Bukefalos 28 år!

Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har missat att du varit med om en olycka, vad hände?

Och tänder ja, själv ser jag ut som en crackpundare delvis i käften pga. hästsparken.

Terrängträning med hästen 2015 som slog sönder hela ansiktet 20-tal stygn i ansiktet 20-30 i munnen, 4 plattor och ett titannät som håller upp ögat. De kan på kirurgen. Såg nästan värre ut efter op än före. Dock "klarade" sig tänderna
 
Kan du inte prata med din läkare om du kan få intyg på att du behöver få tandvården inkluderad i det vanliga högkostnadsskyddet? Kanske svårt att få men det borde ju vara värt att prova iaf :)

Det ska mycket till för att det ska gå in och ärligt talat jag har inte orken att fightas med sjukvården om det. Har en vettig läkare nu, vettig diab sköterska och får snabbt vård vid behov och att de lysssnar. Känns som att utmana ödet lite att försöka be om mer :D
 
Terrängträning med hästen 2015 som slog sönder hela ansiktet 20-tal stygn i ansiktet 20-30 i munnen, 4 plattor och ett titannät som håller upp ögat. De kan på kirurgen. Såg nästan värre ut efter op än före. Dock "klarade" sig tänderna
Aj fan, funderat på frimärkssamlande istället nån gång? :o

Eller, nä vissa av oss är inte skapta så i huvudet och olyckor händer överallt, man kan bli slagen sönder och samman bara man går utanför dörren av helt andra saker eller ramla på en isfläck och bli "zombie", det vet jag en som blev för många år sen.
 
Igår kom jag på att jag kunde skicka ett meddelande till en bekant med samma hästras som jag har här i stan, för att fråga om dom fortfarande anordnar träningstillfällen i ridhus för medlemmar i rasklubben. Tidigare har dom haft allt från löshoppning till hoppträning. Fick till svar att det inte görs längre, eftersom efterfrågan knappt finns, men att hon kan stanna till i mitt stall när hon har vägarna förbi och hjälpa mig att komma igång med ridträningen igen :love:. Litar helt och hållet på att hon reder ut eventuella påhitt från hästens sida, så jag slipper onödiga flygturer.
Så nu ska jag ta tag i att göra sånt som kan göras ensam (sadla, longera i sadel, parkera vid pall och sånt igen), så vi har bästa förutsättningarna att komma någonvart med hennes hjälp :love:
Jag hoppas verkligen det blir en superbra lösning :banana::love::bump:
 
@EmmaW Jag vill oxå veta vad du fick för tabletter,har nervsmärtor pga diskbråcken o min läkare ville skriva ut Amitriptylin .Som jag såklart hade hade åsikter om,men kanske värt att omvärdera.
 
Diabetespatienter med munproblem kan få särskilt tandvårdsbidrag tror jag?

Själv hade jag inte hört talas om något samband mellan dåliga tänder och diabetes men man lär sig något varje dag. :)

Kan du inte prata med din läkare om du kan få intyg på att du behöver få tandvården inkluderad i det vanliga högkostnadsskyddet? Kanske svårt att få men det borde ju vara värt att prova iaf :)

Problemet med det är att det måste vara "svårinställd diabetes" för att man ska få tillgång till tandvård. Jag har försökt o pratat med min läkare om det men min diabetes är inte svårinställd, så det gick inte. Har man diabetes typ 1 från tidig ålder så har man större chans fick jag förklarat.
 
Problemet med det är att det måste vara "svårinställd diabetes" för att man ska få tillgång till tandvård. Jag har försökt o pratat med min läkare om det men min diabetes är inte svårinställd, så det gick inte. Har man diabetes typ 1 från tidig ålder så har man större chans fick jag förklarat.

Jo jag vet att det är svårt men tänkte att det ändå är värt ett försök.

Att tandvård inte har samma typ av högkostnadsskydd som övrig vård är helt vansinnigt. Många har helt enkelt inte råd att fixa sina tänder för det blir sådana vansinniga kostnader.
 
Har du testat att blanda dig i leken? Det är skitkul men förutsätter att dom är säkra på fötterna och aldrig ens tänker tanken på att kicka,,,,,,ja om det inte gäller en kospark i baken för det får man stå ut med. :p

Jag busade ofta med Madam på lika villkor och det kunde gå "ganska" hett till milt sagt med både småstegringar, busbett och småkickar men aldrig ett enda blåmärke under alla år, dom vet vad vi tål brukar jag säga och det stämmer. :D

Jag är alltid med i hagen och leker med dem. Det är ett perfekt tillfälle att jobba på samspel och tillit tycker jag :)
 
Sydde klart en kavaj men den blev alldeles för smal över axlarna för mig. Lite ledsen nu. :( Lagt så mycket tid på att sy och så blev det inte bra. Eller ja, själva kavajen är fin men den passar ju inte! Trots att jag tog en storlek större och la ut lite extra.. Får trösta mig med att sy en klänning. Frågan är bara vilket tyg jag ska välja, har ju så mycket!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat tapeter så de sprutar ur öronen! Men vill se fler, tycker det är svårt att hitta lite roliga, (färg)glada tapeter som...
Svar
15
· Visningar
811
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 157
Kultur Har en städhelg framför mig och är i akut behov av en ljudbok för motivation och sällskap. Helst engelska titlar pga Audible...
2
Svar
21
· Visningar
1 034
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp