Var hitta fästinghalsband för katt från utlandet??

J

joa

Har 5 katter varav två långhåriga. Plocker mellan 5-10 fästingar/dag på tre av dem.
Kör med frontline, men det funkar inget vidare.
Haft en på kroppen och hittade två som kröp omkring i sängen igår. Rådjur har vi ett "gäng" alldeles inpå knuten.

Var kan man beställa halsband? Finns ju inte i Sverige för katt enligt den vetrrinär jag kollade med.

//Jocke
 
www.toppino.no
har ett kanon medel som ej sälj i sverige.
jag får den alltid varje sommar eftersent den till mig här i sverige.
det är droppar dock,men aldrig har jag fått en fästing på hund,katt eller häst av det medlet.
kommer inte ihåg namnet,men maila dom via deras hemsida och fråga efter fästing droppar på norsk " skaubjörn dråper "
dom kan även svenska,då ägaren är svensk.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: Brie
·
Katthälsa Vad gör ni för att slippa fästingar på katterna? Mina katter får Frontline pipetter på huden med ca tre veckors mellanrum men jag...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Majjijann
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 405
Senast: Freyja_bus
·
Övr. Katt Inte alls planerat men jag blev förälskad! :love: I förrgår när jag höll på att göra i ordning mat åt hästen hörde jag hur det började...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Calenfiriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp