Bukefalos 28 år!

Våra käraste ARAB galoppörer!

Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Någon som kommer ihåg Marbys Sharim (stavning?)? Det var ängesen han löpte, säkert 10 år sen. Men jag har för mig att han var en av de bättre i skandinavien. Och han var riktigt fin. Och en riktig vilde =)
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Marbys Zcharim var duktig. Han startade bara 13 gånger men vann flera och fick ett handicap på 73...
Det riktigt unika var att han var finskfödd!
Kanske de enda finska häst som startat i galopp i Sverige....

Läs mer här
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Marby´s Zcharim var en fantastisk häst. Jag var vän med uppfödaren och följde honom under hela hans livstid. När han slutade sin galoppkarriär köpte jag honom och vi tävlade lite hoppning tillsammans. Vi kom aldrig hem från en enda ridtur utan att han minst en gång fick höra hur vacker han var av någon vi mötte! Han hade en minst sagt fantastisk utstrålning. Zcharim betar nu dessvärre på de evigt gröna ängarna men fick bli nästan 20 år gammal. För evig ihågkommen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 239
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 880
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp