Bukefalos 28 år!

Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

KL

Hinner bara med en av mina -09:or för tillfället så Skrugga har lite ledigt. Kongur tränas regelbundet, framförallt uteritter då viljan på ridbanan inte riktigt finns där än.
Hittills har han i princip inte travat under ryttare (några steg då och då bara) men han har en fantastiskt tölt och bra galopp så vi har tagit oss fram ändå:D men idag provade jag att rida honom på en liten bana som vi plogat upp på isen på en närbelägen sjö och plötsligen ville hästen bara trava! I olika tempon och jag kunde både sitta ner och rida lätt och med tygelkontakt och allt! Hur kul som helst!

Några bilder tagna för ca två veckor sen (innan han upptäckte gångarten trav)
056_zps11c3d80b.jpg
[/URL][/IMG]
043_zps7a8ff7f5.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Nu sätter vi igång efter tre månaders vila :)

Det blir ridlektion på torsdag och kurs på lördag, ska bli riktigt kul att jobba vidare.
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!













Nu har vi också varit igång några veckor efter 4månaders uppehåll då Kylja gått i storflock och bara fått varit häst. Vi varierar i färg och form kan man säga, lite travtakt i tölten och lite tölttakt i traven;) Men det blir bättre för varje dag. En träning har vi hunnit med.
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

kl

Alla uppdaterar ju om sina små så då vill jag också...
Jag vet ingenting om hur det går, mer än att hon har varit hos Valvis på träning i ett par veckor nu och ska förmodligen visas i maj.

Jag längtar sååååå tills jag får se henne nästa gång!! :bump::bump::bump:
Lägger in en äldre bild här så jag i alla fall får se henne på ytterligare ett ställe :p

1497552_10151895691792029_1523116983_n.jpg
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Förstår att du längtar :heart

Kylja börjar orka lite mer nu efter några veckors träning så bitvis ren takt i både trav och tölt:)





Vår yster är hon också :heart
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Min 09:a Brandi är igång efter vintervila och vi går en gång i veckan på vattenbandsträning här.
På lördag skall vi iväg till en ovalbana första gången och med lite tur så får lite bilder :)

/Malin
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Var igår iväg med min 09:a till en ovalbana för första gången någonsin.
Han skötte sig utmärkt men tittade förundrat både hit och dit. Traven är för tillfället den svagaste gångarten. Och tölten är starkare, men inte stabil. Hemma har vi ute kunnat få in ett rätt bra flyt när vi ridit ut.
Men kraven är väldigt låga och vi wobblade runt och hade kul! Jag är så våldsamt kär i den här hårbollen! Kommer nog inte kunna sälja honom inom en överskådlig framtid.

Bilder av Cheeserica!

IMG_0774.JPG


IMG_1051.JPG


IMG_0869.JPG


IMG_0879.JPG

Gasa då gubben!

IMG_0851.JPG


IMG_1062.JPG


IMG_0809.JPG


/Malin
 
Senast ändrad:
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

På något sätt känns det ganska skönt att läsa att även proffsens hästar "wobblar runt" :D Han ser fin ut.

Vi har börjat hitta en någorlunda form. Pålle har kommit på att det är ganska behagligt att söka sig framåt neråt, det har tagit lite tid men är på gång nu. Oj vad mycket stadigare det blir! Tidigare har det här wobblats runt mest hela tiden ;), i diverse olika hastigheter och ojämna tempon. Skillnaden blir så tydlig.

Vi fortsätter jobba på med några av våra läxor från tränaren; inte välta i vänstersvängarna, få med hela framdelen i högersvängarna och att jobba oss framåt neråt. Det får ta den tid det tar.
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Här kommer lite fler bilder. Kom gärna med (konstruktiv) kritik.

Jag vet att vi har mycket att jobba på och vi har en fantastiskt duktig tränare till hjälp. Det här var första gången på ovalbana och det fanns sååå mycket att titta på.





 
Senast ändrad:
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!













Nu har vi också varit igång några veckor efter 4månaders uppehåll då Kylja gått i storflock och bara fått varit häst. Vi varierar i färg och form kan man säga, lite travtakt i tölten och lite tölttakt i traven;) Men det blir bättre för varje dag. En träning har vi hunnit med.

Men herregud vad fin! Är hon verkligen en 09:a? O_o
Ser grymt fin ut! Vem är hon efter/undan? :d
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Tack :)
Hon är en 09;)
Hon är efter Kiljan fra Blesastödum och undan Von fra Verket som också är Tigull fra Kleivas mamma.

Kylja fra Kleiva är såld och ska vet.bes nästa vecka. Och om allt går som det ska flyttar hon till sitt nya hem då. Det blir tomt utan henne men jag hoppas den nya ägarinnan ska njuta av sin fina häst!

Med vänlig hälsning Anki
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Hon är så fin Anki - you know it.
Men jag förstår ditt val och tycker du valde rätt!
Spännande att (förhoppningsvis) få se Kylja i framtiden på någon bana!


*kl*

Varit iväg till ovalbana och tränat (igen)!
Stor skillnad från första gången och även om de första varven var mest hopp och studs och ingen ordning på benen så är jag väldigt nöjd.

Några bilder:

Tölten har främst blivit stabilare, men med det har det också kommit lite kaxighet i den. Han vill gärna tuffa på lite snabbare än han klarar.

IMG_2432.JPG


IMG_2615.JPG


traven har de senaste veckorna verkligen blivit bättre!
Han travar stabilt och det går att driva utan att det blir galopp eller tölt. Och halsen börjar växa ut!

IMG_2752.JPG


IMG_2800.JPG


IMG_2766.JPG


Skritten har jag ingen bild på, men den är generellt bra. Oftast är problemet i den att behålla koncentrationen.
Och galoppen är helt ok. Även där börjar han hitta lite halslängd och jobbar på jättefint!

IMG_2846.JPG


Jag har anmält Brandi till hans första tävling! Första helgen i maj skall han gå en V5:a på Strömsholm!
iiik! :nailbiting: Min lilla bebis!

/Malin
 
Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Din tjej är såååå fin! Och jag såg just att våra två är kusiner i och med Töfri, jag tror det ligger i släkten ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp