Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni om det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om det här?

Det verkar som att ni vill att vi ska göra en lista över hästens utrustning för att se vilken grej som är mest plågsam för hästen?

Nu var det just det här med tejpen som jag skulle vilja diskutera.

Jag ser ingen mening med att jämföra den med andra utrustningsdelar.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

ska försöka ändra attityd när jag svarar på dina inlägg den här gången så inte ameo stänger den här tråden också..

På vilket sätt tycker du att det är djurplågeri att ha öronen igentejpade?
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Tycker det nog skulle vara obehagligare att dra ihop käkarna med en nosgrimma.Och det gör du ju?:confused:

Får man dra ihop käkarna med nosgrimma inom travet? Om man rider dressyr står det i TR att man ska få in ett finger så att man så att säga inte drar den för hårt. Överdomaren går runt på tävling och kollar. Jag tycker det är konstigt att de inom travet får ha en massa grejer på hästarna, det är tillräckligt illa att många inom ridsporten har en massa snören, x- tyglar och allt vad det nu är. Tänk om en dressyrryttare skulle komma med tungan omlindad i nåt strumpeliknande bara för arr den inte ska ta ut tungan under tävling.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Djur plågeri nej men varför "tvinga" hästen att springa när den uppenbart inte vill tävla???? det är min undran.

fast jag tror inte det var på något sätt att tvinga hästen att springa fortare.. and who knows, det var kanske bara slumpen? :crazy: och skulle torvald haft ont av att få sina öron tejpade hade han absolut inte sprungit, uppfattningen som jag fått av honom är att han inte gör sånt han inte vill och jag tror inte någon häst springer bättre för att dom har ont :crazy:

ifall jag ska tro att det har med de tejpade öronen att göra att han vann så säger jag som Conversation Piece, att han på något konstigt sätt blev "övertalad".
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Tänkte mer på att om du tycker att det är plågsamt med tejp, så borde väl just du välja bort andra 'hjälpmedel' som är minst lika plågsamma? Som tex nosgrimma.
Men jag förstår varför du inte vill diskutera och jämföra, det är ju travsporten. ;)
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Vilka är dom "massa grejerna" som du tycker det är konstigt att man får ha inom travsporten?
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

ska försöka ändra attityd när jag svarar på dina inlägg den här gången så inte ameo stänger den här tråden också..

På vilket sätt tycker du att det är djurplågeri att ha öronen igentejpade?

I tråden som Rammstein startade höll Ameo med mig och stängde tråden, så där hade jag inte fel. Det var ni som bildade någon slags klan och vägrade lyssna på mig. Ja, du borde ändra inställning.

Jag tycker väl inte direkt att det är djurplågeri med tejp i öronen på hästarna, men det varken ser eller verkar vara speciellt trevligt för hästen att ha tejpade öron. Det ser helt fel ut i mina ögon.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

En rätt spänd nosgrimma är knappast plågsamt för en häst, men däremot tejp är nog obehagligt för en häst oavsett vilken typ av tejp du använder eller hur du än sätter den. ;)
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Ameo höll inte med dig dej. Ameo stängde tråden eftersom den spårade ur.

Du gör det verkligen svårt för mig att vara trevlig.
Men jag ska inte sjunka till din nivå.

Vad är det som är skillnad mellan att tejpa ihop öronen längst ner och att stoppa i fullt med bomull? (något som förekommer i både ridsport och travsport.)
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Tänk om en dressyrryttare skulle komma med tungan omlindad i nåt strumpeliknande bara för arr den inte ska ta ut tungan under tävling.

Det skulle jag tycka var ganska roligt. :rofl:

Skämt åsido, travhästar har inte tungband för att de inte ska kunna räcka ut tungan, de har tungband för att luftvägarna skall hållas fria.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Får man dra ihop käkarna med nosgrimma inom travet? Om man rider dressyr står det i TR att man ska få in ett finger så att man så att säga inte drar den för hårt. Överdomaren går runt på tävling och kollar. Jag tycker det är konstigt att de inom travet får ha en massa grejer på hästarna, det är tillräckligt illa att många inom ridsporten har en massa snören, x- tyglar och allt vad det nu är. Tänk om en dressyrryttare skulle komma med tungan omlindad i nåt strumpeliknande bara för arr den inte ska ta ut tungan under tävling.
Ingen aning om man får det på travet.
Finger imellan .Spelar ingen roll ,hästen kan ju inte gapa med det heller.
Men som TS sa så handlade den här tråden tydligen om tejpade öron bara.

Och jag ger min syn på det och den är att jag tycker inte det är så farligt. Ser inte att häste får smärta av det eller lider.Då tycker jag tex att det är värre med nosgrimma.

Jag använder nosgrimma själv ibland och tycker inte det är så himla farligt.
Gjorde bara en jämnförelse.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

En rätt spänd nosgrimma är knappast plågsamt för en häst, men däremot tejp är nog obehagligt för en häst oavsett vilken typ av tejp du använder eller hur du än sätter den. ;)

Känns iofs inte som att det är någon ide. Men hade hästen tyckt att det var obehagligt så hade den nog ruskat och grejjat och defenitivt inte koncentrerat sej på travloppet.
Om en häst däremot gapar för att komma undan bettets verkan så är det ok att stänga igen truten med en rättspänd nosgrimma. Och det menar du är mer behagligt än en tejpbit?
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Ni måste väl ändå hålla med om att det ser lite knasigt ut att tejpa ihop sin hästs öron? :rofl:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag vill också se tejpade mungipor på Åke-tråk.

Det där var banne mig det bästa jag läst på bukefalos på mycket länge. :rofl:

*snor rakt av*

Kanske upplever vi snart en tejpboom inom travet?
Istället för att säga att hästen satt fast kan man säga att han satt "isolerad"?
"På rulle" finns ju redan...
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

I tråden som Rammstein startade höll Ameo med mig och stängde tråden, så där hade jag inte fel. Det var ni som bildade någon slags klan och vägrade lyssna på mig. Ja, du borde ändra inställning.

Nja, jag är inte övertygad om att hon höll med dig om ditt uttalande: TRAVFOLK ÄR IDIOTER MED SÄMST HÄSTHÅLLNING!
Så du ska nog inte vara säker på att du har rätt i den frågan.
Däremot var det väl inte den trevligaste stämningen så det var bra att hon låste den.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Knasigt ja, det kan jag hålla med om .Men jag ser inte hästen lida.
Men det är ju en smakfråga.
Jag tycker det ser helt knasigt ut med Pullar grimma.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Ni måste väl ändå hålla med om att det ser lite knasigt ut att tejpa ihop sin hästs öron? :rofl:

Ungefär lika knasigt som man kan stöta på sånt här som är i mina ögon mer "djurplågeri".

Exakt vad är det som är djurplågeri med att tejpa öronen, kan du inte utveckla det lite?

14203048.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
754
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog...
Svar
6
· Visningar
728
Senast: Flixon
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 563
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 667
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp