Bukefalos 28 år!

Var tar de vägen sedan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Var tar de vägen sedan?

Knapplån!
Tack alla som skickat mig förslag på ston.
Vill bara säga att jag letar BRA gång o gärna över 164cm. :)
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Det kryllar av fullblod för 25-30' på stallbackarna, tyvärr så tycker många spekulanter att det är för mkt och många letar häst för runt 15'.
Jag tror inte att det finns många hästar i här upp på Täby som har gått för 60 000 eller mer. Jag skulle nog begära 25-30 för mina om jag ville sälja trots att de är regelbundet dressyrridna och vissa är tävlade. Sen har jag de hästarna i stallet som jag helst inte vill sälja och de värderar jag mer efter vad jag tror att de kan tjäna på banan en vad de har för ridhästkvalitér och då får ev spekulanter bjuda avservärt högre. Allt är till salu för rätt pris...


25-30 000 är inte mycket pengar för en häst, och att hitta ett trevligt och välridet fullblod för de pengarna är ju strålande! Är så sugen till och från så oj oj... men, det som gör att man kanske håller sig är att de i övrigt kan vara lite dyra... i mat tänker jag på då och att fullblod i en del fall har känslig hud och kan få ett myggbett att bli lymfangit i vissa fall:crazy:

Då jämför jag med en liten lättfödd arab :p kostar "två korsade höstrån i månaden" :D Men, ska man tävla i hoppning/fälttävlan eller liknande så kan man verkligen fynda i galoppstallen! :D

En dag kanske man inte kan hålla sig längre...... :o :bump:
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

"Min" Gamla häst köptes från Täby för 20.000:-, prutade från 30. En väldigt speciell herre och rida kan jag säga. Första gången när jag provred honom så ställde han sig bara o hoppade på stället när jag skulle fatta galopp. Kliade mig i huvudet, men ägaren förklarade att han stod i startboxen o laddade :) . När man red ut 2 st och skulle galoppera så hoppade han från sida till sida, eller slängde ut baken. Ingen skulle komma förbi. Inte undra på att han såldes :rofl:
Nu står han tyvärr och förfaller totalt. Såg honom i somras senast o han var så omusklad så det var hemskt åt det. Helt förstörd. Usch usch vill inte tänka på det ens. Nu färdig svamlat...
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Det är hemskt när de står och förfaller... Jag har en knepig 13-åring som jag borde pensionera. Men han är min ögonsten och det är svårt att våga släppa iväg honom. Jag är så rädd att han blir misskött/ felbehandlad. Det är inte många som passar på honom och han kommer aldrig att bli någon tävlingshäst. Vem vill ha en gammal valack som inte hoppar (ett språng/dag räcker i hans värld), går jättefint på dressyrträning men fattar inte höger galopp... och skickar ryttaren till trädtopparna (fångar upp dem på vägen ner) när han är pigg och glad. Han har dessutom tusentals hyss för sig dagligdags men han är så fin :love:
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

"Min" Gamla häst köptes från Täby för 20.000:-, prutade från 30. En väldigt speciell herre och rida kan jag säga. Första gången när jag provred honom så ställde han sig bara o hoppade på stället när jag skulle fatta galopp. Kliade mig i huvudet, men ägaren förklarade att han stod i startboxen o laddade :) . När man red ut 2 st och skulle galoppera så hoppade han från sida till sida, eller slängde ut baken. Ingen skulle komma förbi. Inte undra på att han såldes :rofl:
Nu står han tyvärr och förfaller totalt. Såg honom i somras senast o han var så omusklad så det var hemskt åt det. Helt förstörd. Usch usch vill inte tänka på det ens. Nu färdig svamlat...



Vad var det för häst? ( du kan ju PMa om du inte vill skriva här....)
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Vem vill ha en gammal valack som inte hoppar (ett språng/dag räcker i hans värld), går jättefint på dressyrträning men fattar inte höger galopp... och skickar ryttaren till trädtopparna (fångar upp dem på vägen ner) när han är pigg och glad. Han har dessutom tusentals hyss för sig dagligdags men han är så fin :love:

PICT5572zoom.jpg


Du tror inte att det är någon som vill ha honom som "uppfostrare" till sinna åringar?
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Jag har ett fullblodssto f -94 e:hilti's hut-niniski.

uppfödd på stall lambada, tränad av M.kahn på Täby om jag förstått det rätt?

Gick lite löp som 2-3 åring utan några vidare resultat.
Såldes sen till fritidsryttare och jag köpte henne som 8 åring.

Hon fungerar mest som min hobbyhäst, trivs inte alls på tävlingar utan tiltar totalt.

Är underbart snäll att hantera men under det röda håret finns det skärpa och mycket vilja och framförallt, en enorm livsglädje!

Nån här som rörde sig på Täby runt 95-97? som kanske sett min pålla eller känner Kahn?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 521
Senast: Blåabär
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 784
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 512
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp