Bukefalos 28 år!

Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

ehh bulldogarna e liiiite lugnare:D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Well she's growing as fast as a weed right now so it's hard too keep up with her clothing....but she looks like she's more closely related to a sheep right now.
So the lack of length in her garment doesn't seem too bather her too much.... ;)

She look´s like a tough little girl, pretty too.
I don´t think this cold is going to last much longer.
Az
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

dem har lovat oss kylan i 10 dagar till:o
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

She look´s like a tough little girl, pretty too.
I don´t think this cold is going to last much longer.
Az

Yepp, she's much tougher than mom, actually she could need some tough love from some other horses because she's getting to be nuisance to mom...;)
Thanks, hard to judge by yourself if your baby is good looking or not, but the farrier says that she got nice straight legs and is good too handle... :D

I hope it's gonna last for at least a while longer bacause I really like winter... :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Tack, o ja, verkligen A BUMMER!

Fruset gräs tror vara en del i ekvationen men sedan varför vissa drabbas och inte andra.... min personliga teori är att detta sto, som är ny hos mig sedan i somras, förmodligen hela tiden har haft någon form av obalans i kroppen/magen och då blev hela omställningen för stor för henne. Ingen av mina "gamla" ston har drabbats och dom äter samma foder och lika mkt fruset gräs. Dessutom var stoet som drabbats det enda som inte var/är i något överhull....

Men jag tror att vi har vänt detta nu och hon får nu hjälp med hela sin kropp och obalansen i magen, förhoppningsvis får hon behålla sitt föl och att båda kommer må bra. Jag kommer inte att betäcka henne igen.[/QUO?TE]

Jag vet man bli tåkig, värför det ena bli sjuk men inte den andra?
Problem har oxå, Amigo hade red piss men igen från Ami. Samma hö, samma vatten! Nu har det lungna ner sig.

Dom säjer att har dom fått rubbning en gång kan det lätt komma tillbaka.
Jag vet inte själv, bara att man måsta hålla ett extra öga på dom.
Hur långt har fången gått?
A
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

I think she´ll be a good horse.
I´v been fighting Tumble Weed Fever for a while. Arizona´s looking pretty good right now.
Az
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Godmorgon på er allihopa:) Nyss promenerat hem från stallet, var rejält med snö att pulsa igenom... Shit va spralliga hästarna var vid utsläppet, t.o.m. gamla tanten tog en repa i hagen. Hoppas hon sparat lite krafter tills i eftermiddag då jag ska tolka efter henne:D

Bara snön slutar yra och det spricker upp så ska jag ut och fota lite vinterbilder. Är så sällan vi har snö här, så det gäller att passa på! Någon av er som hunnit knäppa lite vinterbilder?
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Oja! Både jag och systra min har fotat varandra i snön! :D
Och idag kommer det ännu mer snö!
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Här har vi -25 idag, bävar inför att ta mig ut i stallet som ligger så öppet med åkrarna runtomkring....brrrr
Men hästarna är tjocka och fluffiga så dom trivs på lösdriften :D kanonhö att knapra dygnet runt. Värre med vattnet... Blir att konka varmvatten tror jag.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag vet inte om det blivit någon sänkning eller rotation eller liknande men hon hade ett måttligt kraftigt anfall eftersom bakfötterna var inblandade. Jag tror att vi har lyckats häva det akuta stadiet nu.

Dom har lättare att utveckla fång när dom har haft det en gång. Det är därför jag inte kommer att betäcka henne mer. Detta blir hennes första och sista föl. Synd på en fin häst i övrigt men...

Det andra stoet upptäckte jag såpass tidigt att hon själv troligtvis aldrig har kännt av anfallet och hon verkar vara fullt återställd. Det är ju inte heller 100 klarlagt att hon hade ett fånganfall men det var nog likabra att hantera det som det, för OM hon hade det så hävde vi det direkt.

Vad konstigt med kisset, kan det vara något njurproblem? Blodprov?
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

go fm här har vi nu - 22 , sol :p vattnet i stallet e inte fruset:laugh:
Knät e fortfarande svullet..ingen hälta dock lite vickig i benet när han står still ..se om den lägger sig annars får de bli några röntgen plåtar nästa vecka för säkerhets skull.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Idag gjorde vi vårt första galoppombyte! :banana:
All träning börjar äntligen ge lite resultat! Nu ska man bara få ponny att göra det någonstans där det inte är en massa snö på backen.. :grin:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag änta att det värsta är över, du kan rönke henne sen om du vill.

Amigo? jag har lite fundering, jag säjer att jag behöva inte kika efter honom, det är bara att lukta sig främ om han är Up Wind:
THE SMELLIEST HORSE THIS SIDE OF HELL :devil:
Jag för ta ett blod/urin prov när vädret slapper.
Az
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Usch vad trist med fång och ännu tristare att behöva plocka bort ett sto ur aveln men jag beundrar att du är så seriös som gör det :bow:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

God kväll, här har vi hyfsat lagom kallt med bara ett par minus och hög luft. Tolkade för första gången efter Kitty idag, och hon brydde sig inte. Härligt med trygga hästar!
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

KL: Å de snöar, å de snöar....kallt som attsicken också. Å i morgon är jullovet slut :devil: upp kl 6 - tur maken tar hästarna:love:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

tolka va häftigt , va säkert 13 år sedan vi gjorde det här hemma , efter ett tokigt russ:p
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

va e jul lovet slut i morn??:cool:
snö..nu får de ge sig me vinter tycker jag ..både en annan o hunden får kramp bara vi e ute 10 min..brrr men ok " varmare" idag - 16 nu
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
48 122
Senast: Tranan
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 094
  • Artikel
Hästnyheter Susanne Ohme, 30, har aldrig varit rädd för att hitta nya vägar i livet. I dag tränar hon världens bästa häst. Han heter Idao de Tillard...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HUND MAGKATARR...
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Linjeavel PRE
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp