Bukefalos 28 år!

Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Inte helt lätt att hålla pållarna haltersnygga nu va???;)

Attans vackert är det dock och hästarna ser glada ut! Ollie har t o m börjat busa lite!:D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

ha ha själv har jag nu gett mig ett nyårslöfte..bara tänka på mig själv ( hur de ska gå:angel:) låååånga promenader..bränna kalorier..sneglar på bullarna ..igen..ärligt jag måste skärpa te mig ..aj

Du kan ju gå hem till mig då det är ju lagomt långt.... ;)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Så här ser fröken lurvtuss och morsa ut nu.... :D

IMG_8433.jpg
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

KL: Usch va jobbigt det är med hästar som inte har koll på sina ben utan broddtrampar sig hela tiden! Å läker jättesakta gör det! Min gumma springer inte gärna i hagen när hon blir uppspelt. Hon står still och stutsar upp å ner i stället. Bockar, stegrar, bockar, stegrar. Och benen far hit å dit å hon har noll koll! Nån som har tips på bra "läke-salva"?
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Inte helt lätt att hålla pållarna haltersnygga nu va???;)

Det är inga problem faktiskt! Kid, Britta o Axel har lika kort fin päls som i somras. Lite grooming så hade dom kunna haltrats idag! Dom är lite för tjocka bara.... 16 h ljus/dygn samt ordentliga täcken/hoods så håller dom sig likadana året runt.

Avelsstona däremot ser ut som feta raggmunkar :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Cool Bild, är inte lilla pissen för stor för sina rock? looking a little bare ass :D
or is it sunny side out ? :angel:
dessa barn o kläder :grin:
Az
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag sitter och svarar på mail, räknar på försäkringar, skriver på en info site och försöker utveckla ett futurity för NSBA-S. Men nu ska jag strax gå ut och göra stallet.....

Buisy Buisy Buisy.
Sorry about the founder, F--KING BUMMER! att det ska komma nu på vintern?
Az
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Cool Bild, är inte lilla pissen för stor för sina rock? looking a little bare ass :D
or is it sunny side out ? :angel:
dessa barn o kläder :grin:
Az

Well she's growing as fast as a weed right now so it's hard too keep up with her clothing....but she looks like she's more closely related to a sheep right now.
So the lack of length in her garment doesn't seem too bather her too much.... ;)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Tack, o ja, verkligen A BUMMER!

Fruset gräs tror vara en del i ekvationen men sedan varför vissa drabbas och inte andra.... min personliga teori är att detta sto, som är ny hos mig sedan i somras, förmodligen hela tiden har haft någon form av obalans i kroppen/magen och då blev hela omställningen för stor för henne. Ingen av mina "gamla" ston har drabbats och dom äter samma foder och lika mkt fruset gräs. Dessutom var stoet som drabbats det enda som inte var/är i något överhull....

Men jag tror att vi har vänt detta nu och hon får nu hjälp med hela sin kropp och obalansen i magen, förhoppningsvis får hon behålla sitt föl och att båda kommer må bra. Jag kommer inte att betäcka henne igen.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

*drickar paraplydrink och njuter av soooolen* ;) Har ar saaaaaaa varmt och goooooott... vi smalter bort ;) :rofl:

igar var det fint, -12 o fina stora snoflingor heeeela dagen.

Stora + dock - ingen lera!! Och is? Nastan obefintligt. Lite halkigt pa vagarna ibland bara, da aker vissa kanadensare bana o landar i diket. De borde kora bil i vintersverige!
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Men tocken fining Len! O hur mar rajsermorsan hennes? Ar det full kareta ute i hagen nu? *nyfiken i en strut*
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

*drickar paraplydrink och njuter av soooolen* ;) Har ar saaaaaaa varmt och goooooott... vi smalter bort ;) :rofl:

igar var det fint, -12 o fina stora snoflingor heeeela dagen.

Stora + dock - ingen lera!! Och is? Nastan obefintligt. Lite halkigt pa vagarna ibland bara, da aker vissa kanadensare bana o landar i diket. De borde kora bil i vintersverige!

Inga dubbdäck?? :angel:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

..dubbdack?! :rofl: Jag har inte sett ett dubbdack sen jag kom hit! O inga vettiga bilhundburar heller.... Har hystas hunden upp bak pa flaket pa pickupen, sen far han glatt sitta dar. Eller trilla ut, vilket tydligen hander :eek:

Ojoj, som rejsermorsa har man ratt o ta't lungt, hon kanske har rejsat nog for en hel livstid alla redan... Froken Tapir ser fin ut du... gott med fluffepals! :love: Har har vi ju mastodontmarsvin i hagen... men ingen bebis sa langt ogat kan na :cry: Men en av alla farbroder, eller vad han nu ar, har bebisgetter! Jattesota...
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ja folk är ju aningen galna där borta så inte är jag förvånad....;)

Fast hon kan allt emellanåt hon med..men hagen de går i just nu är ganska så kuperad så där är det bara tapiren som fräser runt.
Syrran undrade om det inte var curly i fröken eftersom hon är alldeles lockig i pälsen.... :rofl:
Skicka hit en liten getis kanske??? :idea:

Say hi to Trase from me... :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

I will! :) Idag var vi latsas-foraldrar igen, lille trearige brorsonen kom hit en krot stund nu pa morgonen. Farbror fick inte ga till jobbet :rofl::love: o skulle han prompt aka till jobbet sa skulle Lillen folja med.

...fyra chokladdoppade russin och Mickey Mouse pa tv sa hade farbror akt o lillknodd var lycklig unge pa soffan.. Med filten uppdragen till nasan. :D

en bebisget var bestalld! Ska se om jag kan fa fatt i frimarken nog ;)

o aningens galna?! Jag kanner mig som en gammal gra karring "meeeeeen... vi kanske.. eller... kan man verkligen Gora det dar utan att do?!" :eek::o ..Min hund ska ha egen hundbur i bilen i alla fall... eller atminstone sakerhetsbalte i baksatet. Hmpf!
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Hehe, låter trevligt det... :D

Glöm inte att ta nog stor kartong bara.... :angel:

Säkerhetsbälte is da shit!! Jupps!

Så här bor damerna inomhus förresten..

IMG_8712.jpg


Nu ska jag gå ut och se om "Lelle Nesse" muttrat klart över kylan och om han går med på att bli avstängd... :love:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

du e inte hundrädd va? har två stora killar me mig :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
327
· Visningar
43 928
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 075
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Squie
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 029
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Tips på laddhybrid
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp