Var finns Retrofiken?

I stadsdelen utby i Göteborg finns café overlock, kombinerat 50-talscafé och skrädderi. Väldigt off från centrum räknat men om man vågar sig på (den fruktansvärda) buss 58 är man där på 20 minuter från city.
 
Café Mercurius i Storvik och även Kvarnbacken i Storvik är värt ett besök. Kvarnbacken har ett museum med mycket gamla prylar från olika epoker på 1900 talet, riktigt kul att besöka :-)
 
Konditoriet i Väderstad. Väldigt trevligt - och goda bullar!
Café Broadway som det tipsades om var jag på för en dryg vecka sedan. Helt ok - men Väderstad kändes roligare.
 
Konditoriet i Väderstad. Väldigt trevligt - och goda bullar!
Café Broadway som det tipsades om var jag på för en dryg vecka sedan. Helt ok - men Väderstad kändes roligare.
Häftigt, så många det finns!
Lagom att skriva ut om/när man ska på rulle någonstans.
 
Adas Kaffestuga i Östhammar har en retrohörna (50-tals stuk) i cafét. Aldrig fikat där, bara smakat en tårta som kom ifrån dom som i och för sig var god men mer än så kan jag inte säga om det :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 934
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 179
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 317
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 434
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp