Bukefalos 28 år!

Varför inte hålla sina barn hemma när dom är sjuka?

M

Mystik

Är så irriterad på föräldralediga föräldrar som inte är hemma med sina sjuka barn, utan går till Öppna förskolan iallafall. Pga det så ligger min son sjuk nu. :-(

Det var en liten kille som kräktes lite på Öppna förskolan i veckan men inte gick mamman hem för det utan hon torkade bara upp det och sa till lillkillen att fortsätta leka även fast han hostade jättemycket och verkade hängig. Och nu har jag fått redan på att denna lilla kille hade varit hängig redan dagarna innan.............
VARFÖR är man inte hemma med barnet då? Man borde väl åtminstone ha hållt sig hemma någon dag för att se att kille inte vara sjuk.

Och jag tycker också man borde gå hem direkt om barnet kräks på Öppna förskolan.

Vad tycker ni?
 
Sv: Varför inte hålla sina barn hemma när dom är sjuka?

välkommen till verkligheten...vänta bara tills du skolar in på dagis där finns alltid barn som man tycker borde vart hemma.:( jag förstår inte hur man tänker här samma dom som då vart hemma med febrigt barn och sen lämnar första dagen dom är feberfria. man kan slå sig i backen på att just den "ungen" är sjuk igen o smittar ner hela dagis.

febr-mars hade vi det så på vårt jobb vi var konstant borta 5 st pga sjuka barn eller dom själva och de är inte helelr kul ska jag säga. alla blir trötta irriterade men vad hjälper det

Nä HAR NI SJUKA BARN VAR HEMMA MED DOM

en som numer aldrig är hemma med sjuka barn då dom är vuxna
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 762
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 811
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 312
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 849
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp