Bukefalos 28 år!

Valp eller ny hund 2016

Då har jag en kissrelaterad fråga: När Valpus träffar sina favoritlekkamrater, båda vuxna hanar, blir han så glad. I glädjeyran kommer alltid en skvätt kiss. Normalt?
 
Ni som har fler hundar, hur gör ni för att den äldre hunden inte ska ta åt sig vid tillsägelser? Frank är väldigt förarvek och slickar sig om munnen och skäms så fort vi säger "nej" när valpen gör något hyss.
 
Ni som har fler hundar, hur gör ni för att den äldre hunden inte ska ta åt sig vid tillsägelser? Frank är väldigt förarvek och slickar sig om munnen och skäms så fort vi säger "nej" när valpen gör något hyss.
Använder namnet före kommando.
Nu är Mamma Mu är så säker i sig själv och även skägget att i nuläget är det dock inget problem.
 
Använder namnet före kommando.
Nu är Mamma Mu är så säker i sig själv och även skägget att i nuläget är det dock inget problem.
Samma här, eller efteråt. Dock har jag lärt mig att man inte ska använda namnet i negativ bemärkelse, vilket då såklart blir lite svårt.. :idea:
 
Samma här, eller efteråt. Dock har jag lärt mig att man inte ska använda namnet i negativ bemärkelse, vilket då såklart blir lite svårt.. :idea:
Jag andvänder nej som ett brytord med positiv betydelse...belönas med godis, beröm, klappar, lek beroende på vad jag har att tillgå :)
 
Samma här, eller efteråt. Dock har jag lärt mig att man inte ska använda namnet i negativ bemärkelse, vilket då såklart blir lite svårt.. :idea:

Jag som har så förarmjuka hundar med enormt will to please kommer undan med en massa såna dumma lathetsgrejer. Använder just hundens namn med anpassat tonläge för att förmedla både missnöje, glädje och moraliskt stöd. De tycker om sina namn ändå ;)
 
Jag var och hälsade på valparna i lördags. De är 14 veckor så redan leveransklara. Jag har inte gett besked än men det lutar åt att det blir en tik som flyttar hem till mig. Hon var mest framåt och hade "sportigast" kropp. De två hanarna var mer "satta" i kroppen och jag vill inte ha en så grov hund.
 
Det går framåt med lilla Chibo :D Han har bara råkat ut för "olyckor" 2 gånger på 4 dagar. Första natten och idag när jag höll på med maten och han blev lite till sig :angel: Han är väldigt lätt lärd och kan redan sitt, ligg & inkallning om han inte är allt för inne i något annat. Totalt matfixerad och är inte särskilt glad för leksaker så vi letar efter något han gillar :p Idag har han även fått leka i vatten då det var en del pölar på berget bakom tomten. Skit kul sa han :D
Vi har även anmält oss till valpkurs som startar i slutet på juli :laugh:
PSX_20160620_101910_zpsbq0l8zsz.jpg

PSX_20160620_101359_zpsqrbei4lf.jpg

PSX_20160620_101503_zpszzjwuqja.jpg
 
Jag var och hälsade på valparna i lördags. De är 14 veckor så redan leveransklara. Jag har inte gett besked än men det lutar åt att det blir en tik som flyttar hem till mig. Hon var mest framåt och hade "sportigast" kropp. De två hanarna var mer "satta" i kroppen och jag vill inte ha en så grov hund.
Nu har jag bokat tiken. Hon flyttar till mig efter agility SM. :banana::banana:
 
Så kul för er @Kakis :love: Hoppas ni kommer trivas ihop!
Ja jag hoppas det. Hon är kusin med min Spookie som jag fick ta farväl av alldeles för tidigt för bara ett par veckor sedan. Så jag gillar de linjerna. Valpens mamma är kullsyster till Spookies pappa. Allt har ju gått alldeles för fort egentligen men eftersom det passade med semester och tyckte jag att det var lika bra att slå till, för jag vet inte när nästa chans att skaffa valp kommer.
 
Nu är Alba 10 veckor. Hon kan sitt och inkallning (oftast).
Rumsrenheten har inte gjort något större genombrott. En pöl inne per dag blir det nog. Ibland har vi varit ouppmärksamma och inte varit tillräckligt snabba på att ta ut henne efter sov. Men idag var hon ute i trädgården och gick in och satte sig och kissade på mattan.
Nätterna har gått bra hela tiden. Då håller hon sig.
 
Morris är inne på sin 11e vecka nu. När vi fick honom förra fredagen vägde han 6.9 kg, idag när vi var på zoo hade han gått upp till 8,2.

Inkallning, sitt och ligg fungerar ungefär 80% av gångerna när det inte blir för svåra störningar så som myror och grässtrån :D Han har även fått gå sitt första viltspår idag, 3 m med vildsvinsklöv och köttbitar längs spåret.
Succé!! :banana:

Rumsrenheten går sådär, vi är ute mycket på dagarna vilket såklart underlättar, men ibland springer han in och kissar i lugn och ro :banghead:. Han piper på natten då och då och måste gå ut, men andra gånger kan han hålla sig till 7-snåret på morgonen

Däremot är han himla törstig! Han dricker ofta, speciellt när vattenytan skvalpar roligt eller om den andra hunden står och dricker. I övrigt är han pigg, glad och lekfull. Veterinärtid är bokad tills på måndag när han ändå ska få sin 12 veckorspruta och då tänkte vi kolla upp törsten för säkerhets skull.
 
Morris är inne på sin 11e vecka nu. När vi fick honom förra fredagen vägde han 6.9 kg, idag när vi var på zoo hade han gått upp till 8,2.

Inkallning, sitt och ligg fungerar ungefär 80% av gångerna när det inte blir för svåra störningar så som myror och grässtrån :D Han har även fått gå sitt första viltspår idag, 3 m med vildsvinsklöv och köttbitar längs spåret.
Succé!! :banana:

Rumsrenheten går sådär, vi är ute mycket på dagarna vilket såklart underlättar, men ibland springer han in och kissar i lugn och ro :banghead:. Han piper på natten då och då och måste gå ut, men andra gånger kan han hålla sig till 7-snåret på morgonen

Däremot är han himla törstig! Han dricker ofta, speciellt när vattenytan skvalpar roligt eller om den andra hunden står och dricker. I övrigt är han pigg, glad och lekfull. Veterinärtid är bokad tills på måndag när han ändå ska få sin 12 veckorspruta och då tänkte vi kolla upp törsten för säkerhets skull.

Alba dricker också ganska mycket, men så rör hon sig mycket också och tuggar på pinne, ben och allt möjligt (grus!). Det borde man bli törstig av :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
17 262
Senast: hollypolly
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
690
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
531
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp