Bukefalos 28 år!

12705321_10208325019876749_1836275776625292950_n.jpg

Är inte de här irisarna underbara? De står i en kruka på mitt köksbord och leker vår nu.
 
Här snöar det som sjutton. De har visst lovat 10-15 cm snö i helgen. Får se om blommorna som börjat titta klarar sig, såg så himla ljust ut ett tag, hoppas på ett sätt att det är sista bakslaget, jag vill ha vår nu.
 
En cm krokusblad hade hittat upp på ett ställe igår. Hästarna gick nakna. Nu snö o blåst. Men jag köpte minipåskliljor o lila tulpaner igår! Vill hitta vita krokus också :love:
 
Snöblandat regn, 0-gradigt och snålblåst på östkusten idag.:mad: Snödroppar och vintergäck har dock tittat upp nu och krokus och andra lökar är på väg.:up:
 
Skitkul tråd - not.
Som någon annan sa landet är väldigt långt. -16 i morse. :wtf:
Men på den positiva sidan solen sken och det var väldigt vackert med den kritvita nysnön.
Mer positivt ljuset börjar komma tillbaka med stormsteg och jag förväntar mig en fantastisk vårvinter. :banana:
 
Den här våren kommer liksom ingen vart känns det som, men idag blev jag faktiskt lite mindre ilsken när jag såg att rabarberna ändå jobbat på trots kylan. :D

gBHVP1q.jpg

(Och de står i ett hörn med täta häckar i söder och väster, med huset ett par meter åt öster.)

Vet egentligen inte varför jag så gärna vill se vårtecken, det betyder ju i mitt fall några månaders pollenkoma... Men jag har verkligen hatat vintern!
 
Våren har tagit time-out här. Idag är det totalt dimmigt och så där kallt så kylan kryper in precis överallt. Usch!

Jag ska mot Skånska breddgrader nästa vecka och *hoppas* att det inte kommer bli snöstorm som de två senaste gångerna jag varit nere, sen när jag kommer hem hoppas jag att våren har kommit på allvar
 
Vår? Vilken vår? Var bor ni som gräver i landen,har rabarber mm?
Här är det stenfruset,dimmigt,i går snöade det dasslocks stora flingor snö,idag är det visserligen uppehåll,men vår......................nä! :mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp