Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni om det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om det här?

Det ser konstig ut, förstår inte riktigt varför dom har tejpat öronen.
Men tycker inte det är djurplågeri, finns mycket värre saker människor gör mot sina hästar. :crazy:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Det ser konstig ut, förstår inte riktigt varför dom har tejpat öronen.
Men tycker inte det är djurplågeri, finns mycket värre saker människor gör mot sina hästar. :crazy:

Jo, det finns väl alltid värre saker men det måste vara obehagligt att vara häst med tejpade öron. :smirk:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jo, det finns väl alltid värre saker men det måste vara obehagligt att vara häst med tejpade öron. :smirk:

Ja stackars liten... han mådde så dåligt att han presterade bättre på länge och gick å vann... inte lätt att heta Torvald Palema, han måste må fruktansvärt dåligt
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Ja stackars liten... han mådde så dåligt att han presterade bättre på länge och gick å vann... inte lätt att heta Torvald Palema, han måste må fruktansvärt dåligt

Det är konstigt att han presterade bättre med tejpade öron? Ja, det är ju också ett sätt och vinna.. :angel:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Det är konstigt att han presterade bättre med tejpade öron? Ja, det är ju också ett sätt och vinna.. :angel:

Hästen har inte vunnit på flera månader, Åke tejpade öronen på hästen, han vann

Är det ett tecken på att hästen tyckte det var obehagligt eller mådde dåligt av det? Tydligen inte eftersom han presterade bra och inte tvärtom, dåligt
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Man skulle ju kunna hårddra detta och säga att det är faktiskt obekvämt för hästen att ha sadel eller sele på sig, så det borde man därför inte få ha när man tävlar. Det finns ju många hästar som får tryck och skav av sadel och sele.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Djur plågeri nej men varför "tvinga" hästen att springa när den uppenbart inte vill tävla???? det är min undran.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

*Kl*

Är detta Cairos privata korståg mot den hemska travsporten med sämst hästhållning tro?
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Men det var en kul bild i alla fall. :D

Nu ska jag genast sälja mina travhästar och börja med dressyr istället. Trav är ju djurplågeri, det ser jag ju nu. Tack för att du öppnade mina ögon.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker bara att det är fel att tejpa en hästs öron.
Det tyckte tydlligen Aftonbladet också var lite märkligt.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Aftonbladet skulle kunna ha ett intresse av att sälja många tidningsexemplar. För egen del ser jag det inte som en sanning att det är märkligt att lura en häst att låta bli att bromsa till sista biten mot mål genom att tejpa öronen på den bara för att det står ungefär så i Aftonbladet.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Eh ja. Troligtvis. Har sett hennes "hemsida". Hon är 19 år och har just gått ur naturbruksgymnasium med hästinriktning, så hon vet vad hon talar om. Så nu är det dags att ta upp kampen mot hästplågeriet inom travsporten! För hon har faktiskt varit ute i ett travstall och sett att hästarna far mycket illa. Märk min ironi.

Förhoppningsvis kan Cairo bli lite mer ÖDMJUK när hon mognat och blivit torr bakom öronen. När hon fått lite mer erfarenhet av olika hästhållningar... Men det lär dröja ett tag.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker bara att det är fel att tejpa en hästs öron.
Det tyckte tydlligen Aftonbladet också var lite märkligt.

Men vad ser du för skillnad på det och att dra ihop käkarna så hästen inte kan gapa med en nosgrimma?
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Nu var det just det här jag menade då.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Oj oj.. verkar som om du vet allt om mig. ;)
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker bara att det är fel att tejpa en hästs öron.
Det tyckte tydlligen Aftonbladet också var lite märkligt.

Då måste det vara ännu mer fel att rida med nosgrimma. Är ju nästan som att tejpa igen snoken. Känns som mer plågeri att stänga igen mun med bett i, än stänga igen örona med mjuk tejp :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
728
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Flixon
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 478
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 728
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp