Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

jag har träffat en, som var livsfarlig i hagen , :S men så fort grimskaft var på så var han snäll. Hörde sedan att de efter sugarcane hanover kan vara ganska aggressiva. Mitt sto är ue. Sugarcane Hanover :)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag tycker väl ändå att du fått svar om att Sugarcane INTE är känd för att förvärva aggressivitet?

Min svarta tant har Sugarcane som farfar, nu är honju en märr men det finns ingen aggressivitet i henne heller.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

nej som ghost säger, Sugercane Hanover har inte något rykte om att lämna aggressiva ungar, tvärtom har flera jag har träffat på varit väldigt trevliga! Sen ska man vara medveten om att hingstar kan bete sig lite aggressivt utan att mena så mycket med det. Jag passade en hingst efter sugercane som nog såg rätt elak ut i sin hage, speciellt under betäcknings säsong, men var i grund och botten en mycket trevlig hingst.

Sen måste man även tänka på moderstammen, det finns stolinjer som lämnar fördjävliga ungar, att då skylla på hingsten blir lite fel.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag skyller inte på den enda agressiva individen, att det är den som fått mej att TRO att alla efter sugarcane skulle va agressiva ;P Utan jag fick höra av några travtränare att hingstarna efter honom kunde blir rejält vassa eller agressiva typ :) Att jag hade tur att jag hade honom som morfar ist för pappa åt min, att de var mkt bättre.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sånt dyker ju upp både här och där... :p Liksom att de flesta har träffat nån som sagt att det är lönt att avla på märren vilken medioker stam hon är har. ;)

Fortsätter med ett litet trådkap:

Är Västerbo Gracias känd för att lämna nervösa och stressade avkommor med klent psyke?
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Har bara träffat en Gracias-avkomma och han var visserligen snäll men såg aldrig direkt glad ut inne i boxen. Uppfödd i stallet där han stod. Vann aldrig något lopp men var ofta 2:a och 3:a. Struken i ett kval för oreglighet i början av sin karriär. Helsystern startade aldrig.

Enda bilden jag har som visar ganska tydligt hur han såg ut, både emot hästar och människor hela tiden.
Jagular.jpg
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Fortsätter med ett litet trådkap:

Är Västerbo Gracias känd för att lämna nervösa och stressade avkommor med klent psyke?

Nej, det har jag faktiskt aldrig hört, och då håller jag ändå till där han har många avkommor. De jag har träffat själv har varit trevliga individer men en aning sega. Det tar en stund innan de begriper vad man vill, och sedan måste de fundera på om de verkligen vill göra som man tycker eller om de har någon egen idé... :angel: Absolut ingen som var det minsta stressade eller nervösa, en la sig ner och sov som exempel inför en start, i gästboxen... :crazy:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Haha, då var det som jag misstänkte alltså... :D

Åtminstone på den vetenskapliga undersökningen från TVÅ Bukefalister! :idea:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Fortsätter med ett litet trådkap:

Är Västerbo Gracias känd för att lämna nervösa och stressade avkommor med klent psyke?

Jag har träffat 4 st (två av dem 'känner' jag väl inte direkt, men tillräckligt för att bilda en uppfattning, de andra två (helsyskon) har jag ridtränat). Absolut inte nervösa och stressiga, utan lugna och harmoniska. Två av märrarna hade lite humör.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Den 16/10 i fjol startade Livi Champagne som många av er vet i bronsdivisionen, och bröt kotbenet. Hon opererades, stod länge i box och sjukhage och har nu tränats upp igen.
Den 25/4 gör hon nu sin come back i Halmstad. Passande nog heter loppet "Bring Me Back's lopp".
Att hon är en trevlig och vettig individ har vi alltid vetat. Nu under konvalescensen har detta blivit än mer tydligt. Hon har stått som ett ljus, lugn och trevlig i box och sjukhage, och supersnäll att leda däremellan. Man kan inte bli mer än imponerad av henne.
Hon har alltid gillat att träna, men enligt tränaren är hon nu mer träningssugen än någonsin, bara älskar att få komma ut och jobba. Tydligen är det bra för motivationen att bli inspärrad några månader. :p
Vad jag älskar den här hästen! :love:

DSC_2601_800.jpg
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Även vissa av oss som står bredvid är tämligen impade av henne. Roligt att höra att hon kommer tillbaka :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 148
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
647
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
947
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp