Vänliga alltiallo töl tråden

A

Anneli

Här kan vi westernbukare diskutera allt , hästen , livet, dagen , och vi ska alla vara vänliga mot varandra:laugh:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

börjar..vad gjör ni ? själv ska jag strax åka o träna vovvarna ..brrr 10 minus
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag sitter och svarar på mail, räknar på försäkringar, skriver på en info site och försöker utveckla ett futurity för NSBA-S. Men nu ska jag strax gå ut och göra stallet.....
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Vi har 2 plusgrader, skönt med lite mildväder :D fast jag vill inte att snön ska försvinna, ska det ändå vara vinter kan det lika gärna vara vitt istället för gegg och grått.

Ska väl ta på mig lite kläder, gå ner och mocka och fixa lite lunch till hästarna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

fullt upp hör jag;)
har fyllt en kaffemugg..dessa vovvar somnmade nyss..så man får passa på ..men sen ut i kylan..brrr..undrar om ridhuset e tomt idag..hmm..träna voovarna i värme ..
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

ja de e skönt nu när snön sitter men jag bävar mig för hur alla hagar blir sen när 50 cm snö smälter o marken tinar
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

As always :D
Jag drar mig också för att gå ut..... kaffe låter som en bra idé! Sjukhästarna i stallet behöver inte sin lunch före kl 13....
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

fyller Wranglans mugg o puttar tena en bulle så hon inte blir för smal efter julen;)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

är några sjuka ?? nää
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jovisst... helt plötsligt stod jag med min första fånghäst någonsin!

Akut fång på en dräkrig märr...jättekul! Och ingen kan tala om för mig vad som är anledningen vilket har gjort att jag nojjat som en tok och sprungit och kollat lösdriftsstona stup i kvarten. Vilket var tur för jag upptäckte en till som förmodligen höll på att utveckla fång alternativt hade ett mycket milt anfall. Tog det säkra före det osäkra och satte henne under behandling och boxvila också. Hon mår bra och går ut ett par timmar om dagen nu, den andra är betydligt bättre och av medicinen också men det är nervöst som fasen!

Det har varit några tuffa veckor minst sagt....:crazy: men skam den som ger upp eller?
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

nää man får inte ge upp, vicken otur..men bra att det har blivit bättre med stoet i alla fall :)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

men det kan väll bli nått med dräktiga ston..att dem kan utveckla fång..misstänker att du redan har googlat som en tok i ämnet redan;)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

ha ha själv har jag nu gett mig ett nyårslöfte..bara tänka på mig själv ( hur de ska gå:angel:) låååånga promenader..bränna kalorier..sneglar på bullarna ..igen..ärligt jag måste skärpa te mig ..aj
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

har ni andra några planer för år 2010..va svårt de va och inte skriva 2009..
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

men det kan väll bli nått med dräktiga ston..att dem kan utveckla fång..misstänker att du redan har googlat som en tok i ämnet redan;)

Gissa om jag har googlat, ringt runt, läst på.... problemet är att alla säger olika! Men jag tror ju på vissa teorier och är glad att jag har en hovlsagare och en super veterinär som är duktiga och tar det hela på allvar!

Förlossningsfång vet jag att dom kan få men enligt många källor så ska själva dräkrigheten snarare motverka fång. En djungel är vad det är och det blir ju inte bättre av att man måste medicinera med grejer som inte ska ges till dräktiga ston :-/
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

bra med duktiga hovslagare o vetrinäre..dem e guld värda i sånna här situationer..håller mina tummar att allt går bra för er och att det dimper ner fina fölisar te våren:laugh:
jag kikar inte på dem..har fortfarande abstinensbesvär...fan säljarna får annonsera nånannanstans nu..Norge kanske:angel:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Vi har 2 plusgrader, skönt med lite mildväder :D fast jag vill inte att snön ska försvinna, ska det ändå vara vinter kan det lika gärna vara vitt istället för gegg och grått.

Ska väl ta på mig lite kläder, gå ner och mocka och fixa lite lunch till hästarna
en undran ..importerades din paint från USA tillsammans med modern? är inte helt säker men den liknar en hingstunge jag såg här i Värmland med sin mor ...hon har ett skadat framben.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

inne igen ..hu 14 minus nu :o
ingen som vågar o töla här inne?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
38 567
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 046
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Squie
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp