Bukefalos 28 år!

Vår hund attakerade lillasyster!!!

Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Vi bestämde gemensamt att vi ville ge det en chans till, hände något mer så ryker han. Då har han fått sina chanser.

Ni verkar ha tagit det beslutet i eran familj, och starkt av er att sätta er ner och verkligen prata om problemet. Tyvärr står jag fast vid samma sak ändå, men som du sa.. Alla är vi olika..

Vad jag funderar på, om det är tillåtet;) är det där jag har tagit med från ditt inlägg...

"Händer något mer"... Tänk om det blir mer, och ännu värre nästa gång?

Jag vill absolut inte kritisera erat beslut, jag har som sagt nyss haft en diskussion om sånt, och precis som dig så orkar jag inte med nåt mer heller haha. Utan jag är bara nyfiken om ni har pratat mer runt i kring det, och att ni är medveten att om det blir en gång till så kanske det blir värre?

Svara gärna om du vill, är bara nyfiken och tänker inte sätta igång en diskussion!:)
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Tyckte ni tog ett bra och övervägt beslut.
Det är ni som känner hunden, ingen annan.
Och det är ni som vill ha honom kvar.
Jag hade nog gjort detsamma, tycker det går lite väl snabbt ibland att döma hundar till avlivning.
Missuppfatta mig inte nu, självklart ska en hund avlivas om man inte kan lita på den.
Men det är inte alltid så ila som det verkar….

Tack, känns skönt att få stöd i detta faktiskt mycket svåra beslut. :bow::bow:
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Önskar lycka till.

Se dock till att vara lite restriktiv med vilka andra människor hunden ska umgås med. Även om det var en engånghändelse finns ju en liten risk att det händer igen (eftersom vi inte vet orsaken till det) och då vore det högst olämpligt om någon utomstående blev drabbad.

Good luck!

Självklart. Vi är väldigt noga med hunden just nu, speciellt när det är utomstående personer i närheten. Kan inte nog poängtera hur viktigt det faktiskt är.
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Ni verkar ha tagit det beslutet i eran familj, och starkt av er att sätta er ner och verkligen prata om problemet. Tyvärr står jag fast vid samma sak ändå, men som du sa.. Alla är vi olika..

Vad jag funderar på, om det är tillåtet;) är det där jag har tagit med från ditt inlägg...

"Händer något mer"... Tänk om det blir mer, och ännu värre nästa gång?

Jag vill absolut inte kritisera erat beslut, jag har som sagt nyss haft en diskussion om sånt, och precis som dig så orkar jag inte med nåt mer heller haha. Utan jag är bara nyfiken om ni har pratat mer runt i kring det, och att ni är medveten att om det blir en gång till så kanske det blir värre?

Svara gärna om du vill, är bara nyfiken och tänker inte sätta igång en diskussion!:)



Ja, precis som du säger är vi alla olika, så också våra hundar. Det är en av anledningarna till att vi faktiskt ger honom en chans till, han är en mycket speciell hund (åt det positiva) och har gett oss väldigt mycket, därför känner vi att det måste ha funnits en annan anledning till hans beteende den kvällen. Vi vill arbeta vidare med honom tillsammans, hela familjen, och vi hoppas och tror att det är värt det.

Vi har pratat mycket om det som hände där hemma, vill inte gå in på detaljer, men alla ha fått säga sitt, speciellt lillasyster som självklart har en stor del i beslutet.
Vi är alla medvetna om vad detta beslut innebär, men är beredda att ge det en chans. Han är en fantastisk familjemedlem och har fått bevisa det åtskilliga gånger.

Jag vet att många hade fattat ett annat beslut och har säkert så också gjort i flera fall, men detta är vårt beslut och vi är alla överens.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 662
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 386
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 657
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 861
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp