Varför är hår så provocerande?

Fast är det så stor skillnad då? Ärlig fråga, för jag har inte nog kunskap i ämnet.
Tänker att bakterier från kroppen borde vara mer eller mindre desamma oavsett vilken ände de kommer ifrån? Man kan ju dricka sitt eget urin så där kan vi ju definitivt utesluta farliga bakterier. Har ju svårt att tro att det skulle vara så mycket värre med övrig avföring, eftersom bakterierna rimligtvis bör komma från kroppen.

Är det inte då mer eller mindre samma bakterier som finns i munnen/saliven, som lär hamna på bestick, tallrik och glas, som allt körs i diskmaskinen?

Det är jättestor skillnad på vilka bakterier som är ok att ha beroende på var man har dem. Vi har INTE tarmbakerier i munnen, nej.
Urinen är, som någon vallhund skrev steril, den har inga bakterier. Bajs däremot...

Jag har inga problem med att köra hästgrejer eller tygblöjor i samma maskin som mina kläder, men aldrig toasits i diskmaskin, risken att få tarmbakterier i maten är för stor.

Alltså, man dör av fel bakterier på fel ställe. Och det är kroppsegna bakterier vi pratar om, inte alienbakterier...
 
Finns det någon här som kan förklara varför vissa blir upprörda och provocerande av ANDRAS hår? Speciellt när det gäller hår på kvinnor. Jag har hamnat i mängder med diskussioner med folk som blir provocerade av mina (och andra kvinnors) håriga armhålor och håriga ben. Men de kan aldrig ge en bra förklaring till varför de blir provocerande. Så; finns det någon här som kan ge en förklaring till varför det är så otroligt provocerande? :confused:
Jag förstår inte frågan. Jag har inte en aning varför det skulle vara provocerande.
 
:rofl:

Min första tanke när jag började läsa rubriken var vad du hade för häftig frisyr som fick sådana reaktioner :D Sen när jag fattade att det gällde kroppsbehåring vart det inte lika intressant längre. Jag bryr mig föga. kan tycka att en kvinna i galaklänning ser bättre ut utan armbeklädnad men inte så att man skulle reagera något nämnvärt på det.

Ang som någon skrev cafe/restaurang så känns det helt fel att jobba i linne överhuvudtaget. Varför vet jag inte men jag personligen efter flera år inom hotell och restaurang så känns det bara helt fel att jobba i linne oavsett väder. Känns bara som en big nono att göra
 
Jag trimmar 'hovskägget' jag får runt fotlederna vintertid (ja, det är sant, jag får drygt två cm långa, mörka hårstrån runt anklarna )

Du och jag @Sel , du och jag :D :love:

Och jag ska även villigt erkänna att jag rakar mina hobfötter som blir håriga - det känns, för mig, inte helt kompatibelt när jag vill ha öppna skor. Men eftersom jag typ aldrig kollar på folks fötter, ben eller i deras armhålor så tänker jag sällan på hur andra gör. Dåligt ansade skägg däremot kan göra mig upprörd (inte ”fula” skägg som så utan skägg som är fina men vanvårdade). Men det sitter ju i ansiktet så det är svårare att missa :D
 
Glömde skriva med ytterligare en anledning till att jag rakar. Jag tycker det luggas och i viss mån kliar när det blir för långt. Har även tendens att få små röda plitor och finnar om jag inte håller det ansat
 
Det verkar mer provocerande ATT raka än att inte göra det... :cautious:

Då är det helt ok att skriva att det är super äckligt med rakat, men skriver jag att jag upplever hår som äckligare då blir jag påhoppad.

Men det här har jag bara märkt från kvinnor, de killar som frågan kommit upp med har sagt att de bryr sig välsigt lite, men KÄNLSAN att smeka att rakat ben är bättre än med hår.

Det verkar ''bara'' vara kvinnor som ens tar upp äckelfrågan.

Kanske för att trycka ner den rakade kvinnan, hon är ju så äcklig och hjärntvättad.

Himla dåligt.
 
Jag har valt att tolka smileyn att det spys på svamp och bakterier, inte på den som rakar. Du har ju självklart rätt att tolka den annorlunda så det får du ta med den som skrev det.

Jag skrev ju till @vallhund vilket du svarade på. Min poäng är fortfarande att de är onödigt att uttrycka sig så, på samma vis som jag brukar fräsa ifrån till de som envisas med att säga att det är ofräscht att inte raka sig.
 
Jag skrev ju till @vallhund vilket du svarade på. Min poäng är fortfarande att de är onödigt att uttrycka sig så, på samma vis som jag brukar fräsa ifrån till de som envisas med att säga att det är ofräscht att inte raka sig.
Jag vet att du skrev till @vallhund, jag är läskunnig. Jag svarade att det är fakta det hon skrev. Sen skrev du till mig och jag svarade även på det.
 
Det har alltid varit en icke-fråga för mig, iofs är jag etniskt asiatisk kvinna (Korea). Har aldrig haft ett hårstrå under armarna och om jag har hår på benen så har jag inte märkt det,skulle kanske vaxa någon gång för att kolla om det finns något? Ansar och formar ögonbrynen när jag orkar göra det. Könshår är lite och glest och täcker ingenting och tanken på att trimma har aldrig slagit mig in.

Jag märker ärligt inte kroppshår hos någon annan förutom på sommaren när jag står i någon fullproppad pendeltågs/tunnelbanevagn och som kort har näsan precis i jämnhöjd med armhålor på folk med ärmlöst linne som står och håller i sig och därmed bokstavligen har ansiktet intryckt i armhålan. Och även då spelar det faktiskt mindre roll med hår eller inte eftersom (svettiga) armhålor allmänt inte är jättefräscht.
 
Jag tror de flesta av oss rakare/vaxare/epilerare förstår att vi fortfarande behöver tvätta oss, kanske lite mer än orakade.

Själv behöver jag väldigt sällan använda deo, om jag inte stress/ångest svettas eller går till gymmet.

Dock upplever jag att svettlukt är något som fastnar i hår och inte gärna försvinner.

Killen rakar ur armhålorna då och då för han känner sig fräschare, han rakar även intim området pga samma skäl.
 
Simmare, cyklister och triathleter (män) rakar benen för att minska luft- och vattenmotståndet. Det gör, faktiskt, mätbar skillnad. Jag ska inte sticka under stol med att jag tycker det är snyggt med rakade, vältränade mansben :) Gärna lite solbrända...
 
Jag är uppvuxen med att hår under armarna ska bort. Min kära mor var dock könsneutral så det gällde alla oavsett kön, jag skäms för de stackars pojkvänner jag hade på den tiden som också blev del i kampanjen.

I somras var jag hemma med orakade armhålor och bara 1 vecka kvar till bröllop!!! Jag vet inte hur många gånger min kära mor tog upp detta till diskussion. Hur jag inte förstod att jag såklart inte kunde ha armlös klänning och inte raka mig under armarna. Ett tag diskuterade jag möjligheten att göra små flätor, eller kanske spraya med lite glitterspray så det blev lite mer festligt. :angel:

Min inställning till andras behåring är ointresserad. Min inställning till min egen är att jag gör vad jag känner för, alltså rakar jag ibland, ibland rakar jag inte. Benen orkar jag för det mesta inte raka alls och mellan benen rakar jag aldrig bort allt eftersom jag inte tycker det är snyggt. Ibland tar jag hänsyn till preferenserna hos de män jag har sex med men bara om det inte är ett krav. Män som kommenterar min valda behåring i negativa ordalag åker ut.
 
Ett tag diskuterade jag möjligheten att göra små flätor, eller kanske spraya med lite glitterspray så det blev lite mer festligt. :angel:
Jag leker alltid med möjligheten att färga både intim och armhålor efter huvudhårsfärgen, brukar nästan alltid ha blått/rosa/lila etc

Jag vill se vad folk på gatan skulle göra :laugh:

Och pojkvännens min :eek::cool:
 
Jag blir inte provocerad, men kan förstå lite att folk reagerar. Det jag tänker på då är de som inte rakar sig och gör en grej av det. De som Vill få en reaktion. De blir provocerande i sitt sätt.
En vanlig person ute bland folk som har lite hår i armhålan provocerar inte på samma sätt. Jag rakar inte mina ben och har aldrig fått någon kommentar.

ad8e280a-46b1-4947-87aa-d9628efe55d3

Den här tjejen har dock t.o.m. fått hot efter att hon medverkat i reklam för skor. Den här bilden är från reklamen. Hon har fått motta meddelanden om att hon borde våldtas på grund av håriga ben. De individerna lär ju vara sjuka i huvudet.
 
Men ofräscht hit och svettlukt dit... Jag blir alltid så fascinerad av det här. Tvål skiter i om man har hår eller inte liksom, deo likaså. Själv svettas jag apmycket i armhålorna bara genom att sitta still, med deo blir det inte en droppe svett på två dygn. Kan inte påstå att mina ben svettas mer av att vara håriga heller. Rövsvett är ju irriterande däremot men även det oberoende av hår. Underboobsweat är fan värre och där har jag typ ingen hårväxt. Go figure.

Själv har jag vuxit upp med att ha fått höra från min egen förälder hur äcklig jag är som inte rakat mig under armarna. Ben och sådär var aldrig en grej, men just armhålan. Ingen lukt eller nånting (som sagt, tvål och deo) utan just när hen såg håret. Ytterst fascinerande.

Jag är periodare själv - ibland vill jag raka mig och då gör jag det, ibland vill jag inte och då låter jag bli, men allra oftast är det ingenting jag tänker på. Undantaget är benen när det blir kjolväder, då rakar jag för att slippa blickar men orkar aldrig hålla efter så det blir en hårig sommar ändå. Armhålorna får växa och frodas för det mesta och jag tror bannemig att föräldern till slut lärt sig att mina armhålor inte är så jävla farliga vid det här laget.
Nu är jag inte så social så det är sällan jag stöter på patrull kring min behåring dock. Det enda jag stöter på nuförtiden är män på internet som vill att det ska rakas innan en träff. Det är också ganska fascinerande, men inte tillräckligt fascinerande för en träff.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 902
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 369
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 776
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp