Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Jag följer också med och hejar på! Nu ser det ju verkligen ut att ha hänt grejer! Hoppas fölis tittar ut snart!

Földans!!!

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Vänta föl 2013

Tackar för földansen!

Idag rinner mjölken ordentligt och benen är helt kladdiga med tjock, kritvit mjölk.
Tempen ligger på 37.1 och då hade hon precis ätit och travat några steg. Normalt ligger hon kring 37.7.

Hon är väldigt uttråkad och går runt och luktar på backen, bajshögar och hagtråden :crazy:

När tror ni att fölis ploppar ut?
 
Sv: Vänta föl 2013

Precis så jag tänkte :)

Jag är så himla nervös!
Tempen är fortfarande låg och hon är irriterad på allt. Mjölken rinner/droppar fortfarande och är väldigt söt.

Inatt är jag vaken hela natten och vakar. Usch så det pirrar i magen :crazy:
 
Sv: Vänta föl 2013

Mycket riktigt så föddes det ett fuxsto med bläs och ljusa ben, strax innan 12!

Jag fick hjälpa till att dra lite då huvudet var ganska stort och sedan fick jag bära in fölis i stallet då det ska regna idag.

Ella skötte allt kanon och är en helt underbar mamma (som redan släppt efterbörden) :)
Fölis har bajsat och hittat mjölkbaren.

Här är en bild på min lilla Tororps Rebelle, som blev precis allt jag önskade mig :)

58b91a2affb611e29fa922000a1f8feb_7.jpg


Nu lämnar jag ÄNTLIGEN denna tråd och går över till nästa!
Tack till alla er som hejat på oss!
 
Sv: Vänta föl 2013

oh vad jag saknar gilla knappen på ditt inlägg!!:D
Grattis och skönt att en låååång väntan äntligen är över!!
 
Sv: Vänta föl 2013

Underbart att hon äntligen är ute och att allt har gått bra ! STORT GRATTIS !

Hon är förstås jättesöt !
 
Sv: Vänta föl 2013

Gratulerar!! Blev lite tårögd, du har en sjuk uthållighet!!

Du får döpa henne till Eternity :D
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 086
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: ameo
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp