Valp eller ny hund 2016

Och ser sen att vi nu har dubbletter av tråden....:angel:
Moderator får fixa detta!
 
Nu har min lilla skrutt äntligen kommit hem :love:
IMG_20160617_215235_zps5b8z5uuf.jpg

PSX_20160617_214228_zpswfbl1l3i.jpg

PSX_20160617_213634_zps7j6omcep.jpg
 
Så långa 5 månaders schäferslynglar kan bli.
Hade lämnat en gratängform med nachos på bänken. Inputtad mot väggen. Gick en kisserunda med "Gubben" och när jag kom hem låg en renslickad form på golvet.
Hetbsalsa, nachochips, jalapenos, köttfärs, svarta bönor och ost.... kan bli en intressant natt :meh::turd:
 
Så långa 5 månaders schäferslynglar kan bli.
Hade lämnat en gratängform med nachos på bänken. Inputtad mot väggen. Gick en kisserunda med "Gubben" och när jag kom hem låg en renslickad form på golvet.
Hetbsalsa, nachochips, jalapenos, köttfärs, svarta bönor och ost.... kan bli en intressant natt :meh::turd:
Mycket :turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd: Grattis! Någon har nattjobbet kirrat för det är ju inte din hund :idea::angel:
 
Rapport: Valpus har tvingats vara ute i 1½ timme på morgonen. I Det Blöta. Lite roligare blev det när katten följde med ut i skogen.

När jag fäller träd till getterna, är hans jobb att bära smågrenar. Vanligtvis springer han stolt före med grenar i munnen och svansen som en falukorv på ryggen, men i regn hänger svansen och han ser Mycket Lidande ut.

Nu ligger han på mina fötter och sover. Jag ska också försöka vila och slöa idag.
 
Valpus menar att det inte går att gnaga på ben inomhus. Det ska man göra ute. Kompromissen blir kuvösen, som för dagen är sval.
 
Och här rullar Lias "totala stillhet" vidare. Det går bättre än förväntat! Igår hämtade jag upp en beställd köttbox med revben, nacke och liknande köttputsdelar åt henne. Hon tillbringar dagarna med att mysa, sova, gnaga på ben/morot/tuggisar. Övningsmässigt blir det mycket omvänt lockande och kontaktövningar. Hon är betydligt lugnare och mer tillfreds med sin nya vardag än vad jag kunnat hoppats på.

Bara... 1,5 vecka till nu då av samma :nailbiting:
 
Ludde har varit med på sin första skogspromenad idag.

Eller rättare sagt han åkte mest med i husses famn utom när vi stannade till på några ställen där han fick tulta runt lite som han själv ville. Spännande tyckte Luddis och Lego var nöjd då hela "flocken" äntligen gick på promenad tillsammans

Badade lite i bäcken också gjorde båda hundarna det var lite spännande tyckte Ludde men bad i lerpöl var bättre....
 
Är det vanligt att valpar kissar i sömnen?

Igår och nu idag har Ludde legat och sovit och kissat på sig. Både igår och idag sov han djupt när det hände.

Dricker inte onormalt mycket, pigg glad i övrigt.

Är detta något som kan hända eller ska jag vara orolig för ex uvi?
 
Senast ändrad:
Är det vanligt att valpar kissar i sömnen?

Igår och nu idag har Ludde legat och sovit och kissat på sig. Både igår och idag sov han djupt när det hände.

Dricker inte onormalt mycket, pigg glad i övrigt.

Är detta något som kan hända eller ska jag vara orolig för ex uvi?
Dom enda jag haft som gjort det, är ju dom som fått UVI - fast det är ju vanligare på tikvalpar :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
25 26 27
Svar
534
· Visningar
15 151
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
673
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
432
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp