Bukefalos 28 år!

vad tycker ni om följande hingstar..

Sv: vad tycker ni om följande hingstar..

Hahaha ja du islandshästar har ju en tendens att bli fler har jag märkt... har två för tillfället och en till är inte helt omöjligt i framtiden haha! ;)

jag har två och de FÅR inte bli fler. Ett isabellsto efter Kraftur skulle dock bli nästan omöjligt att sälja, DET skulle svida. Den blivande (förhoppningsvis) mamman har jag ju hela tiden haft funderingar på att sälja, men hon är en fantastisk häst, så det vette 17 numera
 
Sv: vad tycker ni om följande hingstar..

Tack för svaren. :)
engill vet du vart Tígull fra Kleiva betäcker i år? Norge?
eller hur är Bragi frá Kópavogi?

Tigull bedekker i Norge i år. Skal gå i sport frem til NM (norske mesterskapet)
så er tilgjengelig etter det (10.juli)
Eier håper vel på en VMbilett,så hva som skjer videre kommer vel litt an på uttaket dit.
 
Sv: vad tycker ni om följande hingstar..

Åh vilket svårt val att ta!!

Men ska hålla utkik efter din lilla krafturbebis nästa år(?) och hålla tummarna för att det blir en söt liten isabell, och tokflott såklart ;)
 
Sv: vad tycker ni om följande hingstar..

Åh vilket svårt val att ta!!

Men ska hålla utkik efter din lilla krafturbebis nästa år(?) och hålla tummarna för att det blir en söt liten isabell, och tokflott såklart ;)

Jag tror att ungen kommer bli flott exteriört, min 08 är riktigt vacker en sån där som vars exteriör folk direkt kommenterar. +ett UNDERBART psyke. Lättlärd så det är larvigt. Hon var liksom redan inriden från start och greppar allt direkt. Halter har varit svårast, en framåt dam, men med verktyg från tränare så fattade hon på ett halvt varv på volten.

Ursäkta skrytet :)
 
Sv: vad tycker ni om följande hingstar..

Jag hade valt berserkur alla gånger!
Har själv ett sto efter honom och har ridit in/ridit ett flertal. Gemensamt för alla är stor gång, härligt uttryck, personlighet och en del vilja (som jag själv bara ser som positivt).

Bersekur är verkligen härlig! Eller ser härlig ut rättare sagt. En sån bebi skulle jag lätt kunna tänka mig.
 
Sv: vad tycker ni om följande hingstar..

Jag funderar på att betäcka med Arður frá Lundum II! Han är ju såå fin och har så fina gångarter! :p
 

Liknande trådar

Islandshäst Någon här ute som känner till Berserkur frá Stykkisholmi och Kraftur frá Bringu och vad dom lämnar ifrån sig för avkommor? Det är...
Svar
8
· Visningar
3 615
Senast: Kilauea
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 873
Senast: sandrafors
·
B
Avel Hej! Har ev tänkt betäcka mitt ridponny sto. Hon är e Prince River xx och u New forest. Hon ser ut precis som Price River, alltså som...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Gogo
·
Islandshäst Nu har vi bestämmt oss, eller bestämmt om oss! Vi skulle betäcka med N frá N i år, men igår ringde mamma mig och sa; M-Nej, det går...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: -nonni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp