag säga ifrån mig och vad skulle jag kunna ha kvar utan att skämmas för min klena insats.
Livet är inte kul just nu.
:(

Du kan inte göra ett uppehåll bara? Kanske får du ork igen när jobbsituationen ser annorlunda ut?

Å andra sidan kanske du upptäcker att det är skönt att vara utan uppdrag när du väl tagit steget?
 
Usch.
sitter med beslutsvånda.
Jag är för sjuk, för trött, för utarbetad för att kunna vara kvar i de organisationssammanhang där jag verkat i så många år. Får inse att jag är en gammal, förvirrad och väldigt trött kvinna utan ork att brinna och vara engagerad. Vad ska jag säga ifrån mig och vad skulle jag kunna ha kvar utan att skämmas för min klena insats.
Livet är inte kul just nu.
Men du, det sista du ska göra är att skämmas för din insats, du har gjort mer och engagerat dig mer än de flesta andra! Se vad du har gjort också! Du har dessutom hälsoproblem men är fortsatt engagerad. Att du behöver prioritera för att orka är klokt och mänskligt, inget misslyckande, inte på en enda fläck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Norma
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 078
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
710
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 941
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp