Bukefalos 28 år!

Varför blir man ghostad? / Varför ghostar man?

Tokyo

Trådstartare
Ja, frågan är enkel; varför blir man ghostad?
(för den som inte är bekant med fenomenet så innebär "ghosting" att personen man pratar med, oavsett om det är en flört eller vän eller bekant, helt out of the blue slutar svara på meddelanden och slutar höra av sig. Som om denne dog och blev ett ghost alltså)

Jag har hört talas om det förut men aldrig märkt av det förrän nu när jag gett mig in i dejtingvärlden. Allt kan gå frid och fröjd! Man smsar/ringer, kanske ses ett par gånger, och helt plötsligt försvinner personen från jordens yta och vägrar höra av sig. Jag kan faktiskt själv erkänna att jag har ghostat en gång eller två, men då har det gällt personer som visat sig vara rent utav obehagliga att prata med och enda sättet att bli av med dem har varit att bara sluta svara. Anledningen till att jag funderar så mycket på detta just nu är att jag, sedan kanske sex månader tillbaka, har pratat med en jättesöt kille som nu helt plötsligt har ghostat mig och jag kan verkligen inte förstå varför!? Vi har aldrig blivit osams, vi har inte haft annat än roligt tillsammans och vi funkar rent allmänt bra tillsammans. Bara tidigare den här veckan smsade jag för att bekräfta att vi skulle ses till helgen, som vi tidigare planerat, men fick aldrig något svar och han hör inte av sig!? Vi har alltså gått från att ha kontakt flera gånger/dag till att inte ha pratat alls på över en vecka. Väldigt frustrerande!! Har ni också blivit ghostade någon gång? Eller är det ni som brukar ghosta?

p.s jag hade inte varit lika frustrerad om det inte vore för att jag glömde mina splitternya solglasögon hos pojksatan!!! :( bye bye glajjorna
 
Är lite för trött för att fundera kring ämnet men har också varit med om det...

Har visserligen varit mest att det "runnit ut i sanden" varav personen svarat långsammare, fåordigt, ibland inte svarat alls osv.. Man har ju fattat vinken efter ett tag men känns som det är enklare att bara säga att man inte känner för att ses mer.
 
Ja, frågan är enkel; varför blir man ghostad?
(för den som inte är bekant med fenomenet så innebär "ghosting" att personen man pratar med, oavsett om det är en flört eller vän eller bekant, helt out of the blue slutar svara på meddelanden och slutar höra av sig. Som om denne dog och blev ett ghost alltså)

Jag har hört talas om det förut men aldrig märkt av det förrän nu när jag gett mig in i dejtingvärlden. Allt kan gå frid och fröjd! Man smsar/ringer, kanske ses ett par gånger, och helt plötsligt försvinner personen från jordens yta och vägrar höra av sig. Jag kan faktiskt själv erkänna att jag har ghostat en gång eller två, men då har det gällt personer som visat sig vara rent utav obehagliga att prata med och enda sättet att bli av med dem har varit att bara sluta svara. Anledningen till att jag funderar så mycket på detta just nu är att jag, sedan kanske sex månader tillbaka, har pratat med en jättesöt kille som nu helt plötsligt har ghostat mig och jag kan verkligen inte förstå varför!? Vi har aldrig blivit osams, vi har inte haft annat än roligt tillsammans och vi funkar rent allmänt bra tillsammans. Bara tidigare den här veckan smsade jag för att bekräfta att vi skulle ses till helgen, som vi tidigare planerat, men fick aldrig något svar och han hör inte av sig!? Vi har alltså gått från att ha kontakt flera gånger/dag till att inte ha pratat alls på över en vecka. Väldigt frustrerande!! Har ni också blivit ghostade någon gång? Eller är det ni som brukar ghosta?

p.s jag hade inte varit lika frustrerad om det inte vore för att jag glömde mina splitternya solglasögon hos pojksatan!!! :( bye bye glajjorna
Jag tror det beror på konflikträdsla helt enkelt. Man vågar inte säga att man inte är intresserad /har träffat någon annan/inte har de rätta känslorna.
 
Jag har ghostat några av olika skäl.

Framför allt är jag otroligt glömsk med vissa saker. Och kan glömma svara på mess, mail etc.

Sen har jag glömt svara efter att tänkt vänta med att svara för att jag inte eg haft lust. Och sen bara skitit i det.

Har nog aldrig blivit ghostad.
 
Sjukt irriterande. Jag fattar inte varför det är så svårt att vara lite rak mot folk.
Jag tror det handlar om någon kombination av nonchalans och konflikträdsla.. Eller någon idé om att det skulle vara snällare att bara dra sig undan än att förklara läget? Vilket iaf inte jag håller med om. Man kan förklara på jätteschysst sätt att man inte längre är intresserad.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: Stefffie
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 613
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 925
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
19 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp