Väntans tider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Jennan,
Som en glad amatör tror jag på att det är tillförlitligast att räkna fram datumet med hjälp av ultraljud. Jag skulle i alla fall lita mest på det..

Welsh,
Har fölisen ätit själv nu?

Molekyl,
Hur har natten varit? Har det hänt nått? Vilken dag är du på nu?

På min hemmaplan händer det inte mycket. Hon kniper.... Kristaller igår eftermiddag och dropp på benen. Inget i morse... Maken är hemma och passar på henne idag...

mvh Eva *dag 332, sisådär*
 
Senast ändrad:
Sv: Väntans tider

Japp när jag åkte upp efter 1 timme så hade han hittat juvret. Åkte sedan upp efter 2 timmar och då åt han igen sen valde jag att sova resten av natten. Han har nu fått följa med mamma ut i lilla fölhagen med trä och elstängsel och har redan provat att äta eltråd, aj. Bilder kommer att finnas på vår hemsida inom en timme.
www.nattensstuteri.se under uppfödningar, Nattens Oliver. :bump:
 
Sv: Väntans tider

Här är det inget föl ännu... men jag trodde nästan att det skulle komma igår... hon var jätte orolig i hagen igår och gnäggade och ställde sig vid grinden. Tjock i alla benen... :confused:
Imorse var hon som telefonstolpar i alla fyra beben...konstigt....
Hennes juver är såååå stort och nu har hon börjat få ödem på magen vid juvret... Väldigt trött igår, men inget föl... :cry: :cry:
 
Sv: Väntans tider

ÅHHHHHH!!!!

Han är Tvärsöt!!! Lille Nattens Oliver..
Skönt att höra att allt funkar bra!

mvh Eva *avundsjuk, vill ha!!!*
 
Senast ändrad:
Sv: Väntans tider

Stackars din pålla Zini...
Min har redan haft en massa ödem. På magen och mellan frambenen. Sedan rann de ner i benen. Hon var som värst för en månad sedan.
Nu har det varit rätt bra de tre senaste veckorna.
Hoppas Zini-hästen fölar snart så hon blir av med dem... (och vi får nått att glädja oss åt här..)
mvh Eva *dag 332, sisådär*
 
Sv: Väntans tider

Det värsta med att det drar ut på tiden är ju att man blir så himla trött... jag har bara 3m till stallet, så jag sover inne och ställer klockan, men nu är jag såååå trött att jag ibland stänger av klockan i sömnen och sover tills jag vaknar...många timmar.. skulle ju vara retfullt om hon fölar och jag missar det om något går fel... :(
 
Sv: Väntans tider

Stackare, hitills så har det kommit 3 föl i år och vi har väl vakat sammanlagt max 7 dgr på dessa 3, ja gårdagens föl ehövde vi inte vaka alls på. Men vet hur trött du är då jag har småbarn.
 
Sv: Väntans tider

Jag har oxå en dotter på 17 månader...och en i magen som ska komma ut i september....
 
Sv: Väntans tider

Kanske lika bra det men jag gillar verkligen dina WM, hoppas på nästa år!
Vad har hänt mår ditt lilla föl bra?

Jag väntar att feta Liza ska föla, skulle inte bli förvånad om hon har trillingar som hon ser ut.....
Skulle fölat den 19/5 och inatt har hon vankat fram o runt hela natten sedan har jag ett Hbl sto som ska föla den 27/5.
Hon har blivit väldigt snorig men har ingen feber, kan det vara farligt?
 
Sv: Väntans tider

Tackar :bow:
Det är kul att läsa om er alla och era frågor och förväntningar!
Min är idag på dygn 287 så det är ju lite kvar. Hon seminerades en gång i sista brunsten och det var den 7/8.
Hon är rund och go nu! Hon är dadda åt några av de andra fölen här hemma och det verkar hon trivas riktigt bra med :D
 
Sv: Väntans tider

Hej
Tittade inn till er här för att se hur det går med era ston.
Jag önskar alla lycka till
från oss
 
Sv: Väntans tider

* Lånar *

Äntligen börjar det hända nått :bump: :bump: :bump:

Var ute hos Kitara vid 18 tiden och då hade hon släppt vänster bäckenband...
Mia berättade även att hon hade börjat bädda igår. :banana: :banana:

Don var uppe och titta på TV till 1 sen kolla dom till henne vid 3 och 6.
Men ikväll blir det nog till att vaka hela natten.
Hoppas hoppas hoppas att det kommer en fölis inatt...

Hela magen har flyttat sig bakåt men juvret är inte jätte fyllt.

/ Boel *dag 349*
 
Sv: Väntans tider

Åhh vad spännande Kitara_!
Då skall jag hålla tummarna för att det blir fölis inatt!

Rotterö, Tack för att du tittar till oss! Det känns nice!

En god natt till er alla
önskar Eva
 
Sv: Väntans tider

:bump: Tack :bump:

Men tyvärr blev det ingen fölis inatt. :mad:

Ska ut och vaka hela dan idag och sen även inatt. Dom tror det är nära fast hon behöver j inte föla när jag och Kitaras skötare sitter själva där ute. :smirk: Har hon knipt i 350 dagar kan hon gott vänta till inatt.

Jag har fått nummer till vet och till en granne som fått många föl innan som kan hjälpa till.

Känns ändå som om hon såklart ska bråka och föla när vi sitter där.
Hade vatt typiskt henne. Envis till tusen... :smirk:

/ Boel *dag 350*
 
Senast ändrad:
Sv: Väntans tider

Det är väl självaste attan!

Vilken rackare hon är att knipa! Trodde du skulle få flytta över till andra sidan inatt..

Här händer inget. Min är mogen som en mjuk persika men kniper.. Igår fick jag inte ens ta på magen eller juvret.
Och allt är jättefärdigt enligt expertisen (kompisar med betydligt större erfarenhet av fölning än jag)

Jag hoppas verkligen inte att någon mera får göra en Hera här i år...

mvh Eva *dag 333*
 
Sv: Väntans tider

Inget här heller inatt.... :(
men jag tycker verkligen synd om stoet...hon har det jobbigt nu verkar det som...jobbigt att gå, jobbigt att äta... det är suck och stön hela tiden... spänd i juvret och tjocka ben... Är det vanligt att dom svullnar i benen? så det inte är något fel nu... :eek:
Det blir nog att betäcka på fölbrunsten... det börjar att dra ut på tiden...
 
Sv: Väntans tider

Kitara är oxå svullen i benen...

Fast som mamma brukar säga när jag kommenterar något.
" Så var det minsann när jag väntade dig med... " :smirk:

/ Boel
 
Sv: Väntans tider

Jo det trudde jag med men hon vill inte. :mad:

"Jag hoppas verkligen inte att någon mera får göra en Hera här i år..." Vad hände det har jag nog missat.

Vi tog in henne från hagen för hon började beté sig konstigt, fölet som går i hagen tycker hennes juver börjar se intresant ut, men han får inte för då puffar hon bort honom med magen. :D

Jag ska sitta och vaka inatt, spela Nintendo och kolla på film...

Kanske ska visa en skräckfilm för Kitara så hon glömer knipa av ren förskräckelse... :idea:

Håller tummarna för inatt men jag tror det knappt. Ska "tävla" på lördag så då fölar hon väl så jag får stryka mig. :mad:

_eva_ jag tror du kommer hinna före...

/ Boel *dag 350*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
28
· Visningar
1 013
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: Wille
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 375
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp