Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni om det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om det här?

Har man bara dåliga erfarenheter av något, är det svårt att tro att det sedan skulle finnas något positivt i det hela.

Det behöver inte bara handla om olika hästsporter, utan det kan handla om att man har dåliga erfarenheter utav killar och att man tex inte litar på killar. Det kan vara så att man stött på två killar som sårat en djupt och att man därefter inte litar på fler killar och drar alla över en kant. Detsamma kan därför gälla en slags hästsport eller något annat.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Om 2 killar sårad en och man då börjar dra alla över en kam låter som ett trist liv om man tänkt leva längre än tills man är 20.............
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Om 2 killar sårad en och man då börjar dra alla över en kam låter som ett trist liv om man tänkt leva längre än tills man är 20.............

Det är många som tyvvärr blir så pass sårade att de inte vågar gå in i ett förhållande igen, eftesom att de är rädda för att bli sårade igen.

Det kan handla om långvariga förhållanden som plötsligt kraschas av att mannen i förhållandet kanske varit otrogen.

Finns många exempel på att bli sårad.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Ursäkta, är inte det här en hästsida? :confused:

Om du har problem med ditt privatliv och relationer tycker jag du skall ventilera det i ett annat forum. :angel:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Ursäkta, är inte det här en hästsida? :confused:

Om du har problem med ditt privatliv och relationer tycker jag du skall ventilera det i ett annat forum. :angel:

Jag har inget problem med mitt förhållande, utan jag gjorde bara en jämförelse.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag har inget problem med mitt förhållande, utan jag gjorde bara en jämförelse.

det gjorde du inte, spårade ur till ett rent relationsinlägg i svaret till Konie.

Det finns hur många paralleller som helst man kan dra men det har INTE med grundfrågan att göra.

Jag har till exempel haft TVÅ hästar med pålagringar i framknäna, TVÅ som blivit påkörda av bilar, EN med strålbenshälta osv.... Men det har varken med mig som person att göra eller hur jag tränar.

JAG tycker fortfarande inte att den sport jag hållit på med i över 30 år är djurplågeri. Däremot så finns det människor som inre är snälla mot djur överallt. Givetvis inom travet också men det är inte mer utbrett här än i övrigt.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker att travfolk är trångsynta, otrevliga och extremt spydiga människor.

De jag har träffat både här och IRL har varit det. Känn på den..
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Men snälla nån.. du kan väl inte dra alla över en kam???:eek:

Det kan man visst det! :crazy:

Enligt Cairo så räcker det med att träffa 2 rötägg inom vilken kategori av människor som helst, så kan man sätta likhetstecken på alla!! :rofl: Jösses!
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Har man bara dåliga erfarenheter av något, är det svårt att tro att det sedan skulle finnas något positivt i det hela.

Det behöver inte bara handla om olika hästsporter, utan det kan handla om att man har dåliga erfarenheter utav killar och att man tex inte litar på killar. Det kan vara så att man stött på två killar som sårat en djupt och att man därefter inte litar på fler killar och drar alla över en kant. Detsamma kan därför gälla en slags hästsport eller något annat.
Visst är det så och då har man ju valet att antingen gå runt o tro att det är så illa att all hästsport är grymt plågeri och alla män är idioter, eller så kan man välja att kolla upp saken o fundera om man kanske inte haft otur och kommit fel i tillvaron... Förövrigt kan man ju oxå ransaka sig själv och sina egna värderingar i livet! :idea:

För jag tro faktiskt du själv inser att alla män inte är idioter o alla som håller på med trav är det inte heller, du råkade bara hamna på fel plats och fick dåliga erfarenheter, det händer de flesta :smirk:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker att travfolk är trångsynta, otrevliga och extremt spydiga människor.

De jag har träffat både här och IRL har varit det. Känn på den..

Oj, den meningen säger ju mer om dig själv än om någon annan? Funderat på hur du själv bemöter människor och hur du lägger fram dina ideér om föränding och förbättring och hur din attityd är??

Jag har raka motsatsen av erfarenheter, de flesta HÄST människor iallmänhet är villiga lyssna, ändra och fundera bara man lägger fram saker på rätt sätt... Men du kanske inte kommit dit i livet o erfarenheten än??
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker att travfolk är trångsynta, otrevliga och extremt spydiga människor.

De jag har träffat både här och IRL har varit det. Känn på den..

Aha, du känner mig! :idea: Jag tror däremot inte att jag känner dig. Och du verkar inte vara en så jag skulle vilja lära känna heller som du uttrycker dig i skrift.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker att travfolk är trångsynta, otrevliga och extremt spydiga människor.

De jag har träffat både här och IRL har varit det. Känn på den..

Tack för att jag äntligen fick veta vem jag är!! :bow:

Men snälla nån.. du kan väl inte dra alla över en kam???:eek:

Jodå, Cairo kan! :D

Det kan man visst det! :crazy:

Enligt Cairo så räcker det med att träffa 2 rötägg inom vilken kategori av människor som helst, så kan man sätta likhetstecken på alla!! :rofl: Jösses!

:smirk: :bow:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker att travfolk är trångsynta, otrevliga och extremt spydiga människor.

De jag har träffat både här och IRL har varit det. Känn på den..

Men snälla lilla cairo, snacka om förutfattad mening. Vad grundar du detta på?
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

hmm hur tänker dom när dom får för sig att tejpa? :confused:
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Jag tycker att travfolk är trångsynta, otrevliga och extremt spydiga människor.

De jag har träffat både här och IRL har varit det. Känn på den..

Åh, tack!

Motfråga: Vad är du själv? Skulle vilja säga att om du slänger ur dig sådana där kommentarer så är du rätt trångsynt och framför allt OERHÖRT otrevlig själv.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Ginnies;
-Jag tror att du måste sluta tänka på pengarna som finns i travsporten för den som lyckas!
Jag tror att just pengarna skymmer en objektiv bedömning för dig!

Alla vill lyckas inom sin sport!
Det är därför man tränar!!

Precis som westernryttaren, forbollsspelaren, curlinglandslaget..you name it!
Pengarna skymmer inte min objektivitet. Det finns inte särskilt mkt pengar i andra ridsporter och jag tycker vissa träningsmetoder och hjälpmedel är skit där också. Alla vill inte alls "lyckas" i sin sport OM det innebär att man ska behöva träna hästen med medel och utrustning, även om den är godkänd, som egentligen inte är rimlig, men man är född med att det ska vara på ett visst sätt och därför accepteras det. Ifrågasätter man något, vilken ridsport det än är, så kan man räkna med att bli halshuggen.
 
Sv: Vad tycker ni om det här?

Det går inte att med våld tvinga en häst att prestera om den inte vill.. De springer helt enkelt inte in pengar, hoppar inte högre osv...

??
Jodå, det går visst med våld att tvinga hästar att prestera mer. Det har jag själv sett exempel på. Säger däremot inte att det är hållbart i längden, eller att det går med alla, men med vissa individer går det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Flixon
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 383
Senast: Soapbubble
·
Tjatter Fick en inbjudan från en vän/fd kollega som gifter sig snart, inbjudan kom 2 veckor innan bröllopet. Nu vet jag att de kör väldigt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp