Bukefalos 28 år!

Valp och relation?

Sv: Valp och relation?

Jag var ärlig och sa rakt ut 'X är min sista hund. Ska du skaffa valp så tar DU hela ansvaret. Jag vill inte bli låst av en ny hund och krångla med rastningar/hundvakt så fort något ska göras. Jag vill inte genomlida en valpperiod till


Problemet är när de kommer till mig. Min hund får inte vara ifred, utan terroriseras utav valpen hela tiden. Jag vill inte ha mitt hem förstört utan får ideligen jaga efter valpen och hålla efter. 'NEJ' är numera det vanligaste ordet i mitt tal.

Ser du problemet? Du har sagt ifrån, att din PV ska ta hela ansvaret men sedan lever du inte efter det. Om du verkligen vill att PV ska ta HELA ansvaret får du låta bli att ta någon del av ansvaret. Han ska se till att din hund inte terroriseras och att ditt hem inte blir förstört. inte du. Förmodligen bäst att inte bo hos dig alls under den här intensiva första tiden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 255
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 313
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
830
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 353
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp