Bukefalos 28 år!

Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Håller med @Freyr. Förmodligen är det bakknäna som spökar, överansträngning skulle jag gissa på. Ytterst tveksam till att det kan vara något annat. Åk till klinik och kolla upp!
 
Jag har precis köpt en 09-a dock ej inriden bara sutten på :) har suttit på henne och ridit ute på stallplanen i skritt och trav/tölt. Väldigt fina rörelser, mjuk och härligt temperament! :) mätte henne till 134cm, så lite mindre dam. Brun utan tecken.

Uppdaterar lite :) har haft min dam drygt 1½ vecka nu. Rider "ut" kortare pass där vi endast fokuserar på framåtbjudningen. Lite bekväm tjej... har lärt sig att springa när jag ber om det + hålla tempot och blir känsligare och känsligare för hjälperna, men gör ändå inte mer än vad hon behöver ;) Nu ska vi bara ha kul med korta, fartfyllda pass :) Är annars väldigt cool och har super härligt lynne! Väldigt enkel häst att ha och göra med egentligen! Rör sig väldigt bra, tuff stil :) Längtar verkligen tills hon är mer ridbar och vi får börja ta oss ut på lite tävlingar!
 
Jag har precis köpt en 09-a dock ej inriden bara sutten på :) har suttit på henne och ridit ute på stallplanen i skritt och trav/tölt. Väldigt fina rörelser, mjuk och härligt temperament! :) mätte henne till 134cm, så lite mindre dam. Brun utan tecken.

Uppdaterar lite :) har haft min dam drygt 1½ vecka nu. Rider "ut" kortare pass där vi endast fokuserar på framåtbjudningen. Lite bekväm tjej... har lärt sig att springa när jag ber om det + hålla tempot och blir känsligare och känsligare för hjälperna, men gör ändå inte mer än vad hon behöver ;) Nu ska vi bara ha kul med korta, fartfyllda pass :) Är annars väldigt cool och har super härligt lynne! Väldigt enkel häst att ha och göra med egentligen! Rör sig väldigt bra, tuff stil :) Längtar verkligen tills hon är mer ridbar och vi får börja ta oss ut på lite tävlingar!
 
Jag har fått jättetråkiga nyheter om min 09a... Hon har varit på träning då vi funderade på att sälja, dock måste jag ta hem henne nu. En kiropraktor har kollat genom henne och hon reagerar starkt fram i ryggen och han misstänker ligamentskada.. Är det någon som har erfarenhet eller bara kan säga något om en sådan skada??
Har fått tid hos den bäste nere i Gbg snart....
 
Så tråkigt att höra @Elinbeyla ! Tyvärr har jag inte någon vidare erfarenhet och kan tyvärr inte ge några bra tips :( Men håller tummarna för er när ni åker till Göteborg.

Själv har jag hittat en liten -09:a som ska flytta hem till mig om drygt en månad. Han har blivit riden i två månader då, så han är väl tagen lite senare. Han är en valack som är väldigt stor och valpig i kroppen. Det var därför man väntade med inridning, mycket kropp, mycket gångarter (han har 5 starka gångarter) och en del lyft, så det blir inte så lätt när man växer. ;)
Ska verkligen bli jättekul, han är en fantastisk individ som alltid vill vara till lags. Har saknat islandshäst efter att jag sålt min andra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp