Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni om det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag håller inte med dig. Om någon skulle sätta en tejp runt mina öron skulle det såklart kännas lite konstigt, och det skulle nog vara svårare än vanligt att vifta på dem, men jag har svårt att tänka mig att det skulle göra ont.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

det ser så klart konstigt ut.. men det är knappast mer djurplågeri än att ha ryckluva på..
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Har du läst artikeln?

AB:Skadar det hästen?
Peter Forssberg:-Nej.

Kan det då vara djurplågeri? Knappast mer djurplågeri än att ha bett i munnen på hästen...
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Peppningstaktik

Tänk positivt (inte fälla ned öronen, inte fälla ned öronen.....)
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Det är ju inte ofta någon opponerar sig mot att man binder fast svansen på "sursvansar". Tejpade öron är väl inte värre?
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Konstigt egentligen att man accepterar tungband på hästar, eller spärrgrimma.......
Frö det är grymt i mina ögon men att tejpa öronen ser jag inga problem med.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

*kl*

Min mamma provade att tejpa mina öron när jag var liten, eftersom hon trodde att de skulle bli mindre utstående då. Räknas det som barnplågeri?:angel:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Plågsamt att dra loss tejpen kanske? :o

Mjo, varför ÄR det inte djurplågeri att ha bett i munnen på hästar? Det är ju bevisat skadligt... Men så länge det ska sportas med hästar på hästarnas bekostnad så blundar man för såna detaljer...

/ Fredrik
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Och sådana här luvor har vi barbariska travmänniskor på hästarna för att de ska klara av den fruktansvärda tillvaron i travstall. Med denna är öronen tvångsspetsade hela tiden!:devil:

Stollan-ale8.jpg


JAg tror inte de tejpade öronen är mer plågsamt än tungband (att Cairo inte har anmärkt på dessa än...) eller bett heller, dock verkar det vara ganska onödigt. Möjligtvis att det har en psykologisk inverkan på kusken, men knappt på hästen. Åke hade nog kunnat testa en ny huva eller manfläta eller nåt i stället med samma resultat.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Eller varför inte tejpade öron på sig själv? Det hade jag velat se. Jag vill också se tejpade mungipor på Åke-tråk.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Det är det senaste...;)

Nej då, min märr har haft en tumör i ögat tidigare, och detta var efter en av operationerna. Huvan skulle hindra henne från att klia sig vid ögat.

Hon blev dock jätteirriterad av huvan, och lärde sig att ta av den, så hon kunde bara ha på sig den första dygnet. Märk på hennes mule hur sur hon är...:mad:

Annars är detta en "hjälm" som man sätter på hästar för att förhindra att de skadar sig, ex vid ataxi, kramper eller liknande (används vid djursjukhus då och då...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog...
Svar
6
· Visningar
710
Senast: Flixon
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 388
Senast: Soapbubble
·
Tjatter Fick en inbjudan från en vän/fd kollega som gifter sig snart, inbjudan kom 2 veckor innan bröllopet. Nu vet jag att de kör väldigt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp