Delad misär är mångdubbel misär. :meh:

Här bodde det en optimistisk tusensköna häromdagen...
cHH3TDv.gif


:arghh::arghh::arghh:


Här är vi tillbaks på minusgrader på nätterna igen, men prognosen säger att det gäller att härda ut till på fredag så blir det ordning igen. Och ingen jävla snö åtminstone.

Nu på dagen var det faktiskt den där första känslan att solen faktiskt värmer igen, när jag stod mot stallväggen i söderläge och bara njöt. Idag hade man kunnat sitta i det hörnet och dricka kaffe. Ett vårtecken så gott som något. Sedan gick jag och stirrade på rabarbern i väntan på att den ska tränga sig upp. Men det är bara en liten yttepyttenyans av en röd knopp som syns hittills, snödropparna är däremot i full blom. Och så har jag jagat på våren genom att ta in några forsythiakvistar att driva fram i blomning. Hoppet lever!

Jo, och hönsen ville gå ut från stallet, det är också lovande. Liksom att de börjar få rödare kammar och lär börja värpa igen snart efter vintersemestern. En av hönorna la sig och bara myste där solen lyste in på stallgången, hon kände nog också att det var gött med lite solvärme igen.
 

Här är vi tillbaks på minusgrader på nätterna igen, men prognosen säger att det gäller att härda ut till på fredag så blir det ordning igen. Och ingen jävla snö åtminstone.

Nu på dagen var det faktiskt den där första känslan att solen faktiskt värmer igen, när jag stod mot stallväggen i söderläge och bara njöt. Idag hade man kunnat sitta i det hörnet och dricka kaffe. Ett vårtecken så gott som något. Sedan gick jag och stirrade på rabarbern i väntan på att den ska tränga sig upp. Men det är bara en liten yttepyttenyans av en röd knopp som syns hittills, snödropparna är däremot i full blom. Och så har jag jagat på våren genom att ta in några forsythiakvistar att driva fram i blomning. Hoppet lever!

Det var en fruktansvärt dålig låt! :laugh:
Men jag sympatiserar med andemeningen. :D
 
Jag såg träningscyklister i dag (Östergötland)! Måste räknas som vårtecken va? Ska dock erkänna att det ligger ett tunt snötäcke på marken även om vägen nog var torr och fin efter dagens sol, i morse var det snö på den också.
 
Ska försöka göra det jag borde gjort för länge sedan. Klippa ner hibiskusarna. De kräver rätt rejäl tukt för att inte bli hysteriskt stora. Borde gjorts för en månad sedan så även om det är sent är det ett vårtecken!
 
Ska försöka göra det jag borde gjort för länge sedan. Klippa ner hibiskusarna. De kräver rätt rejäl tukt för att inte bli hysteriskt stora. Borde gjorts för en månad sedan så även om det är sent är det ett vårtecken!
Klippa hibiscus? :confused: :nailbiting: :rage:
 
När jag vaknade kl 06 så höll solen på att leta sig upp mot horisonten långt där borta, och igår när jag vaknade kl 07 var det ljust. Det må vara -10 men ljuset är ett säkert vårtecken. Kunde stå ute och högtryckstvätta släpet i solen igår och den värmde skönt i ryggen.
 
När jag vaknade kl 06 så höll solen på att leta sig upp mot horisonten långt där borta, och igår när jag vaknade kl 07 var det ljust. Det må vara -10 men ljuset är ett säkert vårtecken. Kunde stå ute och högtryckstvätta släpet i solen igår och den värmde skönt i ryggen.

Det är sant, ljuset rår kyleländet inte på! :up:

Det behövs sådana påminnelser just nu... :cautious:
 
Jag fick vårkänslor för några veckor sedan och tog en sväng i trädgården för att se över hur stor skada våran baksida tagit av våra närmsta grannar i skogen nu när snön smält undan någorlunda. Med gråten i halsen konstaterade jag att hela våran baksida ser ut som en nyplöjd åker en vacker vårdag. Några dagar senare ligger snön djup och jag smider planer inför att ännu ett år få så en ny gräsmatta (sist var det självgjort då vi grävde och la om nya avloppsrör bl.a.)

Planen? Fyra trådar el och ett agregat med ett sjuhelsike drag i :devil:

Mvh trött gårdsägare med svin(iga) grannar :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp