Varför låter min häst så konstigt?

1

103

Ibland börjar mitt sto låta som en hingst. Oftast i samband med att hon luktar på mig eller att jag kliar henne. Blir lite rädd för henne, är rädd att hon ska slänga upp ett framben t.ex.
Låter som en kombination mellan en hingst som "fjäskar" för ett sto inför betäckning och ett sto som snackar med nyfödd fölunge.
Undrar om detta är normalt eller om hennes hormoner är lite i obalans?
 
Sv: Varför låter min häst så konstigt?

Tack för sitt svar.
Hon gör det dock inte bara när hon är brunstig och inte heller gör hon det mot de andra hästarna vad jag har märkt.
Att hon skulle börja klättra på mig kan jag inte tänka mig men däremot är jag rädd att hon ska slänga upp ett framben som hästar gör ibland när de hälsar på varandra.
Hon är dock inte så gammal än så hon kanske växer ifrån sitt omogna beteende:)
 
Sv: Varför låter min häst så konstigt?

"min" häst gör så ibland när hon är sur och då åker ofta ett bakben ut och hotar. Speciellt när hon är brunsig är hon extra känslig ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 661
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 895
Senast: Snurrfian
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 323
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp