Bukefalos 28 år!

Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker plugga till dagens tenta. Jag kan.. Väldigt lite :p Lyckades dra på mig ett jäkla ep-anfall precis när jag nästan bestämt mig för att åka och skriva den. Jag var nästan helt inne på att sjuka mig i morse, ångrade mig och nu har jag ångrat mig igen. Allt bara försvann. Skriver kl 15. Jag är inte så jäkla sugen på att spendera 2 timmar på tåg, ett par timmar i en skrivsal osv för att faila. Rolig kurs men hjärnan är så mos. Den funkar inte. Ugh, svårt val!
 
Hästarna har fått busa av sig nakna och fått mat.
Nu är det läge att fixa till allt för att åka iväg till jobbet. Jobbar långt bort idag (11 mil enkel resa) och det är ett hyfsat långt pass.
 
Kan nog vara värt
Har brutit den två gånger och inte sökt vård och har fortfarande problem med den
Skadade svanskotan när jag var liten så jag har alltid haft problem med den, att när jag väl gör illa mig i området så brukar det ta ett tag innan det går över, men det har aldrig tagit såhär lång tid.
Ett samtal till 1177 skadar ju inte, men vill helst inte belasta sjukvården i onödan!
 
Mår för övrigt så jäkla bra idag! Efter att ha jobbat 12 timmar om dagen måndag-onsdag bestämde jag mig för att ta halvdag idag så jag har sovit ut ordentligt och legat och dragit mig i sängen. Nu har jag precis ätit frukost och dricker nu kaffe och läser bloggar :up:
 
Hästarna har fått busa av sig nakna och fått mat.
Nu är det läge att fixa till allt för att åka iväg till jobbet. Jobbar långt bort idag (11 mil enkel resa) och det är ett hyfsat långt pass.
Har du testat att blanda dig i leken? Det är skitkul men förutsätter att dom är säkra på fötterna och aldrig ens tänker tanken på att kicka,,,,,,ja om det inte gäller en kospark i baken för det får man stå ut med. :p

Jag busade ofta med Madam på lika villkor och det kunde gå "ganska" hett till milt sagt med både småstegringar, busbett och småkickar men aldrig ett enda blåmärke under alla år, dom vet vad vi tål brukar jag säga och det stämmer. :D
 
Mår för övrigt så jäkla bra idag! Efter att ha jobbat 12 timmar om dagen måndag-onsdag bestämde jag mig för att ta halvdag idag så jag har sovit ut ordentligt och legat och dragit mig i sängen. Nu har jag precis ätit frukost och dricker nu kaffe och läser bloggar :up:
Likadant här, var apseg när jag vaknade och somnade om på soffan så nu är jag skitpigg och ska dra igång dagens projekt i elektroniklabbet, projektet jag håller på med är nytt styrsystem till mitt spa-bad istället för det som satt där och var paj, nu får jag sköta värmen manuellt och knäppa på den en timma varannan dag. Värmaren är på 3 kW och drar alltså för 3:-/timma och jag har höftat lite att hela spa-t kostar c:a 120:-/månaden att hålla varmt och cirkulerande när pumpen går dygnet runt. Inte illa för ett stort utomhus-spa.

Gårdagens nytillverkade kretskort, det är displaykortet till controllerboxen.

Visa bifogad fil 11302
 
Försökt med en hundpromenad i friska luften för att få lite energi till att skriva hemtenta, längtade mest efter en spark, det var helt underbart sparkföre men vår vuxenspark gick sönder förra året och vi har inte kommit oss för att köpa någon ny, det är så få dagar som det är sparkväglag, men när det är det, då är det underbart. :love:
 
Har du testat att blanda dig i leken? Det är skitkul men förutsätter att dom är säkra på fötterna och aldrig ens tänker tanken på att kicka,,,,,,ja om det inte gäller en kospark i baken för det får man stå ut med. :p

Jag busade ofta med Madam på lika villkor och det kunde gå "ganska" hett till milt sagt med både småstegringar, busbett och småkickar men aldrig ett enda blåmärke under alla år, dom vet vad vi tål brukar jag säga och det stämmer. :D

:rofl: Nä du alla vet inte vad vi tål. Busig valack på 180+ som hade noll koll på att han var stor och vi människor små. Många tåtramp, headbuttningar mm. Nya blåmärken var dag och hästen var lika förvånad över att man stod nära honom var gång :rofl:

Eller klumpedumen vi hade hemma. Där flyttade man sig jämnt. Han bet av misstag min mor rejält i låret. Han var kittlig och skulle säga hörru du sluta med det där men istället missbedömde han avståndet så att han fick on ett rejält bett. Vet inte vem som vart mest chockad hästen eller mor min. Det var även hästen som inte fick stopp på sig själv i hagen (i skritt) så han tog en ofrivillig simtur i vår damm :rofl:

Så nej jag håller inte riktigt med om att de vet vad vi tål. Alldeles för mycket blåmärken som motbevisar :D
 
Kommit från tandläkaren nu. Kommer bli väldigt dyrt, kostsamt och göra ont :( Ska börja med en operation i höst måste flytta lite på skrotet jag redan har i ansiktet från olyckan så att vi kan börja.

Så om 1½ år komme rjga kunna le och äta som en normal människa igen. Tack diabetes för ytterligare en käftsmäll.
 
Kommit från tandläkaren nu. Kommer bli väldigt dyrt, kostsamt och göra ont :( Ska börja med en operation i höst måste flytta lite på skrotet jag redan har i ansiktet från olyckan så att vi kan börja.

Så om 1½ år komme rjga kunna le och äta som en normal människa igen. Tack diabetes för ytterligare en käftsmäll.
Diabetespatienter med munproblem kan få särskilt tandvårdsbidrag tror jag?

Själv hade jag inte hört talas om något samband mellan dåliga tänder och diabetes men man lär sig något varje dag. :)
 
:rofl: Nä du alla vet inte vad vi tål. Busig valack på 180+ som hade noll koll på att han var stor och vi människor små. Många tåtramp, headbuttningar mm. Nya blåmärken var dag och hästen var lika förvånad över att man stod nära honom var gång :rofl:

Eller klumpedumen vi hade hemma. Där flyttade man sig jämnt. Han bet av misstag min mor rejält i låret. Han var kittlig och skulle säga hörru du sluta med det där men istället missbedömde han avståndet så att han fick on ett rejält bett. Vet inte vem som vart mest chockad hästen eller mor min. Det var även hästen som inte fick stopp på sig själv i hagen (i skritt) så han tog en ofrivillig simtur i vår damm :rofl:

Så nej jag håller inte riktigt med om att de vet vad vi tål. Alldeles för mycket blåmärken som motbevisar :D
Det där låter precis som den vallacken som höll på att förkorta mitt liv och gjorde mig till sjukpensionär, han hade ingen koll på nånting och slog sönder sig själv också med jämna mellanrum på plan mark,,,,,,stillastående. :o Korkad och trög var bara förnamnet, men snäll.

Jag kanske skulle skrivit att det bara är märrar och en del arabvallackar man kan busa ostraffat med, ja det finns ju andra också men dom måste ha lite innanför pannbenet då. Nämnde jag att jag bara älskar "folkilskna" märrar? :D

Apropå kittlig så hotade jag Madam med "ska jag pipa dig" och kom med ett pekfinger och hotade kittla henne, då sa det "Smack" och så satt det mellan hennes tänder och blicken sa "hörrödu, du skulle bara våga". :laugh:

Eller när hon tryckte upp mig i ett hörn och kittlade mig i veka livet med tänderna så jag vek mig i ett asgarv, då mådde hon, lilla morrhoppan. :rofl:

Jag vet, hon kanske var rena undantaget men vi busade jämt och på lika villkor. :love:
 
Kommit från tandläkaren nu. Kommer bli väldigt dyrt, kostsamt och göra ont :( Ska börja med en operation i höst måste flytta lite på skrotet jag redan har i ansiktet från olyckan så att vi kan börja.

Så om 1½ år komme rjga kunna le och äta som en normal människa igen. Tack diabetes för ytterligare en käftsmäll.
Jag har missat att du varit med om en olycka, vad hände?

Och tänder ja, själv ser jag ut som en crackpundare delvis i käften pga. hästsparken.
 
Seriöst, hur jävla många år har min kollega varit ansvarig för lönerna?
Hur i :devil: kan man då missa skicka in kontrolluppgifterna till skatteverket och sen när påminnelsen kommer fråga "vem är det som ska göra det här?"
DU SKA, BIMBO!!!!! :banghead::banghead::banghead::banghead:
Sa jag inte :angel::rofl:
 
Diabetespatienter med munproblem kan få särskilt tandvårdsbidrag tror jag?

Själv hade jag inte hört talas om något samband mellan dåliga tänder och diabetes men man lär sig något varje dag. :)

Ja med 800kr om året typ. Väldigt vanligt att diabetes förstör tänderna och går hand i hand med allt annat typ. Bara så trött på allt vad diabetes och följdsjukdomar heter ibland så man vill kräkas eller sätta sig ned och möla i sig en stor påse godis bara för att.
 
Ja med 800kr om året typ. Väldigt vanligt att diabetes förstör tänderna och går hand i hand med allt annat typ. Bara så trött på allt vad diabetes och följdsjukdomar heter ibland så man vill kräkas eller sätta sig ned och möla i sig en stor påse godis bara för att.

Kan du inte prata med din läkare om du kan få intyg på att du behöver få tandvården inkluderad i det vanliga högkostnadsskyddet? Kanske svårt att få men det borde ju vara värt att prova iaf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat tapeter så de sprutar ur öronen! Men vill se fler, tycker det är svårt att hitta lite roliga, (färg)glada tapeter som...
Svar
15
· Visningar
805
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 134
Kultur Har en städhelg framför mig och är i akut behov av en ljudbok för motivation och sällskap. Helst engelska titlar pga Audible...
2
Svar
21
· Visningar
1 032
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp