Bukefalos 28 år!

Var tar de vägen sedan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Var tar de vägen sedan?

oopsie skrev:
Ibland har jag funderat på om jag nu på gamla dar skulle skippa jobbet och börja köpa bra fullbod från banan, utbilda dem och göra en bra vinst. Men det faller på att jag itne kan släppa hästar jag en gång engagerat mej i. Ingen skulle bli såld:angel: .

Bara en kort fråga, tror du det finns en marknad för det i Sverige?? Det har alltid varit min dröm att göra :D
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Jag rider en 3-åring nu som ska bli ridhäst. Han klarade inte av startboxarna...
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Det finns många fullblod som det går kanon bra för efter banan. Många av dem gör kanon resultat inom fälttävlan. Det är oerhört roligt att se att dem duger även efter avklarade tid inom galoppen.

Tyvärr finns det dem som det går mindra bra för, men man får glädjas åt dem som det går bra för. Man kan tyvärr inte ta hand om alla, hur mycket man än hade velat, tyvärr :(
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Det finns många fullblod som det går kanon bra för efter banan. Många av dem gör kanon resultat inom fälttävlan. Det är oerhört roligt att se att dem duger även efter avklarade tid inom galoppen.

Tyvärr finns det dem som det går mindra bra för, men man får glädjas åt dem som det går bra för. Man kan tyvärr inte ta hand om alla, hur mycket man än hade velat, tyvärr :(
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Det finns många fullblod som det går kanon bra för efter banan. Många av dem gör kanon resultat inom fälttävlan. Det är oerhört roligt att se att dem duger även efter avklarade tid inom galoppen.

Tyvärr finns det dem som det går mindra bra för, men man får glädjas åt dem som det går bra för. Man kan tyvärr inte ta hand om alla, hur mycket man än hade velat, tyvärr :(
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Hästen jag rider är en gammal grand national vinnare. Nu håller han på skolas om till hopphäst med goda resultat :) Fast i början rev han gärna vilket jag tror beror på att steeplechase(stavning?) tekniken satt i men nu har han lärt sig lyfta lite mer på tassarna och hoppa upp sig:)

Han är även väldigt trevlig att rida i dressyr. Så min uppfattning är att galopphästar blir utmärkta ridhästar efter deras karriär på banan:)
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Jag har precis köpt ett fullblods sto som är 4 år nu. Hon är underbart trevlig, är jättesnäll att hantera och så men lite stressad fortfarande vid ridning men har förändrat sig otroligt sen jag fick henne. Hon kunde tydligen inte få fyrsprång så tjejen var tvungen att sälja henne. Hon hade tydligen en otroligt fin stam och såldes på aktion för 150 000 kr, sedan såldes hon till henne jag köpte henne av för 100 000 (privatperson!) och nu var hon tvungen att sälja henne, för 27.000... Men hon ska nu bli hopphäst. Hon är väldigt orädd o så, jag tror det är bra med "avdankade" galoppörer!!

Det är många här på forumet som har varit involverade i SillyFilly! Jag red in henne som åring!

Vad gäller priset från auktionen så har det nog överdrivits lite, typ en nolla för mycket... Men 27.000 är inget överpris då det lär bli en kanonfin ridhäst.

Lycka till!
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Det är många här på forumet som har varit involverade i SillyFilly! Jag red in henne som åring!

Vad gäller priset från auktionen så har det nog överdrivits lite, typ en nolla för mycket... Men 27.000 är inget överpris då det lär bli en kanonfin ridhäst.

Lycka till!

Jas jag har ridit henne i lopp... =)
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

*knapplån*

Jag köpte ett 6 årigt fullblod i somras!
Hon såldes som ridhäst och reds lite i dressyr och hoppning. Ägaren tröttnade och lånade ut henne till min kompis som red dressyr och tog sen föl på henne.

Jag har haft henne i typ 2½ månad och hon har utvecklats jätte fort och är VÄLDIGT lättlärd.

Jag jobbar bara dressyr och tömkörning och tänkte börja hoppa till våren.

Hennes hovar är otroligt fina. Hon har gått oskodd men fått på sig skor nu när jag rider mkt på grusväg.

Jag är otroligt nöjd över köpet :love: Det är verkligen kul att åka till stallet även fast det spöregnar och hästen har rullat sig :D

6.jpg


Jag köpte henne för 32.500:-
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Grattis! Ni ser nöjda ut båda två på bilden!:)
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Har hittas nagra bilder pa min snygging:
http://www.photoreflect.com/scripts/prsm.dll?EventOrder?photo=0A9H005D1S0002&album=327452&adjust=1

Han ar ett 10-arigt fullblod som inte gjort sarskilt mycket sen han pensionerades fran banan. Koptes av en dam som i stort sett var nyborjare for 2 ar sen, och det gick ju inte sa himla bra da han ar ratt sa het...:crazy:

Han kom till min tranares stall som saluhast i somras och jag skuttade runt en latt falttavlan med honom, och blev KAR!:love: Heet, som sagt, men oj, sa begavad! Hoppade preliminary (nationell 2-stjarnig) hinder andra gangen han var pa en terrangbana!:banana:

Pga att han inte ar varldens lattaste fick jag honom vaaaldigt billigt. Vill inte saga en exakt summa, men mindre an vad det kostar att kopa en kopp kaffe pa ett fik dagligen i en manad...:D

Forhoppningsvis kommer vi att tavla Preliminary nasta sasong!:bump:



...hans hovar ar hemska daremot... hade hovis ute igar och han rekommenderade att ha honom barfota over vintern sa hovarna aterhamtar sig. Tror dock inte att det bara beror pa att han ar fullblod, forra agarens hovslagare var inte mycket att hurra over...
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

Ett fullblod jag haft hade dåliga hovar första åren. Jag lät honom gå barfota 2 månader under två vintrar (red ej då självklart) och de återhämtade sej väldigt bra. Sen blev de bättre och bättre med åren.

Annars tycker jag inte de är så förskräckligt dåliga, känsliga i sulan som är platt och ofta tunn, bara.
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

ah foxy-mamma till alla barnen :D

sancta har ju blivit riktigt fin, springa kan hon oxå :banana:
 
Sv: Var tar de vägen sedan?

"Känner" du Foxy? ;)

Såg ju nyss utan att jag tänkt på det att min gamla klasskompis är ju lärling hos M. och med henne på ryggen förstår jag att hästen är fin :D

*edit* Hur 17 känner ni igen alla hästar och kommer ihåg deras namn/stam/reslutat? Jag minns knappt vad min egen häst heter jämfört med er ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 521
Senast: Blåabär
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 784
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 512
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp