Bukefalos 28 år!

Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått bort lite bråte som stått utanför huset. Bl.a. Några lister och bänkskiva osv. Lämnade in det gamla bilbatteriet på åv med.
Kändes bra att få bort lite.
Tittade in i förråden sen och insåg:banghead: hur mkt bråte kan man samla på sig!:down:
 
Snart äta, sedan diska och sedan har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jag avskyr söndagar. Som pesten. Känner mig för övrigt inlåst i min egna kropp.
 
Hm, läste precis det här som är sagt om mig, vet inte riktigt hur man ska tolka det. :p

"Ja du kan ju haspla ur dig nåt konstigt som gör att man skrattar så man nästan kissar på sig haha"
 
Maten är klar så nu väntar vi bara på mamma. Hon ringde för tio minuter sen och sa att hon skulle vara här vid halv. Lång dag för henne eftersom hon åkte hemifrån typ 8.30 imorse.
 
Som jag uppfattar dig, dina hälsoproblem, din arbetssituation så har du absolut ingenting att skämmas för. Ta en paus från allt externt engagement, känn efter vilket/vilka uppdrag som känns viktigast för dig och på vilken nivå du kan tänkas orka engagera dig. Du behöver inte sluta brinna för något bara för att du inte orkar engagera dig 150%, ibland är det bättre att lämna över till nästa generation.

Jag förstår att livert inte är kul just men det blir ännu mindre kul om du kollapsar totalt och fastnar i väggen. Jag tycker att du skall tillåta dig att se på resultaten av vad du har bidragit med (utan att jag vet detaljer) och ta hand om dig själv så att du kan komma tillbaka på en nivå anpassad till var i livet du befinner dig.

Jag har också förstått att din arbetssituation är på gränsen till vad en helt frisk person mäktar med och att det är ändring där som borde vara din prio 1.

Varm Kram Tanten:heart
Kloka ord :up:
Kan bara hålla med, hör du det @tanten - nu tar du hand om DIG!!! :heart
 
Nu börjar mitt nya badrum ta form,har skruvat på tassarna på badkaret och monterat golvbadkarskranen så långt jag får ,väntar på VVS killen så han kan göra det sista, monterat tvättmaskin och lodat fötterna på den. Skruvat dit nytt (annan färg) toalock på den nya vägghängda toan.
Så i veckan kan jag leta efter handfat+skåp + spegelskåp och ljusramp.
Då är det bara duschväggarna kvar,vat inte om jag ska ha sotade dörrar eller ritsade dörrar i klarglas,vad tycker ni?!

Än så länge ser det ut att bli skitsnyggt :love:
 
Den här bilden (underbare Jan Stenmark :heart) sitter vid mitt skrivbord:
stenmark+toarulle.jpg
 
Efter att ha varit coach i dagarna två till mina gubbar är jag rätt slut i huvudet eller tja jag är med slut än jag var innan...

Att stå upprätt, peppa, svära, få ångest ang laguppställningen, vara nervös, förbannad, uppgiven, glad, upprymd och hålla reda på siffrorna varje match och skriva rätta siffror i rätt ruta mm i sammanlagt nästan 20 timmar på två dygn knäcker fan i mig hela min kropp.

Men, men jag gör väl det igen den 5/3 och sedan någongång i april bara för att det är så förbannat roligt att träffa folk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Norma
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 252
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 163
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp